„ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
Advertisements

Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2013 / 2014
Workshop pro VP ZŠ – wvp 3 a 4
Kariérové poradenství
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
PROČ PROJEKT VZNIKL? Projekt reaguje na: zvyšující se požadavky znalostní společnosti rostoucí nároky na pedagogické pracovníky(PP) na posílení kompetencí.
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Úřad práce v Jihlavě Informační poradenské středisko
Vykazování věcných aktivit v rámci MZ Datum: Zpracovala: Mgr. Mária Borovská „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském.
„VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ V REGIONU“
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Máme šanci tvořit svůj život rukama CZ.1.07/1.2.27/
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Workshop č. 1 (KA 5) pro kontaktní osoby základních škol zúčastněných v projektu „ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“ s registračním číslem CZ.1.07/1.1.34/
PŘIHLÁŠKY NA VYSOKÉ ŠKOLY
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1.kolo přijímacích zkoušek podat 2 přihlášky, počet přihlášek na 1 SŠ není omezen (uchazeč si musí dávat.
k přijímacímu řízení pro školní rok
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
VOLBA POVOLÁNÍ VÁŠ PRŮVODCE.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Dělnická 15, Děčín VI Tel.: Střední škola lodní dopravy a technických řemesel, Děčín VI příspěvková organizace Dělnická.
Třídní schůzky 9. tříd ZŠ Střední škola lodní dopravy a technických řemesel, Děčín VI, příspěvková organizace „ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“
Informační schůzka rodičů žáků 8. ročníků Vítám Vás!!! Mgr. Bc. Věra Václavíčková.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
SOS a SOU, Kladno, U Hvězdy 2279 představuje Otázky demografických změn a poptávky trhu práce - vzdělávání dospělých.
Naďa Martincová Úřad práce v Rychnově nad Kněžnou Rychnov nad Kněžnou, Besedy k volbě povolání.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Co a jak po základní škole?
Evropské jazykové gymnázium s.r.o.
Určeno rodičům žáků 6. a 7. ročníků ZŠ Úřad práce ve Žďáře nad Sázavou.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Na realizaci průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje a Úřady práce Blansko, Brno.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 AnotaceTrh.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠK. ROK 2014/
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
(pro nástup ve škol. roce 2017/2018). JAK ŽÁKŮM POMŮŽE NAŠE ŠKOLA v rámci předmětu PRACOVNÍ ČINNOSTI témata: volba profesní orientace, zaměstnání, trh.
Důvod vzniku krajských stipendií
Situace na trhu práce Pardubický kraj.
„Okna technickým oborům dokořán“
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
PHmax ve středním vzdělávání
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
Možnosti spolupráce škol a firem
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
„ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Setkání kariérových poradců
Školní aktivity v oblasti kariérového poradenství
Setkání kariérových poradců oblasti Ústí nad Labem, Děčín a Litoměřice
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

„ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“ Besedy se žáky 9. tříd ZŠ Beseda se žáky 9. ročníků základních škol zúčastněných v projektu „ROZVOJ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DĚČÍNSKU“ s registračním číslem CZ.1.07/1.1.34/01.0017 1vyučovací hodina – 45 min.

Základní údaje o projektu Doba trvání projektu: 1.1.2012 – 31.8.2014 Celkové způsobilé výdaje: 9 878 466,20 Kč Spolupracující subjekty: 15 základních škol 12 zaměstnavatelů

Proč jsme takový projekt vytvořili? Obsah prezentace Proč jsme takový projekt vytvořili? Jeho klíčové aktivity určené pro vás. Spolupracující zaměstnavatelé. Jak si správně vybrat střední školu? Vyplnění dotazníku. 6. Kontaktní osoby.

Motivační důvody V okrese Děčín má v průmyslové výrobě tradičně silné postavení zejména strojírenství. Dávno vznikla jakási společenská objednávka po kvalifikovaných pracovnících dělnických profesí, kterou se bohužel nedaří uspokojit. Naproti tomu statistiky úřadů práce ukazují, že uplatnění absolventů některých oborů středních škol (např.služeb) na trhu práce je velmi problematické. Dokladem toho je i Motivační program Ústeckého kraje, který finančně podporuje 10 vybraných učebních oborů. Čtyři z nich jsou ve vzdělávací nabídce naší školy. 1. Zámečník / Strojní mechanik 2. Instalatér 3. Klempíř - stavební výroba 4. Zedník 5. Obkladač - zedník 6. Pokrývač 7. Tesař 8. Řezník – uzenář 9. Čalouník 10. Aplikovaná chemie Míra nezaměstnanosti v okrese Děčín je nejvyšší v České republice (aktuálně 15,6%).

Motivační důvody Obecně pořád platí mezi veřejností tyto předsudky: Vzhledem ke klesajícímu počtu žáků ve středních školách dnes není problém dostat se na většinu z nich. Takže žáci i rodiče velmi často volí obor nevhodný, mnohdy nadlimitní a často neperspektivní. Obecně pořád platí mezi veřejností tyto předsudky: „Jsi blbej, půjdeš na učňák.“ „Strojírenství je „černé řemeslo.“ „Technické profese nejsou pro holky.“ V 15 letech člověk obvykle sám ještě neví co chce a nechává za sebe rozhodnout jiné. Nebo si prostě jenom vůbec nedokáže představit, co nově zvolená profese vlastně obnáší. Na střední škole je pak doslova zaskočen požadavky, které se na něj navalí a nezvládá je plnit. Velká část dospívající mládeže žije dneškem, budoucnost je nezajímá a moc ji neřeší. Trojka je přece „dobrá“ a v kolektivu se vyplatí „nevyčnívat“.

