Rychlostní silnice R52 Cenové posouzení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Statutární město Mladá Boleslav
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
Rekonstrukce severních mostů
Podklad pro veřejné projednávání PÚR ČR září 2008 Brno.
KANALIZACE A VODOVOD V OBCI SIBŘINA KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
VYJEDNÁNÍ NSRR A OPERAČNÍCH PROGRAMŮ Ing. Ivo MINAŘÍK Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK Hodonín,
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Ing. Václav Jirásek Povodí Labe, státní podnik ELLA - INTERREG III.B - CADSES Královéhradecký kraj Aldis, Hradec Králové,
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
Malá Chuchle – Lahovice
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
Řešení dopravy v oblasti Spořilova 7 / 2014
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Úvod do pozemních komunikací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
TLAKOVÁ KANALIZACE KLY – TUHAŇ HOŘENÍ VINICE
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
Besip Zlínského kraje Zlín,
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Projektová dokumentace „Pěší stezka - lokalita Šance“ byla podpořena z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu na přípravu projektové.
Vybrané nevýhody a rizika
18. Zasedání Zastupitelstva obce Nezvěstice
Evidence závazných stanovisek – webová aplikace
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2012
PREZENTACE ŘSD VIII. ročník konference MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Rychlostní silnice R52 Cenové posouzení

Obsah prezentace ŘSD ČR A. Koncepce komunikační sítě na území JMK B. Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 C. Stav přípravy R52 D. Závěr

A. Koncepce komunikační sítě na území JMK

Česká republika ve vazbě na transevropskou síť TEN, multimodální koridory

Multimodální koridory Prioritní projekt č. 25 Úseky v realizaci (Baltsko-jaderský koridor) Úseky v realizaci Úsek v realizaci Gdaňsk - Bielsko Biala Úsek v realizaci A5 Drasenhofen – Vídeň Dokončení 12/2013 Úsek v realizaci D1- D47 Absence rychlostní komunikace v úseku Pohořelice – Mikulov po roce 2013

Intenzity vozidel r. 2005 - stávající silniční síť Stávající silniční síť D, R, I. třída Intenzita vozidel v tisících/24 hodin

Výhledové intenzity vozidel r. 2030 stávající silniční síť Výrazné navýšení intenzity vozidel v tisících/24 hodin Zprovoznění A5 – 12/2013 Stávající silniční síť D, R, I. třída Intenzita vozidel v tisících/24 hodin

B. Kritéria úsporných opatření na stavbě R52

Charakteristika - základní údaje R52 Délka R52 23,1 km 5204 Pohořelice - Ivaň 6,9 km (I. a II. etapa) 5205 Ivaň - Perná 8,0 km 5206 Perná - státní hranice 8,2 km Mimoúrovňové křižovatky 4 5204 Pohořelice - Ivaň MÚK Ivaň 5205 Ivaň - Perná MÚK Perná 5206 Perná - státní hranice MÚK Mikulov - sever MÚK Mikulov - jih Odpočívky 2 5204 Pohořelice – Ivaň Kategorie komunikací dle DÚR R52 R 26,5 - 20,3 km I. třída S 11,5 - 0,5 km II. a III. třída S 7,5 - 13,4 km Mimoúrovňové křižovatky na krajské komunikační síti 5204 Pohořelice - Ivaň MÚK Vlasatice 5206 Perná - státní hranice MÚK Dolní Dunajovice Vyvolané přeložky 3 Přeložky silnic I. třídy 0,5 km Přeložky silnic II. a III. třídy 13 km Přeložky doprovodné sítě 4 km

Stavby a limitní objekty R52 Stavba 5204 Pohořelice - Ivaň 6,9 km MÚK Vlasatice (II/381) MÚK Ivaň (R52) Limitní stavby Most Čahoun Odpočívky na R52 Přeložky silnic II. a III. třídy Stavba 5205 Ivaň - Perná 8,0km MÚK Perná (R52) Limitní stavby Most biokoridor Most na silnici II/395 Most + hráz Mušov Přeložky silnic II. a III. třídy Stavba 5206 Perná - státní hranice 8,2 km MÚK D. Dunajovice (III) MÚK Mikulov sever (R52) MÚK Mikulov jih (R52) Limitní stavby Přeložky silnic II. a III. třídy

Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 B1) Koncepce - mimo obrys DÚR a Stanovisko MŽP-EIA změna charakteru R52 (například změna kategorie z rychlostní komunikace R26,5 na silnici I. třídy S20,75) změna koncepce území - nové trasování R52, změna umístění křižovatek S ohledem na Stanovisko MŽP-EIA, obrys stavby v DÚR se nedoporučuje do koncepce zasahovat. Riziko zastavení přípravy stavby R52. 0 mil. Kč

Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 B1) Koncepce - mimo obrys DÚR a Stanovisko MŽP-EIA změna charakteru R52 (například změna kategorie z rychlostní komunikace R26,5 na silnici I. třídy S20,75) změna koncepce území - nové trasování R52, změna umístění křižovatek S ohledem na Stanovisko MŽP-EIA, obrys stavby v DÚR se nedoporučuje do koncepce zasahovat. Riziko zastavení přípravy stavby R52. 0 mil. Kč B2) Zlevnění vlastní stavby 540 mil. Kč

Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 B1) Koncepce - mimo obrys DÚR a Stanovisko MŽP-EIA změna charakteru R52 (například změna kategorie z rychlostní komunikace R26,5 na silnici. I. třídy S20,75) změna koncepce území - nové trasování R52, změna umístění křižovatek S ohledem na Stanovisko MŽP-EIA, obrys stavby v DÚR se nedoporučuje do koncepce zasahovat. Riziko zastavení přípravy stavby R52. 0 mil. Kč B2) Zlevnění vlastní stavby 540 mil. Kč zrušení odpočívek na R52 340 mil. Kč

Zlevnění vlastní staby Odpočívky 2 5204 Pohořelice – Ivaň Zrušení odpočívek na R52

Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 B1) Koncepce - mimo obrys DÚR a Stanovisko MŽP-EIA změna charakteru R52 (například změna kategorie z rychlostní komunikace R26,5 na silnici I. třídy S20,75) změna koncepce území - nové trasování R52, změna umístění křižovatek S ohledem na Stanovisko MŽP-EIA, obrys stavby v DÚR se nedoporučuje do koncepce zasahovat. Riziko zastavení přípravy stavby R52. 0 mil. Kč B2) Zlevnění vlastní stavby 540 mil. Kč 340 mil. Kč 100 mil. Kč zrušení odpočívek na R52 změna kategorie R52 z R26,5 na normovou kategorii R25,5 na délku 20 km

Zlevnění vlastní staby Kategorie R52 dle ČSN 736101/Z1 intenzity v roce 2030: 24-27 tis.vozidel/24 hod změna kategorie R52 z R26,5 na normovou kategorii R25,5 na délku 20 km V návaznosti na ČSN, intenzity dopravy bezpečnosti silničního provozu a kategorii A5 Drasenhofen – Wien je doporučená úprava kategorie R52 z R26,5 (DÚR) na R25,5.

Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 B1) Koncepce - mimo obrys DÚR a Stanovisko MŽP-EIA změna charakteru R52 (například změna kategorie z rychlostní komunikace R26,5 na silnici I. třídy S20,75) změna koncepce území - nové trasování R52, změna umístění křižovatek S ohledem na Stanovisko MŽP-EIA, obrys stavby v DÚR se nedoporučuje do koncepce zasahovat. Riziko zastavení přípravy stavby R52. 0 mil. Kč B2) Zlevnění vlastní stavby 540 mil. Kč 340 mil. Kč 100 mil. Kč 50 mil. Kč zrušení odpočívek na R52 změna kategorie R52 z R26,5 na normovou kategorii R25,5 na délku 20 km změna vedení a kategorie silnic II. a III. třídy

Zlevnění vlastní staby změna vedení a kategorie silnic II. a III. třídy Kategorie krajských silnic dle ČSN 736101/Z1 silnice II. třídy s intenzitou dopravy do 10 tis. vozidel /24 hod – S7,5 silnice III. třídy. s intenzitou dopravy do 3 tis. vozidel /24 hod – S6,5 V návaznosti na intenzity dopravy cca. 1 tis. vozidel /24 hod se doporučuje (v případě jejich realizace) přeřazení silnic II. třídy do III. třídy a kategorie S6,5.

Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 B1) Koncepce - mimo obrys DÚR a Stanovisko MŽP-EIA změna charakteru R52 (například změna kategorie z rychlostní komunikace R26,5 na silnici I. třídy S20,75) změna koncepce území - nové trasování R52, změna umístění křižovatek S ohledem na Stanovisko MŽP-EIA, obrys stavby v DÚR se nedoporučuje do koncepce zasahovat. Riziko zastavení přípravy stavby R52. 0 mil. Kč B2) Zlevnění vlastní stavby 540 mil. Kč 340 mil. Kč 100 mil. Kč 50 mil. Kč zrušení odpočívky na R52 změna kategorie R52 z R26,5 na normovou kategorii R25,5 na délku 20 km změna vedení a kategorie silnice II. a III. třídy úprava technického řešení na R52 - mostní objekty, zemní práce

Zlevnění vlastní staby mostní objekt na silnici II/395 zemní práce most na II/395 zemní práce

Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 B1) Koncepce - mimo obrys DÚR a Stanovisko MŽP-EIA změna charakteru R52 (například změna kategorie z rychlostní komunikace R26,5 na silnici I. třídy S20,75) změna koncepce území - nové trasování R52, změna umístění křižovatek S ohledem na Stanovisko MŽP-EIA, obrys stavby v DÚR se nedoporučuje do koncepce zasahovat. Riziko zastavení přípravy stavby R52. 0 mil. Kč B2) Zlevnění vlastní stavby 540 mil. Kč 340 mil. Kč 100 mil. Kč 50 mil. Kč zrušení odpočívek na R52 změna kategorie R52 z R26,5 na normovou kategorii R25,5 na délku 20 km změna vedení a kategorie silnice II. a III. třídy úprava technického řešení na R52 - mostní objekty, konstrukce zdí, valů Reálná možnost úspor na stavbě R52 změnou technického řešení v rámci obrysu DÚR a v souladu se stanoviskem MŽP-EIA.

