Návrh systému spolupráce při zjišťování, předávání a sdílení informací pro monitoring DV Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Metodická podpora plánování obcí ze strany MMR
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Rozvoj a implementace Národní soustavy kvalifikací (NSK2) Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Systémový přístup k předvídání kvalifikačních potřeb Ing. Věra Czesaná, CSc. Národní observatoř zaměstnanosti.
Zdroje dat pro monitoring dalšího vzdělávání a identifikace informačních mezer Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Celostátní síť pro venkov
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Národní soustava povolání III Konference Národní soustava povolání - moderní nástroj světa práce Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Monitoring dalšího vzdělávání
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
„Regionální nedostatek kvalifikovaných sil … Evropské koncepty“
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Návrh souboru indikátorů pro komplexní monitoring dalšího vzdělávání Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Prostory.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR Číslo projektu – CZ /0024 Zřízení vzdělávacího střediska zařazeného do sítě Science.
Inspirační databanka pro podporu strategického řízení rozvoje lidských zdrojů v krajích Národní vzdělávací fond, o.p.s. M. Mandíková, Z. Palán, I. Sládková,
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Informační kulturní portál
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ AKTIVITA JE SPOLUFINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Dosavadní zkušenosti s obdobnými.
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ projekt spolufinancovaný z programového období Integrovaný operační program (IOP)
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj e odbor územního plánování a stavebního řádu 20. března 2012 Výzva č. 08 k předkládání žádosti o finanční podporu v rámci.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Podpora krajského akčního plánování
PŘEDÁNÍ ÚAP ORP předání
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Komplexní systém hodnocení
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
RNDr. Vladimír Krajčík Ph.D.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Klíčové aktivity projektu
Změny na trhu práce?.
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Návrh systému spolupráce při zjišťování, předávání a sdílení informací pro monitoring DV Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Prostory Autoklubu ČR Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Období řešení 4/2010 – 3/2012 Aktivita 1 – Zpracování kapitoly analyticko-koncepční studie a 5 podkladových studií (Analýza strategických a koncepčních dokumentů; Analýza legislativy ČR; Analýza současného stavu; Zahraniční zkušenosti; Realizované a plánované projekty) Aktivita 3.A – Analýza informačních zdrojů o dalším vzdělávání Aktivita 3.B – Návrh komplexního systému ukazatelů dalšího vzdělávání Aktivita 3.C – Návrh institucionálního zabezpečení monitoringu dalšího vzdělávání Období řešení 4/2010 – 3/2012 Aktivita 1 – Zpracování kapitoly analyticko-koncepční studie a 5 podkladových studií (Analýza strategických a koncepčních dokumentů; Analýza legislativy ČR; Analýza současného stavu; Zahraniční zkušenosti; Realizované a plánované projekty) Aktivita 3.A – Analýza informačních zdrojů o dalším vzdělávání Aktivita 3.B – Návrh komplexního systému ukazatelů dalšího vzdělávání Aktivita 3.C – Návrh institucionálního zabezpečení monitoringu dalšího vzdělávání II/10III/2010IV/2010I/2011II/2011III/2011IV/2011I/2012 Aktivita 1 Aktivita 3A Aktivita 3B Aktivita 3C

1.Shrnutí výsledků předcházejících aktivit 2.Představení celkové koncepce systému spolupráce pro zabezpečení monitoringu DV 2. Prezentace indikátorů uživatelům – koncepce webové stránky 3. Institucionální zabezpečení monitoringu – formy a podmínky zapojení jednotlivých institucí 1.Shrnutí výsledků předcházejících aktivit 2.Představení celkové koncepce systému spolupráce pro zabezpečení monitoringu DV 2. Prezentace indikátorů uživatelům – koncepce webové stránky 3. Institucionální zabezpečení monitoringu – formy a podmínky zapojení jednotlivých institucí

