Informavý souhlas v nemocnici – teorie a praxe Marta Sýkorová Jiří Šimek Katedra filosofie a etiky v pomáhajících profesích ZSF JU
Výzkumný soubor 11 Pacientů/ek 2 lékaři
Otevřené kódování Orientace v problematice IS Poučení a následný IS Aktivita pacientů
Orientace v problematice IS Znalost pojmu IS Přínos IS Očekávání od IS
Poučení a následný IS Osoba poskytující poučení Načasování poučení Průběh poučení Množství poskytnutých informací Kvalita poskytnutých informací Postoj k informovanosti Samotné poskytnutí IS
Aktivita pacientů Kladení otázek Důvody nekladení otázek Hledání jiných zdrojů informací
Souhrn Pacienty je vnímán IS jako právní ochrana lékařů Proto je upřednostňována písemná forma „doplněná“ ústní formou Kvalita informací dána postojem pacienta a osobou, která informuje Má vliv na to, zda se pacient ptá Stejně je to s množstvím informací, to závisí i na načasování poučení
Děkuji za pozornost