Ing. Daniel Konczyna konczyna@fmk.utb.cz U10-305 Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna konczyna@fmk.utb.cz U10-305.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Opakování k maturitě.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prostředí marketingu.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Základy marketingu šestá přednáška
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Marketingové prostředí obce
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vítejte na marketingu.
Marketingová komunikace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Transkript prezentace:

Ing. Daniel Konczyna konczyna@fmk.utb.cz U10-305 Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna konczyna@fmk.utb.cz U10-305

Prostředí  souhrn okolností, ve kterých někdo žije nebo se něco děje ovlivnitelné, neovlivnitelné vnitřní, vnější mikropostředí, mezoprostředí, makroprostředí

Prostředí z hlediska místa Vnitřní organizační struktura technické vybavení technologie kvalifikace pracovních sil značka a jméno firmy úroveň mamagementu Vnější mikroprostředí (mezoprostředí) makroprostředí

Marketingové prostředí firmy Vnější prostředí firmy Makroprostředí Mezoprostředí veřejnost Vnitřní prostředí firmy ekonomika konkurence demografie dodavatelé právo kultura zákazníci finanční instituce politika distributoři věda a technika zprostředkovatelé

Vnitřní prostředí organizační struktura, management oddělení marketingu funkce komunikační a informační (nástroje marketingových komunikací) funkce koordinační funkce analytická oddělení technického rozvoje, finanční prostředky – přerozdělování výroba – jakost Ovlivnitelné faktory Nejlépe – kvalifikace PS, technologie Nejhůře – organizační strukturu, značku, jméno, zaměření

Vnější prostředí - mezoprostředí konkurenční prostředí nutné se odlišit (výrobkem, konstrukcí, designem, kvalitou, cenou, reklamní kampaní, místem prodeje atd.) kooperace dodavatelé, distributoři, zprostředkovatelé, finanční instituce, firmy poskytující marketingové služby zákazník domácnosti, podniky, organizace, vládní organizace veřejnost místní komunita, zájmové skupiny, média, zaměstnanci, široká v. ve velkých společnostech – public relations pro komunikaci s veřejností

Vnější prostředí - makroprostředí Celosvětové trendy: globalizace odstraňování obchodních překážek, regionální integrace, technologické změny (doprava, komunikace), deregulace finančních trhů regionalizace a lokalizace EU, NAFTA, ASEAN, Silicon valley, Veneto v Itálii apod. národní kultury informační technologie masová kustomizace jedinec = trh reengineering outsourcing, integrace dodavatelů apod.

Vnější prostředí - makroprostředí ekonomické prostředí kupní síla, poptávka hospodářská politika fiskální, monetární, důchodová, vnější obchodní a měnová demografické prostředí věk, pohlaví, vzdělání, migrace přírodní prostředí zdroje, poškozování životního prostředí technologie a technika politicko-právní prostředí – legislativa kulturní a sociální prostředí