Aktivita 3A: Analýza informačních zdrojů o dalším vzdělávání -Podrobné zmapování současných informačních zdrojů o dalším vzdělávání (zejména výběrová šetření a databáze) -Zmapování informačních zdrojů, které nejsou zatím pro sledování DV využívány (databáze nabídky, podnikové výkazy) -Identifikace nepokrytých oblastí Aktivita 3B: Návrh komplexního souboru ukazatelů dalšího vzdělávání -Vytvoření souboru 29 klíčových a 42 doplňkových indikátorů pokrývajících různé aspekty dalších vzdělávání (členěny do 4 pilířů – komplex/vstupy/procesy/výstupy) -Vytvoření metodiky pro zpracování inzertních databází nabídky kurzů do indikátorů nabídky DV Jak budou předávány informace uživatelům? Jak bude fungovat spolupráce jednotlivých institucí na monitoringu DV? Aktivita 3A: Analýza informačních zdrojů o dalším vzdělávání -Podrobné zmapování současných informačních zdrojů o dalším vzdělávání (zejména výběrová šetření a databáze) -Zmapování informačních zdrojů, které nejsou zatím pro sledování DV využívány (databáze nabídky, podnikové výkazy) -Identifikace nepokrytých oblastí Aktivita 3B: Návrh komplexního souboru ukazatelů dalšího vzdělávání -Vytvoření souboru 29 klíčových a 42 doplňkových indikátorů pokrývajících různé aspekty dalších vzdělávání (členěny do 4 pilířů – komplex/vstupy/procesy/výstupy) -Vytvoření metodiky pro zpracování inzertních databází nabídky kurzů do indikátorů nabídky DV Jak budou předávány informace uživatelům? Jak bude fungovat spolupráce jednotlivých institucí na monitoringu DV? Studie S9 Studie S10 Aktivita 3C - Studie S11

Funkce systému: formulovat, resp. průběžně revidovat požadavky na monitoring dalšího vzdělávání, zjišťovat požadované informace, analyzovat je a přizpůsobovat požadavkům jednotlivých uživatelů Funkce systému: formulovat, resp. průběžně revidovat požadavky na monitoring dalšího vzdělávání, zjišťovat požadované informace, analyzovat je a přizpůsobovat požadavkům jednotlivých uživatelů Existuje řada institucí zabývajících se dalším vzděláváním i jednotlivými aspekty monitoringu – institucionální zabezpečení monitoringu by mělo vytvořit mezi nimi síť a navázat na existující aktivity.

Předávání informací o DV: Systém indikátorů Kontext Vstupy Procesy Výstupy Decizní sféra Konceptoři DV Další uživatelské skupiny Vzdělavatelé Podniky Poradci v oblasti DV INFORMACE JAK? CÍLOVÉ SKUPINY

Hlavní skupina Decizní sféra a konceptoři dalšího vzdělávání na národní i na regionální úrovni: rychlý komplexní obrázek o dalším vzdělávání. Návrh prezentace indikátorů pro tuto skupinu: Srovnání ČR s dalšími zeměmi EU: Výsledky ČR ve srovnání s EU-15 + pořadí v rámci EU-27 + rostoucí/klesající trend v daném indikátoru Obdobně pro regiony srovnání s ČR Hlavní skupina Decizní sféra a konceptoři dalšího vzdělávání na národní i na regionální úrovni: rychlý komplexní obrázek o dalším vzdělávání. Návrh prezentace indikátorů pro tuto skupinu: Srovnání ČR s dalšími zeměmi EU: Výsledky ČR ve srovnání s EU-15 + pořadí v rámci EU-27 + rostoucí/klesající trend v daném indikátoru Obdobně pro regiony srovnání s ČR

Další uživatelské skupiny zahrnují vzdělavatele, podniky, poradce apod. Návrh tematických oblastí pro tyto uživatele: Podnikové vzdělávání Financování vzdělávání Starší populace Nezaměstnaní Lidé s nízkým vzděláním Další uživatelské skupiny zahrnují vzdělavatele, podniky, poradce apod. Návrh tematických oblastí pro tyto uživatele: Podnikové vzdělávání Financování vzdělávání Starší populace Nezaměstnaní Lidé s nízkým vzděláním

