Alternativní ekonomická reforma

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha státu v tržní ekonomice
Advertisements

Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Systém bank v ČR.
Trh a jeho zákonitosti.
Rozpočtové hospodaření obcí
Základy veřejné správy
Hospodářská politika státu
Finanční řízení podniku
Veřejná správa – úvod.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Soustava veřejných rozpočtů II.
Finanční právo Zdenka Papoušková, 2013.
1 Postavení bankovnictví v tržní ekonomice.  jsou prostředkem směny a měřítkem hodnot  aktiva, která mají vysokou likviditu a nízkou míru rizika 2.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Je plán finan č ního hospoda ř ení státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Rozpočty územních samosprávných celků
Daňový systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vládní neziskové organizace
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Organizace zabezpečování veřejných statků a služeb (1)
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
„Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ Praha Možné přístupy k analýze hospodaření bývalých okresních nemocnic.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Bankovnictví. ČNB (Česká národní banka)  je právnická osoba, která má postavení veřejnoprávního subjektu se sídlem v Praze  není zapsaná v obchodním.
Česká národní banka.
UC_A1_Základy účetnictví
Bankovní systém ČR Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Bankovnictví.
Materiální základ produkce veřejných statků
Ekonomie 1 Magistři Třetí přednáška Produkce v čase
TRH (tržní mechanismus)
11. Vztah práva a státu a pojem právního státu
 Centrální banka  Komerční / obchodní/ banky  Specializované finanční instituce.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční trh. Banka. Bankovní systém.. TRHY ZBOŽÍ A SLUŽEB PRODUKČNÍ JEDNOTKY (PODNIKY) DOMÁCNOSTI TRHY VÝROBNÍCH FAKTORŮ výrobní faktory tok výdajů za.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dotace, půjčky a řízení likvidity. Dotace Projev přerozdělovacích procesů - uvnitř veřejného sektoru, -směřující k jiným subjektům – NNO, ziskový sektor.
Úvod do základů finančního práva Petr Mrkývka. LITERATURA Petr MRKÝVKA Propedeutika finančního práva I – obecná část. Brno: MU 2014 (e-kniha) k dostání.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek. Téma na dnešní cvičení Příjmy a výdaje obce za léta 2,3,4,5 a 6 –Obecné příjmy a výdaje –Zohledňuje se: Počet obyvatel.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bankovní a nebankovní půjčky
Příjmy a výdaje SR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
FISKÁLNÍ A MONETÁRNÍ POLITIKA
Vnější systémová charakteristika finančního práva
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Finanční účetnictví RADNICE
Státní rozpočet je plán finančního hospodaření státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
Místní rozpočtové jednotky
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Alternativní ekonomická reforma Ing. Jiří Schlimbach Finanční systém, měna , peníze Hospodářské vztahy Sociální politika, zdravotní péče, vzdělání, věda a výzkum Uspořádání občanské společnosti, průběžný volební systém

Všichni na jednom jevišti velikého světa stojíme, a cokoliv se tu koná, všech se týče (J. Á. Komenský)

„Má-li být však náprava úspěšná, musí být komplexní a všestranná, neboť nebude-li současně napravovat všechno, co vzájemně souvisí, nikdy se nedostanete kupředu“ (J. Á. Komenský)

základní cíle vyvedení společnosti z  područí globálního finančního systému ustavení občanské společnosti s průběžným volebním systémem a spolehlivě fungující reálnou ekonomikou maximální soběstačnost společnosti v  oblasti zabezpečení potravin, energii a bezpečnosti začlenění společnosti do mezinárodní dělby práce na základě rovnosti a vzájemné výhodnosti

Základní cíle – pokračování Nezadlužená společnost Garance minimálního ekonomického standardu Smysluplný a naplněný život občanů Přímý vliv občana na řízení společnosti Dostatek volného času občanům Vzdělání občana pro život Dřívější odchod do penze Nejvyšší úroveň zdravotního zabezpečení Neutralita, lidová armáda, mezinárodní zprostředkovatel s vysokým renomé

Minimální ekonomický standard

Plánované nebo tržní hospodářství (2 sektory) Dlouhodobé, střednědobé a krátkodobé vize Reálná ekonomika x virtuální Princip průběžnosti Princip místní příslušnosti Svobodná volba a odpovědnost Objektivní nerovnost občanů (schopnosti, možnosti) Aktivita občanů a subjektů – středobod dění Minimální ekonomický standard

