Cesta ke kvalitě v praxi PhDr. Romana Lisnerová Ředitelka ZŠ a MŠ Praha - Slivenec
Základní škola a mateřská škola Praha - Slivenec Žáci jsou v naší škole vzděláváni podle školních vzdělávacích programů (ŠVP) „Bez zábran do školy“ a „S Ekolíkem za pohádkou“
Zaměření vzdělávání – VIZE ŠKOLY KOMUNIKACE INKLUZE DIFERENCIACE SPOLUPRÁCE Respektovat a být respektován RWCT – čtením a psaním ke kritickému myšlení Zdravá škola Ekoškola Bezpečné cesty do školy Centrum podpory inkluzivního vzdělávání (CPIV) Cesta ke kvalitě Rodiče vítáni
Autoevaluační proces Dokumenty ŠVP Školní plán mobility (Bezpečné cesty do školy) Školní preventivní program Školní podpůrný program (Centrum pro podporu inkluzivního vzdělávání)
Osvědčené AE nástroje Konzultace ve třech (učitel – rodič – žák) Evaluační třídní schůzky Osobní pohovory se zaměstnanci školy Diskuse v žákovském parlamentu Komunitní kruhy Analýza portfolia Neplánovaná setkání s rodiči žáků Rodičovská odpoledne – plánujeme
Cesta ke kvalitě Očekávání: Zapojení učitelů naší školy do spolupráce (přesah jedné školy); Získání inspirace v oblasti AE školy (nové nástroje, přístupy apod.); Získání objektivní zpětné vazby (nezávislý pohled na nastavené procesy v naší škole). Vzájemné návštěvy škol
Návštěvy partnerských škol Hodnocená škola – hodnotící škola Jasné a srozumitelné zadání Jaké oblasti a jaké konkrétní aktivity potřebuje daná škola zhodnotit; Příprava hodnotitelů (dokumentace, harmonogram aktivit, nástroje, způsoby vyhodnocení…) Ukázky 1, II, III, IV, V Návštěva školy (rozhovory, analýzy, náslechy… Společné zhodnocení – nastolení spolupráce
Přínos Pro učitele: Pro školu: Pohled do jiné školy (inspirace, konzultace…) Poskytování a přijímání zpětné vazby (komunikační kompetence, sociální kompetence, pracovní kompetence…) Pro školu: Získání nových kontaktů (řešení problémů, sdílení…) Možnost srovnání
Proces zpětné vazby
Závěr Děkuji za pozornost