Kvalita administrativních procesů
TQM Podniková strategie Přínos kvality procesů Systém a důsledné uplatňování Odpovědnost zaměstnanců Modelování procesů Nulové chyby Neustálé zlepšování Příprava zam. na nové metody práce
Modelování Experiment by narušil strukturu a chování systému Náklady na experiment by byly vysoké Při provádění experimentu dochází k časovému zpoždění Změny vyžadují přípravu
Projekt zlepšování procesu DMAIC
Define –stanovení cíle, rozsahu, přínosů Measure – upřesnění kvantifikace, priority Analyze – označit příčiny problému Improve – návrh řešení problému Control – zda došlo k pozitivní změně
Projekt nového procesu DMADV
Define Measure Analyze Design Verify
PDCA Plan Do Check Act
Analýza elementárních procesů Specifikace klíčových procesů Specifikace podpůrných procesů
Podpůrné procesy Věcné –Odrážejí nějakou činnost –Jsou provázeny produktem Časované –Proces má výrazná časová ohraničení
Příklady Příprava pracovní smlouvy Vyúčtování ZPC Příprava obchodní smlouvy Předání podkladů pro výpočet mezd Předání faktury k proplacení
Činnosti FunkceIS
Příklad Příprava pracovní smlouvy –Návrh (personalista) - IS –Potvrzení (manažer) –Schválení a podpis (ředitel) –Předání zaměstnanci (personalista) –Založení PIS - IS
Vytvoření globálního modelu procesů Mapování činností Modelování zdrojů Určení detailů činností –Vstupní a výstupní produkty –Podpůrné zdroje –Trvání činností Provedení analýzy a spuštění simulace
Modelování v organizaci Základní struktura organizace Administrativní procesy Členění administrativních procesů Vybraný proces Cíle jeho změny Obchodní proces – důvody změn Objednávání výrobků (služeb)
Model objednávání Přijetí objednávky Předání zakázkovému oddělení Informace o spotřebě materiálu, práce apod. (výrobní úsek) Kalkulace prodejní ceny (ekonomický úsek) Příprava faktury (ekonomický úsek) Předání faktury, kontrola platby (účtárna)
Časové návaznosti Doba trvání operací Uzlové- klíčové body Užití IS
Konstrukce optimálního průběhu K modelu je doplněna funkční gesce Grafické znázornění operací Návrh výstupních dokumentů Projednání modelu Písemné zpracování procesu s návazností na IS Monitoring procesu