Finanční systém, měna , peníze Hospodářské vztahy

Finanční systém - ve vlastnictví i správě společnosti - bez úroků - volná cirkulace peněz - Státní obchodní banka (SOB) - Česká národní banka (ČNB) Měna – česká koruna Peníze – pouze a jen prostředek směny - peníze nikdo nevlastní - nároky na peněžní plnění (NPP) - konstantní peněžní zásoba - bezhotovostní platební systém - kolkování bankovek - limity NPP - půjčky - cizí měny, bonus - zákaz vývozu vlastní měny

„Dejte mi kontrolu nad národní měnou a je mi jedno, kdo tu vydává zákony“ Mayer Amschel Rothschild

M U L T I P K A C E V D Ů DNEŠNÍ STAV

DNEŠNÍ STAV

SCHÉMA NÁKUPU STÁTNÍCH DLUHOPISŮ PODNIKATELI

SCHÉMA NÁKUPU STÁTNÍCH DLUHOPISŮ - KORUPCE

MODRÁ, ČERVENÁ, ORANŽOVÁ, ČERNÁ, ZELENÁ, FIALOVÁ DIKTATURA OBČANSKÁ SPOLEČNOST BINÁRNÍ LOGIKA LEVÁ NEBO PRAVÁ? MODRÁ, ČERVENÁ, ORANŽOVÁ, ČERNÁ, ZELENÁ, FIALOVÁ NEBO JAKÁ?

FINANČNÍ TOKY V OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI

1. kanál 2. kanál 3. kanál 4. kanál Finanční toky v občanské společnosti

1. kanál: emise NPP pro realizaci programů schválených obecními a krajskými zastupitelstvy a Poslaneckou sněmovnou. Obecní zastupitelstvo schvaluje neziskové projekty (objekty občanské vybavenosti, školy, střední školy, hřiště, kulturní domy...), nebo projekty u nichž nelze přesně určit ekonomický prospěch, ale jsou důležité pro život a rozvoj obce (domovy důchodců, hospice, nemocnice...). Na úrovni krajského zastupitelstva se schvalují projekty pro úroveň kraje. Poslanecká sněmovna schvaluje projekty s celostátní působností (vysoké školy, výzkumná centra, výzkumné ústavy, nemocnice, infrastruktura státu, elektrárny s velkými výkony...) + náklady státní správy a samosprávy.

2. kanál: emise NPP ekonomicky neaktivním skupinám obyvatel – nezletilí, studenti VŠ, mateřská dovolená, invalidé, penzisté 3. kanál: emise NPP formou úvěrů podnikatelskému sektoru

4. kanál: emise NPP formou spotřebitelských a hypotečních půjček obyvatelstvu Financování v SES se děje průběžně. To znamená, že ze státního účtu se emituje do oběhu, přesně tolik NPP, kolik je v daném reálném čase potřeba. Je třeba si uvědomit, že SES je reálná ekonomika, bez finančních spekulací, což znamená, že peníze jsou potřeba pouze a jen v moment uskutečnění konkrétní transakce mezi účastníky transakce (občané, subjekty společnosti).

HOSPODÁŘSKÉ VZTAHY Veřejný sektor Soukromý sektor

Veřejný sektor je řízen kolektivními rozhodnutími občanů společnosti prostřednictvím mechanismu elektronického průběžného volebního systému na dané úrovni státní správy a samosprávy (obec, kraj, parlament). V tomto sektoru se rozhoduje o záměru realizovat konkrétní programy neziskového charakteru i programy spadající do oblasti infrastruktury, oblasti ekonomiky s obtížně přesně stanovitelným ekonomickým přínosem, přesto nutnými pro život společnosti (zdravotnictví, školství, základní výzkum, obrana...), ale i programy spadajícími do podnikatelského sektoru, kdy obec nebo kraj má možnost zakládat obchodní společnosti. Do tohoto sektoru spadají také přirozené monopoly ve veřejném vlastnictví, které mají za úkol zabezpečit společnost dostatečným množstvím energií, vody, surovinových zdrojů atd.2)

Soukromý sektor je řízen výhradně a pouze tržními principy, v rámci mantinelů nastavených společností (několik závazných pravidel), které jsou stejné pro všechny účastníky trhu, bez výjimek. Základním rozhodovacím prvkem je svobodná volba a odpovědnost účastníka trhu. Taková volnost tržních vztahů v kapitalistických ekonomických systémech různých zemí světa zatím nikde realizována nebyla, protože nikdy nikde nebyl tento systém provázán s reálnou možností zabezpečení rovného přístupu k čerpání finančních zdrojů každým občanem nebo subjektem společnosti. Každý ekonomický systém v minulosti, i ten dnešní, tak nebo jinak, omezoval určitým skupinám občanů rovný přístup k finančním zdrojům a neumožňoval jim seberealizaci na základě jejich svobodné vůle a odpovědnosti.

