Technická univerzita v Liberci Katedra podnikové ekonomiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Revitalizace brownfield jako inteligentní volba růstu v USA
Advertisements

Jan Chudina místopředseda představenstva
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. listopadu 2013.
PROGRAMY PODPORY VÝSTAVBY ZE STRANY EVROPSKÉ UNIE Autor: Jiří Vaněk Vyučující: Ing. Martin Čásenský, CSc. Management podniku 2013/2014 České vysoké učení.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Nadace Jihočeské cyklostezky Aktivity Nadace Jihočeské cyklostezky Seminář: Rozvoj cykloturistiky v jižních Čechách, Třeboň,
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
MĚSTSKÉ PRŮMYSLOVÉ ZÓNY – SEVERNÍ A JIŽNÍ PŘEDLICE
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
Projekt Moravian Science Centre Brno Mgr. Lukáš Richter
Představení města v urbánním rozměru Mgr. Jan Mareš, primátor
Regenerace sídliště Rochlice
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Zábřeh, cyklostezka na opuštěném tělese dráhy
Deprimující zóny - Brownfields Libereckého kraje
Změny v ČD, modernizace a zvyšování kvality Ing. Richard Baxa.
GIS obcí kladenského regionu na Internetu
Reporting udržitelného rozvoje - nový pohled na těžební činnost.
Obecná část rozpočtového práva III
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Ing. Kateřina Vágnerová) 2)Informace o Prioritě 2 JPD 2 (Ing. Martin Škréta) 3)Elektronická.
Regenerace neprůmyslových deprimujících zón – rozvoj Libereckého kraje
Akční plán ke Strategickému plánu rozvoje města do roku 2020.
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Karlovarský kraj.
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA STRAKONICE (= IPRM)
Investiční příležitosti v regionech Konference Development v regionech Praha, 6. října 2005.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Mapa zájmu - plány.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Strategická průmyslová zóna Holešov Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Karel Machotka ředitel sekce podnikání Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Jednání RHMP, Evropský sociální fond Evropský fond pro regionální rozvoj Praha a fondy EU Praha a fondy EU 7. výzva OPPK Ing. Milan Richter.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
Otto Chmelík, Státní okresní archiv Děčín
Perspektivy rozvoje venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Volnočasové projekty a EU financování
Novinka „HELUZ FAMILY 2in1
Statutární město Ostrava
Revitalizace panelových domů Porovnání spotřeby tepla.
1 Střední škola technická a gastronomická Blansko škola moderních technologií 65 roků od založení školy.
MUZEUM A KNIHAŘSKÁ DÍLNA JENDY RAJMANA ROŽĎALOVICE ROŽĎALOVICE – MALÁ OBEC NA POMEZÍ STŘEDNÍCH A VÝCHODNÍCH ČECH DVOUVĚŽOVÝ KOSTEL ZÁMEK.
Greenways Jizera Cyklojízda Greenways Jizera 17. –
PSYCHIATRICKÁ NEMOCNICE KOSMONOSY Zkušenosti s projekty EPC
Zdroje financování – vybrané oblasti pro obce + Dispoziční fond Ing. Zdeňka Škarková, RRA Vysočina.
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat obchvat města Chrudim jednání s náměstkem ministra a zákonodárci za chrudimský region jednání v Poslanecké.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Cyklistická stezka Jeseník - Bobrovník
Moderní cyklistická doprava
Žižkov – dobré místo pro život
CEVTECH Soběslav Vítejte v Centru Ekologických a Vodárenských Technologií !
Statutární město Ostrava
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Odborný seminář KFÚ FSE UJEP v Ústí nad Labem Sociální ekonomika jako producent sociální a veřejné přidané hodnoty.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
2 Řeka Jizera Největší pravostranný přítok Labe (cca 165 km). Pramen na svahu hory Smrk v Jizerských horách. Soutok s Labem u Lázní Toušeň a Káraného.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Regionální operační program pro NUTS 2 Střední Čechy 2007 – /11/2008 Mladá Boleslav Ing. Jan Přikryl.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Identifikační a lokalizační studie brownfieldů
Výsledky projednávání
Transkript prezentace:

Technická univerzita v Liberci Katedra podnikové ekonomiky Zkušenosti s revitalizací neprůmyslových deprimujících zón Železniční DZ – případové studie Ing. Miroslav Žižka, Ph.D. Technická univerzita v Liberci Hospodářská fakulta Katedra podnikové ekonomiky miroslav.zizka@vslib.cz Projekt MMR WB-13-04

Neprůmyslová deprimující zóna Pozemky a nemovitosti uvnitř urbanizovaného území i ve volné krajině, které ztratily svoji původní funkci a ekonomicky i fyzicky deprimují své okolí. Vyznačují se často přítomností ekologických zátěží, zdevastovanými budovami, vylidněným okolím a složitými vlastnickými vztahy.

Typologie deprimujících zón Typ DZ Charakteristika Postprůmyslové staré, zdevastované a dlouhodobě nevyužívané průmyslové areály v urbanizovaném území Administrativní nevyužívané nebo neefektivně využívané a chátrající administrativní objekty ve vnitřních zónách měst Obytné opuštěné a chátrající bytové nebo rodinné domy, vybydlená panelová sídliště Komerční opuštěné a dlouhodobě nevyužívané objekty bývalých samoobslužných prodejen nebo menších prodejen v centrech měst Železniční zdevastované a dlouhodobě nevyužívané objekty a pozemky v blízkosti železniční dopravní cesty nebo na území měst a obcí v majetku ČD, a. s. nebo SŽDC, s.o. Armádní bývalé objekty kasáren, dalších staveb a infrastruktury, vojenské areály a plochy s významnými starými ekologickými zátěžemi

Typologie deprimujících zón Typ DZ Charakteristika Zemědělské nevyužívané a zdevastované objekty bývalé družstevní velkovýroby a zpustlé, neobhospodařované pozemky Důlní pozůstatky ukončené důlní činnosti a těžby nerostných surovin Historické opuštěné, zdevastované a dlouhodobě nevyužívané objekty hradů, zámků a lázní

Podpora státu Program MMR „Výzkum pro potřeby regionů“ Projekt „Regenerace neprůmyslových deprimujících zón jako součást strategie regionálního rozvoje“ Číslo projektu WB-13-04 Řešitelé Technická univerzita v Liberci, Hospodářská fakulta ARR-Nisa spol. s r. o., Liberec

Zrušené železniční tratě na území Libereckého kraje Délka (km) Zast. provozu Souč. stav Frýdlant v Čechách – Heřmanice (Heřmanice – Bogatynia – Zittau) 10 16 1976 1945, 1964 snesena Česká Lípa střelnice – Kamenický Šenov Kamenický Šenov - Česká Kamenice 22 4 1979 1992 zachována Jablonné v Podještědí - Svor 17 1986 Harrachov – st. hranice – (Jakuszyce – Szklarska Poreba G.) 1 (16) 1945 (1948) Jindřichovice pod Smrkem – st. hranice – (Mirsk) 2 (7) (1987)

Možnosti využití muzejní provoz obnovení přeshraničního provozu turistické a cyklistické stezky velodráha

Kamenický Šenov – Česká Kamenice Muzejní provoz Kamenický Šenov – Česká Kamenice 1979 – zastavení osobní dopravy, 1992 – zastavení nákladní dopravy, 1994 – vznik občanského sdružení Klub přátel lokálky, 1997 – zahájení sezónního muzejního provozu, otevření železničního muzea