Další informace: Celkový systém indikátorů: 29 klíčových a 43 doplňkových indikátorů popisujících různé aspekty dalšího vzdělávání v přehledné struktuře dat + ke stažení Indikátory - metodika Odkazy na další data k daným tématům Analýzy, studie Informace o ad-hoc šetřeních Další informace: Celkový systém indikátorů: 29 klíčových a 43 doplňkových indikátorů popisujících různé aspekty dalšího vzdělávání v přehledné struktuře dat + ke stažení Indikátory - metodika Odkazy na další data k daným tématům Analýzy, studie Informace o ad-hoc šetřeních

Webová platforma bude mít 2 roviny: Uživatelské rozhraní Prostor pro vkládání a předávání dat mezi institucemi Řešení bude zajištěno systémem na správu obsahu (CMS) a bude umožňovat pravidelnou aktualizaci údajů o indikátorech, při které budou nahrána data v neformátované podobě (csv soubor) a jejich obsah se bude načítat na definovaná místa na stránkách ve formátované podobě. Webová platforma bude mít 2 roviny: Uživatelské rozhraní Prostor pro vkládání a předávání dat mezi institucemi Řešení bude zajištěno systémem na správu obsahu (CMS) a bude umožňovat pravidelnou aktualizaci údajů o indikátorech, při které budou nahrána data v neformátované podobě (csv soubor) a jejich obsah se bude načítat na definovaná místa na stránkách ve formátované podobě.

Webová platforma o DV: Různé skupiny uživatelů Uživatelé/dodavatelé dat, sdílení Dostupnost a publicita Provoz a údržba Snadná aktualizace velkého objemu dat, úložiště

Strategické řízení směrovat systém, zohledňovat významné požadavky uživatelů, zajišťovat financování pro systém a rozhodovat o velkých strategických změnách v oblasti informačních zdrojů Strategické řízení směrovat systém, zohledňovat významné požadavky uživatelů, zajišťovat financování pro systém a rozhodovat o velkých strategických změnách v oblasti informačních zdrojů Operační řízení Koordinace jednotlivých subjektů v systému Administrativní a finanční koordinace systému Průběžné zjišťování potřeb uživatelů a formulace návrhů na rozvoj systému pro schválení na úrovni strategického řízení Dohled a podíl na způsobu předávání informací uživatelům Operační řízení Koordinace jednotlivých subjektů v systému Administrativní a finanční koordinace systému Průběžné zjišťování potřeb uživatelů a formulace návrhů na rozvoj systému pro schválení na úrovni strategického řízení Dohled a podíl na způsobu předávání informací uživatelům Koncepční směrování Průběžné fungování MŠMT – odbor dalšího vzdělávání MŠMT – odbor statistiky a metodiky

Systém využívá 2 typy dat: Mezinárodní srovnání – získávané přímo z mezinárodních veřejných zdrojů (v kompetenci instituce, která bude zajišťovat výpočet indikátorů) Národní/regionální data – od jednotlivých dodavatelů zapojených v systému Systém využívá 2 typy dat: Mezinárodní srovnání – získávané přímo z mezinárodních veřejných zdrojů (v kompetenci instituce, která bude zajišťovat výpočet indikátorů) Národní/regionální data – od jednotlivých dodavatelů zapojených v systému ČSÚ MPSV MŠMT – odbor statistiky a metodiky NÚV Trexima Ivitera Education ….

Pravidelná aktualizace klíčových indikátorů a v závislosti na rozhodnutí na řídící úrovni též doplňkových indikátorů zahrnující transformaci dat z podoby dodané dodavatelem do podoby indikátoru Stahování dat z veřejných zdrojů Zpracovávání a aktualizace metodických informací o indikátorech Rozvoj metodiky indikátorů Převedení indikátorů do podoby csv souborů umožňujících nahrání na web Správu neveřejné části webu – datového archivu Pravidelná aktualizace klíčových indikátorů a v závislosti na rozhodnutí na řídící úrovni též doplňkových indikátorů zahrnující transformaci dat z podoby dodané dodavatelem do podoby indikátoru Stahování dat z veřejných zdrojů Zpracovávání a aktualizace metodických informací o indikátorech Rozvoj metodiky indikátorů Převedení indikátorů do podoby csv souborů umožňujících nahrání na web Správu neveřejné části webu – datového archivu

