TB 2 2012. presupozice Janův syn se rozvádí. Máma chce, abych šel domů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to jsem? Where am I?. Už jsem v tomhle obchodě někdy byl? Have I been in this store before?
Advertisements

Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
“W questions” with a preposition
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
TB Map is not a territory (Alfred Korzybski via G. Bateson: Mysl a příroda, nezbytná jednota.) Vlastnosti plánu města jsou dány vlastnostmi města;
TB2012/ logika dedukce V pytli P jsou bílé fazole Fazole na stole jsou z pytle P Fazole na stole jsou bílé Sherlock Holmes.
013456… The Numbers Číslice The numbers we write are made up of algorithms, (1, 2, 3, 4, etc) called arabic algorithms, to distinguish them from.
Unscramble & Translate Unscramble the following sentences and translate into English. Vzor: jít že domů psali nechtějí Psali, že nechtějí jít domů. They.
Pořadí slov.
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Právo jako filozofický pojem
Rovinné útvary.
Second Conditional – tvar a použití
Gramatiky a jazyky Přednáška z předmětu Řízení v komplexních systémech
Přítomný čas PRŮBĚHOVÝ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
stručný přehled a závěrečné procvičení
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
Third Conditional – tvar a použití
Dnes to v obchodě zatím moc nejde. It's been a slow day at the store today.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Modely uživatelských preferencí. Obsah Jak se vyjadřují preference Modely preferencí a jejich učení Model založený na atributech Kolaborativní filtrování.
KOMBINATORIKA 2 VARIACE k-té TŘÍDY Z n PRVKŮ S OPAKOVÁNÍM
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
TO CO SLÍBÍŠ, NEPOMÍJÍŠ Promise maker, promise keeper CO ZAČNEŠ TÉŽ DOKONČÍŠ You finish what you begin VŠE NÁM DÁVÁŠ, I KDYŽ JDEM POUŠTÍ Our provision,
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
JAK V NÁDHEŘE SVÉ KRÁL BUĎ VYVÝŠEN TY SÁM, The splendor of the King, clothed in majesty AŤ CELOU ZEMÍ ZNÍ, AŤ CELOU ZEMÍ ZNÍ. Let all the earth rejoice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Arabské číslice.
Záporné otázky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Kombinační logické funkce
Michael Jackson Od Andrea Crkvová.
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Radim Kříž Text messages Text messages are short written messages between mobile phones. Text messaging is sometimes called SMS (short messaging service).
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Právo jako filosofický pojem. Co je to právo? – I.  „Tážeš-li se mě, co je to právo, pak to nevím a netážeš-li se mě, pak to vím.“  Právo je společenský.
Hledání Pravdy.
KAM TY JDEŠ, JÁ JDU Where you go, I'll go KDE TY SEŠ JÁ JSEM,
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Gymnázium, Brno, Elgartova 3
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_22_INOVACE_23.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY I. (Articles I.) Ročník: 7.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_03
TaHoma 2.0 – Connected Living
Exercise 1.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Predikátová logika.
(Přítomný čas průběhový)
Going to/ will překlad.
Future tenses Překlad Handout.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Petr Michálek Datum konání:
Transkript prezentace:

TB

presupozice Janův syn se rozvádí. Máma chce, abych šel domů.

Hofstadter: Gödel, Escher, Bach [1979] (česky Dokořán 2012) Tři úrovně zprávy (s. 190) rámcová vnější vnitřní

Eco: Četba Steva Canyona. In Skeptikové a těšitelé

U. Eco Modelový čtenář Modelový autor Empirický čtenář Empirický autor

Diskrétní a digitální

Happy Birthday, Peter Ladefoged

transcendentno přirozený svět ideje geometrie logika matematika věda příroda život řeč

In Principio erat verbum et Verbum erat apud Deum et Deus erat Verbum Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh. To bylo na počátku u Boha.... A Slovo se stalo tělem

Psané slovo? Logos; mnoho významů – např. též „číslo“, nebo „život“

Šang

“All manifestations of life, from elementary biomolecular interactions to human behavior, are tightly associated with, if not in full command of, sequence-specific interactions.... The genome that carries or encodes all these sequence patterns is, thus, a compact, intricately organized, informational depot.” E. Trifonov

Značka je členem nějaké konečné abecedy (či matice); jejím jediným vymezením je pořadí (souřadnice) v daném systému. Nenese žádný jiný význam kromě toho, že patří do souboru (abecedy) a má v něm definovanou pozici („B“ je v abecedě na druhém místě.) Značka nemá žádný tvar, od jiných značek je bezpodmínečně odlišitelná svou polohou v abecedě (matrici). Nenese také žádný význam, znamená jen sama sebe.