Klíčové aktivity pro ZŠ KA 1: Podpora a motivace žáků základních škol ke vzdělávání v technických oborech Její podstatou je praktická výuka v oblasti Pracovní činnosti (Člověk a svět práce) vybraných žáků 9. a případně i 8. tříd v prostorách střední školy. K dispozici jim bude metodik SŠ, který je spolu s vlastním vyučujícím povede při tomto vzdělávacím procesu KA2: Popularizace technických povolání Smyslem klíčové aktivity je popularizace technických povolání (především strojírenství) u žáků ZŠ, kteří právě řeší svoji budoucí profesi. Poradce SŠ bude průběžně navštěvovat a informovat žáky ZŠ a výchovné poradce o vývoji strojírenských oborů v regionu ve vazbě na trh práce a potřeby zaměstnavatelů. Uskuteční se celkem 4 Dny řemesel na SŠ. KA5: Komunikace firem a škol Po dobu trvání projektu bude vydáván zpravodaj Šance 2012 (13,14), který bude distribuován přímo na ZŠ. Vyjde celkem 10 čísel této tiskoviny. Je spuštěn i projektový web na stránkách www.dorado.cz/rtvnd/

Zaměstnavatelé Všechny tyto firmy jsou připraveny umožnit vašim školám exkurze do svých provozů. Constellium s.r.o. DAYMOON, a.s. DENAS Děčín, spol. s.r.o. Hoerbiger Žandov s.r.o. Chart Ferox, a. s. Karned Tools s.r.o Kovo Děčín spol. s r.o. Monosh s. r. o. RAF Děčín s.r.o. Sauer Žandov, a.s. WEFA Bohemia s.r.o WICO B.G.M. , a.s.

Na co se vůbec hodím? Udělejte si test! Užitečné weby: www.gwo.cz www.infoabsolvent.cz http://www.infoabsolvent.cz/MultimedialniPruvodce - filmové ukázky profesí www.scio.cz webové stránky jednotlivých středních škol Nerozhodným mohou hodně napovědět. Navíc můžete hledat vhodné zaměření třeba i podle skladby předmětů. Servery nabízí i detailní popis náplně různých profesí. Doporučená literatura: Antonín Mezera: Pro jaké povolání se hodím? ISBN 80-7226-651-9, prodejní kód: KEO130

Jak si správně vybrat střední školu? Profesi si vybíráte sami pro sebe a většinou na celý život. Jak si vlastně představuji svůj budoucí život? Je třeba si u zvoleného oboru odpovědět na následující otázky: Mám pro něj odpovídající znalosti, schopnosti a dovednosti? Bude mne bavit? Je to obor požadovaný trhem práce a také dobře placený? Jak dobře uživí v budoucnu mne i moji rodinu? Budu studovat v místě, dojíždět nebo bydlet na domově mládeže? Jak dlouho budu muset studovat?

Gympl, průmka nebo učňák? Zkuste se přihlásit ke srovnávacím testům (SCIO) a poměřit svoje síly s ostatními dětmi v České republice. Gymnázium Ideální příprava na vysokoškolská studia. Pro děti nadané, kterým učení jde skoro samo. Jsou samostatné, cílevědomé, chtějí se učit a jde jim to. Střední odborná škola, lyceum, průmyslovka Děti prakticky zaměřené, které zvládnou střední školu, ale ještě neví, jestli chtějí pokračovat až na vysokou. Samozřejmě ale mohou také. Je třeba si pouze zvolit zaměření podle zájmu. Střední odborné učiliště Pro děti šikovné, manuálně zručné, které mají trošku problém s češtinou, angličtinou či matematikou a na vysvědčení se objevují i v nižších ročnících trojky a čtyřky.

Jak si správně vybrat střední školu? Poraďte se proto společně s rodiči a vyberte obor odpovídající vašim schopnostem Vybírejte v klidu, dejte na názor učitelů, především výchovných a kariérových poradců. Nejdůležitějším ukazatelem je trh práce a uplatnitelnost absolventa zvoleného oboru v praxi. Najděte všechny možnosti (seznamy škol na www.stredniskoly.cz, www.kr-ustecky.cz) 3. Vyberte zhruba 3-5 škol a prohlédněte si jejich weby (jestli jsou tam všechny informace, školní vzdělávací programy, jestli jsou srozumitelné a přehledné, nesmí chybět kontakty apod.). 4. Jděte se do škol podívat !!! (školní klima, dopravní dostupnost). 5. Zjistěte, jaké jsou přijímačky a kritéria přijímání na SŠ. 6. Hlídejte data a podejte včas přihlášku (do 15. března)

Obory vzdělání s výučním listem Obor vzdělání s výučním listem = 3 roky v režimu týden škola/ týden praxe (celý 3. ročník jste na praxi už přímo ve firmě). Po získání výučního listu odcházíte do zaměstnání nebo se o případném dalším studiu rozhodujete už jako dospělí. Následují 2 roky denního nástavbového studia = maturitní zkouška. Za 5 let máte v ruce 2 druhy dosaženého středního odborného vzdělání – výuční list a maturitní vysvědčení.

Nyní vás prosíme o vyplnění krátkého dotazníku.

Kontakty Děkujeme vám za pozornost. Mgr. Bc. Jana Férová projektový manažer Mobil: 736 233 444 E-mail: ferova@dorado.cz Lenka Ungerová poradce SŠ Mobil: 736 482 082 E-mail: ungerovalenka@volny.cz