Stav před revitalizací

Stav po revitalizaci

Obnovení přeshraničního provozu Harrachov – Szklarska Poreba Górna 1902 – zahájení provozu (Tanvald – Kořenov, Kořenov – Jelenia Góra), 1923 – elektrizace pruského úseku Kořenov – Jelenia Góra, 1945 – ukončení přeshraničního provozu, likvidace elektrického vedení, 1948 – zastaven provoz na úseku Szklarska Poreba G. – Tkacze (Harrachov), 1958 – výměna území mezi ČSR a PLR, provoz prodloužen z Kořenova do Harrachova, 1992 – dílčí oprava přeshraničního úseku (1,5 mil. Kčs), několik veřejných jízd v úseku Harrachov – Szklarska Poreba Górna, 1993 až 2001 – další neveřejné jízdy, 2002 – několik veřejných jízd u příležitosti 100. výročí tratě, nutná modernizaci polského úseku - náklady cca 10 mil. PLN, 2015 – revitalizace v rámci projektu Regiotram Nisa.

Stávající stav

Navrhovaný stav

Cyklistická stezka Varhany Investor: Svazek obcí – cyklostezka Varhany Trasa: Česká Lípa – Kamenický Šenov Délka: 17 km Časový horizont: 2003 – 2005 projekt 2006 – 2007 realizace Investiční náklady: 70 mil. Kč (4,1 mil. Kč/km) Pronájem pozemků: 40 tis. Kč/rok (SŽDC, s. o.) Možné zdroje financování: SFDI, strukturální fondy EU, příspěvky obcí (4 Kč/obyv./rok)

Mapa cyklostezky

Cyklistická stezka Heřmanička Investor: Svazek obcí Trasa: Frýdlant v Čechách - Heřmanice Délka: 6,5 km Časový horizont: 2004 analýza stavu Investiční náklady: 10 mil. Kč (1,5 mil. Kč/km) Pozemky: převod na obce ? Další deprimující zóna: nádraží Heřmanice

Žst. Heřmanice Stav v roce 1975 Stav v roce 2004

Bývalá žst. Heřmanice

Velodráha

Velodráha na Sokolovsku? Investoři: Loket nad Ohří, Horní Slavkov Trasa: Loket – Krásný Jez Délka: 13 km, z toho 7 km k revitalizaci Časový horizont: 2010 Investiční náklady, vč. pozemků: 28,9 mil. Kč velodráha 37,5 mil. Kč cyklostezka Pozemky: 12 mil. Kč (odkup od SŽDC, s. o.) Cena drezíny: 48 000 Kč/ks, uvažováno 20 ks, půjčovné 80 Kč

Trať velodráhy

Stávající stav

Použité zdroje ČADA, L. a kol. Místní dráha Česká Lípa – Kamenický Šenov – Česká Kamenice. Vydavatelství dopravní literatury Ing. Luděk Čada, Litoměřice a Vydavatelství dopravní literatury Ing. Radek Sedláček, Chlumec n. C., 2001, s. 118, ISBN 80-902706-4-6 a 80-902396-5-X (snímek 9) ČADA, L. a kol. Úzkorozchodná místní dráha Frýdlant v Čechách – Heřmanice. Vydavatelství dopravní literatury Ing. Luděk Čada, Litoměřice a Vydavatelství dopravní literatury Ing. Radek Sedláček, Chlumec n. C., 2000, s. 128, ISBN 80-902706-2-X a 80-902396-4-1 (snímky 18 a 19 vlevo) Klub přátel lokálky Kamenický Šenov (snímky 10 a 16) www.kpl.cz Ozubnicová železnice Tanvald – Kořenov (snímek 13) www.albico.cz/zubacka Regiotram NISA (snímek 14) www.regiotram-nisa.cz WOLLMANN, M. Streckenbegehungen stillgelegter Schmalspurbahnen (snímky 19 vpravo a 20) www.stillgelegt.de LIMOUSIN, P. Découvrez le vélorail de Bussiére-Galant (snímek 21) www.velorail.net KULIŠ, J. Trať 144 Krásný Jez – Chodov (snímek 24) www.mujweb.cz/www/cip_fotky/144/

Děkuji Vám za pozornost miroslav.zizka@vslib.cz