Dejme šanci přírodě workshop EVVO pro učitele 29.4. 2010 Sluňákov, ZŠ Hálkova 8:30 – 16:30.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Projekt Budu školákem Program pro předškoláky a jejich rodiče:
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Jazykový projekt pro děti z dětských domovů na území ČR
Projekt „Přeshraniční ekologická výchova v oblasti ochrany přírody a trvale udržitelného rozvoje v Českosaském Švýcarsku, Hornolužickém pohoří a Lužických.
Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Environmentální výchova pro základní školu
Active Citizens - komunitní vzdělávání pro střední školy Úvodní setkání učitelů Praha 18. března 2013.
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Projekt Bolzanova kreativní škola • Vývoj školního vzdělávacího programu • Informační centrum (knihovna) • Zvýšení kvality výuky cizích jazyků • Elektronický.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Představení zajímavých projektů OPVK
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Vysoké mýto.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Dejme šanci přírodě. Výsledek projektu na naší škole: vybavení školy výpočetní technikou; 8 proškolených pedagogů; 28 vytvořených interaktivních materiálů.
Ekologická stopa Velké Meziříčí Viktor Třebický, VM, CI2, o.p.s. | | indikatory.ci2.co.cz |
3. ročník „Eko“ výchovně-vzdělávací ho dopoledne pro děti nižšího stupně základních škol října 2012 v 9.00 hodin Sbírkové skleníky Výstaviště.
Prezentace právních klinik STREET LAW – PRÁVO PRO KAŽDÝ DEN
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Školní Internetový Informační Portál ŠIIP, ZŠ Vrchlického, Liberec © 2006 Ondřej Peřina představení prvního roku projektu projekt SIPVZ č. 0358P
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Metodické centrum ISŠ – COP a Jazyková škola s právem SJZ Valašské Meziříčí 6. setkání metodiků škol okresu Vsetín Základní školy Středa 20. listopadu.
Využití ICT ve výuce přírodovědy
Světlo.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Informace o možnostech EVVO a ekologického poradenství pro školy v Jihočeském kraji Ing. Lenka Smržová.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Učebnice VINOHRADNICTVÍ Číslo aktivity: 3 Název klíčové aktivity:
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Environmentální výchova a
Průřezová témata.
VOŠL a SLŠ Bedřicha Schwarzenberga Písek, Lesnická 55 Aktivity (zkušenosti) v oblasti EVVO.
EVVO aktivity pro školy
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Systém zvyšování kvality výuky anglického jazyka Projekt z OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
TVOŘIVĚ DO SVĚTA - vzdělávací program, který je alternativou klasickému pojetí vyučovacího procesu - Základní škola a mateřská škola Třinec, Kaštanová.
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Název prezentace (DUMu): Abiotické podmínky prostředí
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Voda pro život
Vztah k životnímu prostředí
PLANETA ZEMĚ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Transkript prezentace:

Dejme šanci přírodě workshop EVVO pro učitele Sluňákov, ZŠ Hálkova 8:30 – 16:30

Sluňákov - centrum ekologických aktivit města Olomouce nízkoenergetický dům a 15 ha biocentrum

Dopolední blok Sluňákov 8:30-12:00 Metodický seminář seznamuje pedagogy s projekty nebo projektovými dny pro žáky na témata Sedm barev duhy, Zelený ostrov, Poklad z hlubin. Metodický seminář seznamuje pedagogy s projekty nebo projektovými dny pro žáky na témata Sedm barev duhy, Zelený ostrov, Poklad z hlubin. Seminář je veden interaktivním způsobem, učitelé si vybrané aktivity sami vyzkoušejí, aby následně mohli tyto projekty realizovat na své škole. Seminář je veden interaktivním způsobem, učitelé si vybrané aktivity sami vyzkoušejí, aby následně mohli tyto projekty realizovat na své škole. Učitelé dostanou metodické příručky nebo CD s podrobným popisem aktivit. Učitelé dostanou metodické příručky nebo CD s podrobným popisem aktivit. Lektorky: Lektorky: Mgr. Helena Nováčková, Mgr. Helena Nováčková, Mgr. Pavlína Vrbová Mgr. Pavlína Vrbová

Duha Duha je peřina pro usínající déšť je miska z mých dlaní je radost na houpačce je část mořské vlny je převlečená tma je most přes řeku