1040 mil. Kč Kritéria úsporných opatření na stavbě R52 500 mil. Kč B3) Rozdělení investorství financování stavby R52 včetně nezbytných přeložek komunikací a inženýrských sítí oddělené financování doprovodné komunikační sítě II. a III. tříd mimo nezbytné úpravy v rámci R52 oddělené financování systému místních komunikací, cyklostezek, chodníků, polních a lesních cest Pozn. úplným převedením investorství lze na stavbě R52 uspořit celkem 940 mil. Kč, což je vzhledem k charakteru zásahu do území nereálné. Objektivně lze však uvažovat o zrušení některých komunikací, snížení kategorií a převedení investorství zbytných přeložek komunikací na jiné investory (např. KrÚ JMK), což předpokládá snížení nákladů stavby R52 o uvedených 500 mil. Kč  500 mil. Kč B4) Cenové normativy vyhodnocení je zpracováno na základě platných cenových normativů ŘSD ČR Přepočtem CÚ 2007 na CÚ 2010 dle platných cenových normativů je stanovena cena stavby R52 na 10 mld. Kč 0 mil. Kč B5) Etapizace nemá dopad na celkovou cenu stavby R52 etapizace bude stanovena dle stavu přípravy – výkupy pozemků  Prioritní úseky budou stanoveny dle stavu přípravy bez zásadního dopadu do ceny stavby R52. 0 mil. Kč 1040 mil. Kč Úspory na stavbě R52 - ŘSD ČR celkem

Rekapitulace úspor stavby R52 Bez ovlivnění bezpečnosti silničního provozu a zhoršení obslužnosti území lze na stavbě R52 ušetřit v rámci platných cenových normativů 1,040 mld. Kč (cca 10 % stavebních nákladů). Při radikálnějších úsporách (1,5 – 2,0 mld. Kč) by byla ohrožena bezpečnost silničního provozu, snížena kapacita úseku a nebyla by zabezpečena návaznost na realizovanou část R52 a rakouský úsek A5. Z těchto důvodů se radikální změny na R52 nedoporučují.

C. Stav přípravy R52

Stav přípravy R52 C1) Základní dokumenty týkající se přípravy R52 Politika územního rozvoje 2008 Mezivládní smlouva mezi ČR a Rakouskem z 23.1.2009 Deklarace Zastupitelstva Jihomoravského kraje o podpoře a prosazování realizace rychlostní silnice R52 ze dne 17.12.2009 Usnesení Zastupitelstva Jihomoravského kraje ze dne 17.12.2009 ohledně návrhu na změnu usnesení Vlády ČR z přípravy čtyřpruhového obchvatu Břeclavi v úseku D2 – hraniční přechod Poštorná / Reinthal na přípravu tohoto obchvatu v dvoupruhovém uspořádání Společné prohlášení 10 partnerských regionů a jejich zástupců v Evropském parlamentu o evropském a regionálním významu dálniční osy Gdaňsk – Brno – Vídeň, v Bruselu dne 3.12.2009

Stav přípravy R52 C2) Stav a příprava jednotlivých staveb na všech stavbách byly podány žádosti včetně kompletní projektové dokumentace a probíhají územní řízení 5204 Pohořelice – Ivaň v reakci na zrušení ÚP VÚC Břeclavsko byla trasa rozdělena na dva úseky první úsek 3 km: proběhlo místní šetření, předpoklad vydání ÚR do konce května 2010 druhý úsek 4 km: žádost o vydání ÚR podána v březnu 2010 5205 Ivaň – Perná žádost o vydání ÚR podána v březnu 2010 5206 Perná – státní hranice ČR/Rakousko žádost o vydání ÚR byla podána v únoru 2010, předpoklad vydání ÚR do konce června 2010

D. Závěr

D1) Cenová úspora 1040 mil. Kč Stav přípravy R52 D2) Příprava po přepočtu na cenovou úroveň roku 2010 stanovena cena stavby R52 na 10 mld. Kč úspora stavby R52 z ceny 10 mld. Kč bez omezení bezpečnosti silničního provozu, kapacity komunikace a omezení obslužnosti území činí cca 1040 mil. Kč D2) Příprava vydání ÚR 03-06/2010 bez nabytí právní moci zprovoznění úseku A5 Drasenhofen – Vídeň 12/2013 předpokládaná doba realizace jednoho úseku R52 - 3 roky D3) Rizika kroky nevládních organizací při vydávání územních rozhodnutí, podkladových stanovisek a stavebních povolení rozhodování správních soudů průtahy při majetkoprávní přípravě

Únor 2010 Za ŘSD ČR, Správa Brno Ing. Pavel Kremitovský