..ze světa designu Vladimír Geršl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příběh ZKUŠENÉHO ???? podnikatele
Advertisements

Vaše jistota na trhu IT Quo vadis, programování? Rudolf PECINOVSKÝ 2012 – e-bezpečnost v Kraji Vysočina 1.
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Něco málo o hře Diablo 3: Jde o akční RPG (Role-Playing Game) hru, která je dalším dílem série Diablo, jejíž předchozí díly jsou: Diablo,Diablo 2 a datadisk.
SOFTWARE operační systémy
Workflow Foundation Základy a architektura
FLL je největší robotická soutěž na světě, které se zúčastňují statisíce dětí po celém světě. Nejlepší týmy postupují do regionálních kol a potom do mezinárodního.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rapid e-learning (REL): sílící trend Mgr. Ludmila Urbášková CDV UP Olomouc akademie distančního vzdělávání.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
Martin Adam Švadlenka. Úvod Téma Desková aplikace Zadání Vytvořit funkční deskovou aplikaci, která by dokázala spustit hru Lodě, podobnou těm které známe.
JEDI KNIGHT ™ JEDI ACADEMY ™ FAST & EASY ™ Licencováno na LucasArts 2003.FAST & EASY je obchodní známka uživatele Rodian.
Indie vývoj … pro různé platformy. Typy her dle zaměření Casual: casual znamená dělat „stupidní, ale velmi líbivé hry“ (60% casualistů jsou ženské) -
Pro počítačové a mobilní hry
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03.
NFS je série arkádových závodních her vydaných firmou Electonic Arts pro PC a mnoho typů konzolí. V které už vyšlo mnoho dílů a jedná se asi o nejslavnější.
Nedostatek času pro nás důchodce by již neměl existovat. ČAS důchodců.
Nedostatek času pro nás už neexistuje. Každý člověk má jenom tolik minut, hodin a dní kolik jich využije.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Prof. Marie Königová Havlíčkův Brod června 2008.
Programování Michal Žůrek.
Herní Vývoj, design a strasti designových dokumentů
Hardwarové vybavení počítače
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Základní kategorie ekonomie  Vztah ekonomie.
VYUŽITÍ 3D SENZORŮ V ERGOTERAPII
Kdy lidé rádi pracují a kdy naopak ne?. Základní pracovní činnosti: Sběrači Lovci Zemědělci Řemeslníci Obchodníci Pět skupin, každá provede SWOT analýzu.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Průzkum společnosti Ernst & Young mapuje společné podnikatelské znaky, ale i aktuální problémy.
Hra ve které se stanete řidičem kamionu.  Doprava celou škálu nákladu ve více než 60 evropských městech.  Spusťte svůj vlastní obchod, který nadále.
Koncepce marketingového řízení
Skyrim: The Elder Scrolls V Tetyana Izay. Obsah Herní systém RPG Základní informace Úvod do příběhu Příběh hry Hlavní hrdina Vlastní pohled na hru.
PYTHAGOROVA VĚTA Výuková prezentace.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
je očekávaná FPS hra v tomto roce.Operation Flashpoint 2: Dragon Rising je očekávaná FPS hra v tomto roce. Jedná se o velmi taktický akční simulátor s.
Radion Drozdov.  První hry se objevují v roce  Thomas Goldsmith si nechal patentovat tento nápad a vymyslel tak první hru.  Hra se odehrávala.
Counter - Strike Global Offensive
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
CryEngine3 Show Off Michal Hapala. Proč (ne)platit za hotové SDK Výhody obecně: –Hotové řešení (export, level editor, engine) Ušetří tisíce hodin práce.
Jediná věc,která se v životě dá změnit je budoucnost.
Téma: Audience – V. Havel
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
On-line Hry Hana Smolanová.
Na to aby jsi mohl začít hrát RPG Numínia budeš potřebovat znalost spisovného jazyka českého / slovenského, znalost RPG pravidel a především pořádnou.
Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Ekonomie 1 Magistři Jedenáctá přednáška Analýza jednání za rizika a nejistoty.
Evoluce počítačových her
Marketing pro NNO aneb jak se nenechat semlít Postřehy z letošního ročníku soutěže Být vidět Tomáš Jindříšek & Matěj Novák
Sisel International je společnost, která světu přináší: Zdraví, Krásu, Dlouhověkost a kvalitu Sisel Kaffe. Nyní jsme již na 40 trzích světa a skvěle využíváme.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Přátelství a internet Lenka Hlavatá. Skype Skype je konečně opravdu dokonalý nástroj pro telefonování po internetu. Umožňuje bezplatně telefonovat z jednoho.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pouze pro společnost Microsoft a její partnery Použití příručky pro prodej zákazníkům ze sektoru SMB Vedle impozantního uvedení systému Windows 8 společností.
Vývoj mobilních her a současné trendy
vypracoval Ondřej Schwarz
Vítejte v klubu HC Bobři Valašské Meziříčí
Název společnosti Produkty a služby
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
Jiří Chmelík Semestr: podzim 2015
Jeden z nejnovějších STAR-UP projektů založený MITONEM
Organizační informace
HERNÍ PRŮMYSL Jaroslav Švelch
COLD WAR Žánr: 3rd person stealth akce Délka vývoje: 2,5 roku
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Marketingové strategie
Tradiční metody vývoje softwaru
Business intelligence shapes security
ABRA FlexiBee Developers Day 2015
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

