Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vývoj mobilních her a současné trendy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vývoj mobilních her a současné trendy"— Transkript prezentace:

1 Vývoj mobilních her a současné trendy
Pavel Barák, Handjoy | | infolinka:

2 KDO JSEM? Pavel Barák vývoj her od roku 2000
přes 10 dokončených projektů zakladatel Handjoy (2005) zaměření na projektový management a technickou stránku her | | infolinka:

3 CO JSOU MOBILNÍ HRY? Mobilní hra určená pro mobilní zařízení
- malá velikost, přenositelnost - mobilní telefon, smartphone, komunikátor Java, Symbian, Windows Mobile Jednoduchý koncept, pixelová grafika zábava na krátkou chvíli | | infolinka:

4 Shodné vlastnosti vývoje
VÝVOJ MOBILNÍ HRY Shodné vlastnosti vývoje průběh a fáze vývoje - koncept, game design - tvůrčí fáze – programování, tvorba grafiky - portování a testování týmová práce | | infolinka:

5 VÝVOJ MOBILNÍ HRY Odlišnosti vývoje rozsah – vše v malém
- tým – 3 až 5 lidí - čas – 2 až 4 měsíce - rozpočet – řádově stovky tisíc portace - nutnost pokrýt několik set zařízení - vytvoření desítek verzí té samé hry - fyzické otestování na většině zařízení – emulátory nestačí | | infolinka:

6 Specifika vývoje JAVA hry
VÝVOJ MOBILNÍ HRY Specifika vývoje JAVA hry J2ME není tak úplně standard mnoho různých rozlišení displeje velké rozdíly ve výkonnosti zařízení nutnost mít stále na paměti omezení nejslabšího stroje univerzálnost VS specializace | | infolinka:

7 FÁZE VÝVOJE Koncept a game design
jednoduchá, malá, snadno pochopitelná hra důraz na jednoduchost ovládání hraní ve volné chvílí většina hráčů – casual | | infolinka:

8 FÁZE VÝVOJE Programování Grafika J2ME – micro edice JAVY
MIDP - Mobile Information Device Profile sada standardů – definuje paměť, klávesy, velikost displeje Grafika většinou pixel art – formát PNG pseudo3D, klasické 3D – velké omezení na počet polygonů | | infolinka:

9 FÁZE VÝVOJE Testování a portace testuje se skoro po celou dobu vývoje
závěrečná fáze – „technický“ testing nezřídka trvá déle než celý dosavadní vývoj rozsah portací záleží na projektů vždy však několik desítek verzí | | infolinka:

10 FÁZE VÝVOJE Prodej a finance
| | infolinka:

11 6 trendů v oblasti mobilních her
BUDOUCÍ TRENDY 6 trendů v oblasti mobilních her hry s reklamou větší rozmach multiplayeru propojení mobilních a PC her přímý prodej nástup 3D her v jednoduchosti je síla | | infolinka:

12 Hry s reklamou (adwrapped games)
BUDOUCÍ TRENDY Hry s reklamou (adwrapped games) ne reklamní hry hra v úvodu zobrazí krátkou reklamu kompletně zdarma pro hráče náklady jsou přeneseny na klienta, který zaplatí reklamu zatím naprosto na začátku | | infolinka:

13 Větší rozsah multiplayeru
BUDOUCÍ TRENDY Větší rozsah multiplayeru podpora hry více hráčů lokalní – infra, bluetooth globální – online hry nástup online lig, progamingu | | infolinka:

14 Propojení PC a mobilních her
BUDOUCÍ TRENDY Propojení PC a mobilních her spojeno s nástupem online her jednotný server přes který obě hry komunikují na PC obvykle Flash hra | | infolinka:

15 BUDOUCÍ TRENDY Přímý prodej snaha obejít operátora
přímý kontakt na zákazníka cíl – vyšší zisky Gameloft – služba Connect | | infolinka:

16 BUDOUCÍ TRENDY Nástup 3D her tento trend na trhu již panuje
zatím velká omezení hry spíše zaměřené na prezentaci technologie než hratelnosti rychlý „progress“ | | infolinka:

17 V jednoduchosti je síla
BUDOUCÍ TRENDY V jednoduchosti je síla stále platí, že jednoduchý koncept hry zabírá casual hráči využití volné chvíle Tetris ještě neumřel | | infolinka:

18 DOTAZY? PROSTOR PRO DOTAZY Příp. e-mail: barak@handjoy.cz
| | infolinka:

19 DĚKUJI ZA POZORNOST! | | infolinka:


Stáhnout ppt "Vývoj mobilních her a současné trendy"

Podobné prezentace


Reklamy Google