Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky
Současné problémy především u malých subjektů VS –Nedostatečná odborná připravenost zaměstnanců úřadů pro správu ICT –Náročná infrastruktura a postup pro archivaci podání dle vyhlášky –Vysoké náklady na pořízení a provozování
Základní cíle –Jednodušší komunikace s občany –Zajištění povinnosti pro subjekty VS provozovat EP zákon 227/2000 Sb., nařízení vlády č. 495/2004 Sb., vyhláška MIČR 496/2004 Sb.) –pozn. nutná podpora v legislativě jednotlivých zákonů »(např. správní řízení, z. 106/2000 Sb., atd.) –Využití zaručených elektronických podpisů postavených na kvalifikovaných certifikátech
Základní atributy projektu –„one-point-access“ pro občany –Otevřeno pro všechny subjekty veřejné správy –Velmi nízké provozní náklady během zkušebního šesti měsíčního provozu zdarma, potom podle velikosti obce měsíční paušál –Antivirová a antispamová ochrana –Zajištění splnění podle zákona atesty –Proaktivní upozorňování na nevyzvednuté y pomocí SMS –Call centrum pro občany 24 hodin
Projekt CEP Provozovatel HK ČR Využití BBF k financování Pilotní partneři MV Plzeňský kraj Zlínský kraj Třinec Harmonogram Vyhlášení úspěšných projektů v rámci BBF Výběr partnerů a dodavatelů projektu Implementace řešení Zkušební a testovací provoz
Spolupráce HKČR a MIČR MIČR poskytuje data a datový model Adresáře veřejné správy pro využití v CED od HKČR. HKČR je bude vystavovat na ÚD statické údaje o obci. HKČR zaimplementuje možnost aktualizační funkce statických dat do jednotlivých ÚD. CED využívá PVS Tran pro doručování a podávání dokumentů. Řešení bude obsahovat funkčnost vyhledávání v dokumentech a v metadatech. Součástí nabídky HKČR je licenční list, který umožní vlastnit dílo MIČR.
Synergie –Provázání s PVS –Navázání dalších centrálních projektů – služby pro občany Centrální elektronická úřední deska –Vazba na informační systémy velkých subjektů VS
Elektronické úřední desky
Projekt CED Současné problémy – tytéž jako CEP - především u malých subjektů VS –Nedostatečná odborná připravenost zaměstnanců úřadů pro správu ICT –Náročná infrastruktura a postup pro archivaci podání dle vyhlášky –Vysoké náklady na pořízení a provozování
Základní cíle CED –Poskytování elektronických informací pro veřejnost –Zajištění povinnosti pro subjekty VS provozovat EP §26, odst. 1, zákona 500/2004 Sb., správní řízení – vzdálený přístup k úřední desce –Využití zaručených elektronických podpisů postavených na kvalifikovaných certifikátech
Projekt CED Provozovatel HK ČR s využitím transakční části PVS Financováno z prostředků BBF MIČR –náklady cca 2 mil. Kč bez DPH Harmonogram –Příprava pilotního řešení –Zkušební a testovací provoz
Projekt CED Základní atributy projektu –„one-point-access“ pro občany –Otevřeno pro všechny subjekty veřejné správy –Velmi nízké provozní náklady během zkušebního šesti měsíčního provozu zdarma, potom podle velikosti obce měsíční paušál –Zajištění splnění podle zákona - atesty –Proaktivní upozorňování na nevyzvednuté y pomocí SMS –Call centrum pro občany 24 hodin (společně s CEP)
Základní funkce CED Základní funkce pro úřad: –příprava dokumentu (příloh) a jeho podání pomocí publikačního formuláře –příjem elektronicky podepsaného dokumentu systémem EUD/CEP –ověření podpisu, doplnění registračních atributů –publikování dokumentu (verze, aktualizace) v sestavě úřední desky pod unikátní URL adresou –Expirace dokumentu
Schéma CED
Základní funkce CED Sada formulářů: –Formulář REGISTACE subjektu –Formulář změny REGISTACE subjektu –Formulář pro definované zaslání dokumentu - PUBLIKACE –Formulář pro aktualizaci již publikovaného dokumentu – PUBLIKACE Základní logika polí užitých formuláře –REGISTRACE: Kontaktní údaje úřadu –PUBLIKACE Kontaktní údaje úřadu Kategorie (případně subkategorie) dokumentu Předmět PUBLIKACE Text PUBLIKACE Příloha – předmět PUBLIKACE – originál Expirace – požadované datum uveřejnění Expirace – požadované datum výmazu
Děkuji za pozornost