v občanské společnosti Podnikání v občanské společnosti

rozhodnutí. Nikdo nezkoumá, zda podnikatel zahrnul do nákladů 1 Zisk se počítá jako rozdíl mezi příjmy a výdaji reálně splacenými v daném účetním období. 2 Všechny výdaje jsou zároveň náklady s výjimkou investic, které do nákladů promítá ekonomický subjekt podle svých vlastních rozhodnutí. Nikdo nezkoumá, zda podnikatel zahrnul do nákladů pouze ty výdaje, které bezprostředně souvisí s jeho předmětem činnosti, protože to není důležité. Pokud nějakou částku nezdaní jeden podnikatel„pošle“ ji jinému podnikateli výměnou za nějaké zboží nebo službu tohoto podnikatele, společnost vybere daň od tohoto druhého podnikatele, protože jemu vzroste příjem. Navrhovanému systému je zcela jedno, kolik subjektů zaplatí daně, protože v každém případě bude díky elektronickému systému zúčtování transakcí celková daň v rámci společnosti vybrána beze zbytku. a

3 Základním kritériem je podmínka, aby rozdíl mezi příjmy a výdaji byl větší než 0. Podnikatelský subjekt musí mít volnost volby, jak bude se svými finančními prostředky hospodařit, zda bude nebo nebude investovat do nových technologií. Bude to jedině jeho rozhodnutí, zda uspěje na trhu se svými výrobky nebo službami. 4 Každý ekonomický subjekt ponese plnou odpovědnost za výrobky a služby, které bude nabízet na trhu a to včetně trestní odpovědnosti manažerů v případě, že budou postupovat v rozporu se zákonem nebo obchodními a morálními zvyklostmi a logickým očekáváním zákazníků. 5 Majitelem firmy se člověk nerodí. V novém systému se může stát majitelem prosperující firmy každý občan naší společnosti, pokud k tomu má alespoň základní předpoklady – nápad, organizační schopnosti, vytrvalost a vzdělání a

6 Banka poskytne půjčku každému, kdo přijde se zajímavým projektem a vůbec není důležité, zda na něj má nebo nemá peníze. Nakonec, kde by je měl vzít? Jedinou podmínkou je splnit požadavky nastaveného algoritmu v elektronickém systému, prostřednictvím kterého občan/subjekt žádá o půjčku. 7 Smyslem ekonomických změn není kupit peníze na soukromých účtech, ale naopak zabránit hromadění a umrtvování peněz na účtech. Smyslem je co nejrychlejší koloběh peněz ve společnosti, což vyzve obrovský boom činnosti lidí i jejich spotřebu, jejíž kvalita se bude postupně zvyšovat na úkor kvantity. Toto hledisko právě beze zbytku naplňuje konstantní výše peněžní zásoby ve vlastnictví celé společnosti a její oddělení od vlastnictví občanů a subjektů prostřednictvím NPP. Jaká bude kvalita spotřeby, záleží právě od té konkrétní aktivity občanů a subjektů společnosti.

8 Je na každém člověku, co je jeho cílem, zda touha se realizovat a pomoci i druhým, nebo jen výše devizového konta někde. Pokud by byla cílem i jen touha mít devizové konto v zahraničí, nemusí nám to vadit, protože aby tuto touhu naplnil, naplní ji prostřednictvím pomoci našemu národu. 9 Podnikatel může podle svého uvážení vkládat peníze, které jeho firma vydělala do různých výzkumných úkolů, může podporovat sportovní kluby nebo cokoliv jiného v rámci naší společnosti. Ať tyto prostředky v naší zemi vloží kamkoliv, vždycky to pomůže rozvoji společnosti. 10 Zavádí se povinnost úhrady faktury do 5 pracovních dní. V případě, že odběratel tuto povinnost nesplnil, systém generuje platbu na účet dodavatele a odběratel, který nesplnil svoji povinnost, se stává dlužníkem systému. Dále systém postupuje v souladu s řádem Revitalizačního fondu.

Účty ve státní obchodní bance

Reforma společnosti, o.s. Pokračování příště :) Reforma společnosti, o.s. www.ekonomickareforma.cz

Vysílání 29.5.2014 Od 19:00 hod

Sociální politika, zdravotní péče, vzdělání, věda a výzkum