..ze světa designu Vladimír Geršl Základní pojmy ..ze světa designu Vladimír Geršl

Kdo je kdo Game Designer (vymyšlení a formulace hry – Game Concept, Design Document) Producent (vedení a koordinace hry) Publisher (vydavatel hry – od vývojáře k hráčovi)

Typy Game Designerů - dle orientace 1 Lead Designer (má v hlavě celek a dohlíží nad soudržností) Level Designer (tvorba levelů dle DD, scriptování – dělení dle žánrů) Content Designer (příběh, mise, NPC a PC dialogy) Game Writer (hodně příbuzné Content Deignerovi, ale jsou to více spisovatelé)

Typy Game Designerů - dle orientace 2 Systém Designer (soustředí se na systém kouzel, bojů, ..) Technical Designer (programátor, co dělá herní logiku) UI Designer (dělá ze hry user-friendly záležitost)

Typy designerů dle zkušeností Senior Designer (pracoval na více projektech a minimálně v jednom již někoho vedl) Junior Designer (nováček, sbírající zkušenosti) Design Director (jedni z nejlepších lidí v oboru, celebrity)

Co musí umět Game - designer Není to programátor Není to grafik Není to zvukař Je to vizionář Všemu by měl rozumět, ale ničím by se neměl nechat ovlivňovat…

Otázky co si Game – designer má položit na začátku Jaké jsou současné trendy? (hry, stejně jako třeba filmy podléhají módním trendům) Po čem kouká trh? (průzkum trhu – třeba i od velké firmy) Jaké použijeme technologie? (Jak bude hra v celku dělána) One-page Game Concept

One-page Game Concept Každý dobrý designer musí umět popsat svoji hru 1 větou! (jinak je vidět, že hra bude hrozně překombinovaná) Každá hra musí mít něco extra, co ji prodá (na to se vás pak ptají distributoři: „A co máme napsat na krabici? Že je to stá kopie doomu? Ano, ale je to první hra, kde se dá stream-scretchovat!“; většinou vymyšleno od začátku – Mercenary..)

Co má obsahovat Design Document Kompletní popis hry tak, aby člověk bez předchozí znalosti hry, mohl na hře začít pracovat Často ústup od Wordu k Wiki (modifikovatelnější, můžete si najít jen co vás zajímá, méně přehledné jako celek - kombinace) Viz přednáška PH_2 (67-82) a ukázka Game Design Foundation (260)

Design dokument v praxi Jde o efektivitu! -> tzn. na čem jedině záleží je velikost týmu 1-2 lidi – pouze poznámky a ústně Malý tým (3-5) – Word (ukázka HC) Střední tým (6-30) – Wiki + Word (MM) Velký tým (více) – velmi rozsáhlý word, detailní wiki, několik set stran

Typy her dle financí AAA tituly (hry s největší kvalitou – skvělá grafika, hratelnost, drahé na vývoj, prodej za plnou cenu, bez bugů – Illusion soft) A tituly (většina her – Altar int) Budget hry (500,- v krabici – SCS Software) Share-ware (demo + kup zbytek – Sleep Team) Casual (try & buy – 300 AD) Komerční vs. Indie (vývoj nezávislý na distributorovi – Rake in Grass)

Indie více „módní odvětví“ – IGF Často velmi experimentální (na rozdíl od „stále stejných“ komerčních her) Jediné profi-funkční studio v ČR: Rake in Grass Slovo tvůrce: Celkové zaměření hry i marketing se odvíjí od toho - komu to chceš prodat. Jestli hardcorakům nebo casualistum.

Casual hry Nový směr, nebo znovu to samé? (pojem starý pár let, ale hry takové byly už dřív..) Na tomto principu založeno Nintendo Wii Definice dle Jessica Tams, předsedkyně Casual Games Association: 1. Jsou vždy snadno uchopitelné, nevyžadují předchozí znalost videoher a do mechaniky hraní proniknete velmi rychle. To neznamená, že jejich perfektní zvládnutí je stejně jednoduché. 2. Dají se hrát v extrémně malých časových dávkách, za týden můžete hraním strávit pět minut stejně dobře jako padesát hodin. 3. Fungují bez problémů na jakékoliv platformě, v případě PC pak nejsou téměř vůbec limitovány hardwarem. 4. Soustředí se na nenáročnou, pohodovou zábavu, a ty nejlepší dovedou být velice návykové. Špičková casual hra by měla zákazníkovi posloužit na desítky až stovky hodin hraní.

Indie vs. Casual Neplést Indie nemusí být casual a naopak