Volnější forma partnerství Webový portál jako rozcestník informací a prostor pro publikaci Může sloužit jako kontaktní místo pro zadávání a publikaci ad-hoc studií Volnější forma partnerství Webový portál jako rozcestník informací a prostor pro publikaci Může sloužit jako kontaktní místo pro zadávání a publikaci ad-hoc studií NVF AIVD VŠE (FIS) – katedra demografie FF MUNI (Ústav pedagogických věd) Respekt Institut … …

Správa struktury webových stránek a obsahu textových částí webových stránek dle průběžně zjišťovaných potřeb uživatelů Zajištění aktualizace webových stránek o nové indikátory Vkládání aktualit na webové stránky Správa přístupových údajů k webovým stránkám a do datového archivu Komunikace s IT firmou zajišťující chod webu po technické stránce Správa struktury webových stránek a obsahu textových částí webových stránek dle průběžně zjišťovaných potřeb uživatelů Zajištění aktualizace webových stránek o nové indikátory Vkládání aktualit na webové stránky Správa přístupových údajů k webovým stránkám a do datového archivu Komunikace s IT firmou zajišťující chod webu po technické stránce IT firma MŠMT – odbor statistiky a metodiky Instituce zajišťující výpočty indikátorů

Systém monitoringu dalšího vzdělávání je založen na propojení různých aktivit institucí, které se již v současné době nějakým způsobem statistikami v oblasti dalšího vzdělávání zabývají Vyčísluje pouze náklady, které vzniknou zavedením navrhovaného systému zapojeným institucím navíc. Nezahrnuje náklady na ty činnosti a produkty, které již v současnosti dané instituce pravidelně vytvářejí jako součást své kmenové činnosti. V průměru cca 500 tis. / rok Bude upřesněno na základě podmínek pro získání dat od dodavatelů Nerovnoměrné rozložení v průběhu 5 let (v závislosti na publikaci výsledků různých šetření) Systém monitoringu dalšího vzdělávání je založen na propojení různých aktivit institucí, které se již v současné době nějakým způsobem statistikami v oblasti dalšího vzdělávání zabývají Vyčísluje pouze náklady, které vzniknou zavedením navrhovaného systému zapojeným institucím navíc. Nezahrnuje náklady na ty činnosti a produkty, které již v současnosti dané instituce pravidelně vytvářejí jako součást své kmenové činnosti. V průměru cca 500 tis. / rok Bude upřesněno na základě podmínek pro získání dat od dodavatelů Nerovnoměrné rozložení v průběhu 5 let (v závislosti na publikaci výsledků různých šetření) MŠMT – odbor dalšího vzdělávání

Budou zapracovány připomínky z workshopu, uvítáme i další zaslané připomínky - do , předběžná verze studie s11 bude předána NÚVu Během ledna 2012 budou probíhat individuální jednání s institucemi o podmínkách jejich zapojení do systému Finální návrh systému spolupráce bude předán NÚV 31.1., do konce března pak budou zapracovány připomínky NÚV Do konce ledna bude vytvořena webová stránka IT firmou, během února bude naplněna obsahem, v první polovině března bude probíhat její pilotáž (omezený přístup), na konci března ostré spuštění Budou zapracovány připomínky z workshopu, uvítáme i další zaslané připomínky - do , předběžná verze studie s11 bude předána NÚVu Během ledna 2012 budou probíhat individuální jednání s institucemi o podmínkách jejich zapojení do systému Finální návrh systému spolupráce bude předán NÚV 31.1., do konce března pak budou zapracovány připomínky NÚV Do konce ledna bude vytvořena webová stránka IT firmou, během února bude naplněna obsahem, v první polovině března bude probíhat její pilotáž (omezený přístup), na konci března ostré spuštění

Děkujeme za pozornost Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Prostory Autoklubu ČR Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.