Snadno nahlédneme, že ať zvolíme jakýkoli příklad, je vlastně nemožné analyzovat nějaký jev v pojmech jiných, než jsou invarianty, které jsou v jeho průběhu zachovány. Monod angl. 99, čes. 105

DNA mRNA Nativní peptid Funkční protein

Rozumění

“This sentence is a string of characters.” “  ” “This sentence is a string of characters.” ·-··-· - ···· ·· ··· ··· · -· - · -· -·-· · ·· ··· ·- ··· - ·-· ·· -· --· --- ··-· -·-· ···· ·- ·-· ·- -·-· -­ · ·-· ··· ·-·-·- ·-··-·

Kolik písmen? Kolik znaků?

oiseaux [uazó] août [u] viennent [vien] court – caught farther – father threw – trough right – wright - write jeans – džíny E. coli - [íkoláj] Nietzsche – [nájčí] AIDS CD FBI &, €, etc., $, #

rozdíl notace team – čes. tým [tím], sl. tím [tím] (kým čím) – čes. tím [ťím], sl. tým [tím] srv. type/tip být – bít; byť - biť; być – bić

Překlad - translace

Šiju šiju si botičky do sucha i do vodičky Sviť měsíčku sviť Ať mi šije niť

Šiju šiju si botičky do sucha i do vodičky Sviť měsíčku sviť Ať mi šije niť Šiju si pohorky ať mám nohy v suchu za každého počasí. Jen ať nezajde Měsíc za mrak

Šijem šijem si topánočky do sucha i do vodičky svieť mesiačik svieť nech mi šije niť SIIW*SIIW*SIBLTI**CKYDLSUCHAIDLVLDICKYSVI*TMESI*C*KUSVI*TAT**MISIIENIT |||--|||--||------|||||||||||||||||||||||-|||||-|-|-|||-|----||||||||| siiemsiiemsitopanockydlsuchaidlvodickysvietmesiacik*svietnechmisijenit j = I, u = W, o = L

Bílek Cílek Dílek Dýlek Chýlek O kolik procent se liší?

Bílek[bílek]Beelek Cílek[cílek]Tzilek Dílek[ďílek]Djeelek Dýlek[dílek]Dylek Chýlek[xílek]

Hofstadter: rámcové sdělení vnější sdělení vnitřní sdělení Gödel, Escher, Bach. An eternal golden braid.

1. frame message (need for a decoder) “I am a message, decode me!” 2. outer message (how to build a decoder for the inner message); necessarilly a set of triggers 3. inner mesaage: supposed to be transmitted; to understand it is to extract the meaning intended by the sender Hofstadter GEB

Teorie formálního jazyka definuje jazyky jako nic víc než soubor řetězců značek vybraných z nějaké abecedy. Gramatika pak představuje v pravidlech zakotvený přístup k specifikaci jazyka – sestává z množiny pravidel přepisu jako například A->xB; velká písmena zde představují značky dočasné a ne koncové, které nepatří do abecedy, zatímco malá písmena jsou značky terminální, které do ní patří. Zde uvedené pravidlo určuje, že ne-koncové A může být nahrazeno x, po kterém následuje B. (Searls 2002, 211)

Map is not a territory (Alfred Korzybski via G. Bateson: Mysl a příroda, nezbytná jednota.) Vlastnosti plánu města jsou dány vlastnostmi města; sebelepší mapa nedokáže vnutit městu něco, co tam není. Může však zvýraznit věci, které na první pohled nejsou patrny.

Echinoderm larva - skeleton, 1mm