Seminář 6. 5. 2008 GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Filip Roubíček

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce lichoběžníku
Advertisements

Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
SHODNOST (středová, osová, posunutí, rotace)
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Optické zobrazování Optický obraz Skutečný obraz b) Zdánlivý obraz.
Shodnost v rovině Autor: Marie Stejskalová
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Středová souměrnost Zpracovaly: Barbora Šimko a Sylvie Kozárová.
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Origami jako didaktické prostředí v matematickém vzdělávání
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Vytvořila Helena Černá
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Jak zjistíme, co jsou to shodné útvary ?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
MKP 1 – Podklady do cvičení
Odraz světla.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Osová souměrnost – pojmy, postup konstrukce
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Dejme dětem prostor ke hraní Eva Nováková. předpokladem je ponechat volbu vlastního námětu, cíle i prostředků, tj. zachovat volnou hru podstatná je schopnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_63.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
SHODNÁ A PODOBNÁ ZOBRAZENÍ
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Středová souměrnost.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Shodná zobrazení Osová souměrnost Matematika 6.ročník ZŠ
Osová souměrnost.
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
21.1 Útvary souměrné podle osy
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
VY_42_INOVACE_115_STŘEDOVÁ, OSOVÁ SOUMĚRNOST
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Konstruktivismus ve vyučování matematice
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
OSA SOUMĚRNOSTI Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Matematika pro SOŠ 3. díl - Planimetrie
Shodnost geometrických obrazců
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Vyvození a procvičení učiva
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_Mil_II_08 Osově souměrné útvary
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Transkript prezentace:

Seminář GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ Filip Roubíček

Imaginární modelování

Zrcadlení jeden ze způsobů modelování a) shodných zobrazení – osové nebo rovinové souměrnosti b) skládání dvou osových nebo rovinových souměrností c) osově nebo rovinově souměrných útvarů model je tvořen předmětem nebo obrázkem a jeho odrazem v zrcadle (tj. pomocí objektu, který ve skutečnosti neexistuje)

Zrcadlení

Zrcadlení – didaktické využití objevování vlastností dvojice útvarů souměrně sdružených podle osy nebo roviny konstrukce obrazu v osové nebo rovinové souměrnosti určování osy nebo roviny souměrnosti konstrukce osově nebo rovinově souměrného útvaru skládání dvou osových nebo rovinových souměrností (posunutí, otočení)

Zrcadlení

Tichá škola využití gestikulace, pantomimy aktivita v rámci evokace daného tématu a organizace třídy pro skupinovou práci úkolem žáků je rozdělit se do skupin podle matematických pojmů prostřednictvím neverbální komunikace rozvoj schopnosti identifikovat charakteristickou vlastnost daného pojmu, neverbálně ji reprezentovat a rozpoznat ji v neverbálních náznacích

Modelování – shrnutí

Pojmotvorný proces motivace izolované modely  generický model generické modely  abstraktní znalost krystalizace (strukturalizace) Hejný, M., Kuřina, F. Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001.

Hlediska pro klasifikaci modelů způsob percepce modelu: vizuální, haptický (taktilní), statokinetický povaha modelu: statický, dynamický prostředek reprezentace: předměty, soubory předmětů, různé materiály, obrázky … způsob užití modelu: demonstrace, manipulace …

Reprezentační (didaktické) prostředí vybraný prostředek reprezentace a činnosti související s jeho užitím prostředek reprezentace je určujícím a zároveň limitujícím prvkem prostředí

MODELOVÁNÍ Jaké je? __________ Co dělá? __________ __________ __________ Co znamená? __________ __________ ? __________