Sedm barev duhy Jednotlivé barvy plynule přecházejí jedna ve druhou, stejně jako všechno dění v přírodě i ve světě. Jednotlivé barvy plynule přecházejí jedna ve druhou, stejně jako všechno dění v přírodě i ve světě. Projekt postupuje od osobního, vnitřního přes vztahy mezi žáky ve třídě a škole až po globální pohled na svět a jeho problémy. Projekt postupuje od osobního, vnitřního přes vztahy mezi žáky ve třídě a škole až po globální pohled na svět a jeho problémy. Duhou postupujeme od barvy s nejkratší vlnovou délkou (od fialové) k barvě s nejdelší vlnovou délkou (k červené). Duhou postupujeme od barvy s nejkratší vlnovou délkou (od fialové) k barvě s nejdelší vlnovou délkou (k červené). Tento postup symbolizuje fakt, že začínáme u sebe, nejprve jdeme do vlastního nitra, následně pak vyházíme do světa. Tento postup symbolizuje fakt, že začínáme u sebe, nejprve jdeme do vlastního nitra, následně pak vyházíme do světa.

Přehled jednotlivých etap při realizaci na školách Název etapyTémaPrůřezová téma Úvod Motivace k projektu Základní informace a motivaceOSV Fialová Bludištěm vztahů Rozvoj osobnosti žáka a budování vztahů ve tříděOSV Indigová (modrofialová) Škola místo k životu Prostředí školy ve vztahu k životnímu prostředíEV Modrá Modrá je dobrá Voda a vzduch jako základní podmínky života na zemiEV Zelená Zelení kouzelníci Význam rostlin na zemi.EV Žlutá Obecná(í) škola Spoluzodpovědnost za stav ŽP v obci, kde je školaEV, MV, VDO Oranžová Co trápí svět Motivace k zájmu o problematiku stavu a vývoje dnešního světa. VEGS, EV, MUV Červená Jsme stejní, jsme jiní Zapojení do řešení globálních problémů ve světěEV, VEGS, MUV, MEV

Bludištěm vztahů Jak znám sám sebe 1. Všechno tohle umím:………………………………….. 2. Nejlépe umím…………………………….. 3. Mám radost, když……………………………………. 4. Je mi smutno, když…………………………………… 5. Mám strach………………………………. 6. Co se mi ještě nedaří…………………………………… 7. Nejdůležitější ze všeho pro mě je…………………………………………

Škola místo k životu

Modrá je dobrá

Zelení kouzelníci

Obecná(í) škola

Co trápí svět

Jsme stejní, jsme jiní

Zelený ostrov Zelený ostrov

Motivace projektu Skutečná událost, příběh ostrova Krakatau. Skutečná událost, příběh ostrova Krakatau. Ostrov byl po sopečné erupci zcela zničen, ale život se na něj znovu navrátil. Stal se opět zeleným ostrovem plným života. Ostrov byl po sopečné erupci zcela zničen, ale život se na něj znovu navrátil. Stal se opět zeleným ostrovem plným života. Příběh sleduje významné události ostrova od sopečného výbuchu až do dnešní doby. Příběh sleduje významné události ostrova od sopečného výbuchu až do dnešní doby.

Ostrov je současně symbolem naší planety Země, která je jediným známým „ostrovem života“ ve vesmíru. Ostrov je současně symbolem naší planety Země, která je jediným známým „ostrovem života“ ve vesmíru. Chtěli bychom, aby projekt rozvíjel vztah dětí nejen k „jejich“ ostrovu, ale především k naší planetě Zemi. Chtěli bychom, aby projekt rozvíjel vztah dětí nejen k „jejich“ ostrovu, ale především k naší planetě Zemi.

1. Sopečný ostrov

2. Kameny a půda

4. Semínka

5. Zvířata

6. Rostliny

7. Lidé

8. Budoucnost ostrova

Jak můžete projekt využít? Jak můžete projekt využít? Aktivity jsou určeny pro děti od 5 do 12 let, anglické texty jsou pro žáky 13 – 18 let. Aktivity jsou určeny pro děti od 5 do 12 let, anglické texty jsou pro žáky 13 – 18 let. Projekt lze realizovat jako celek na jeden rok nebo na menší období, případně využijete jen jeho jednotlivé části pro obohacení výuky. Projekt lze realizovat jako celek na jeden rok nebo na menší období, případně využijete jen jeho jednotlivé části pro obohacení výuky. Části projektu můžete zařadit do různých předmětů. Části projektu můžete zařadit do různých předmětů. U každé kapitoly naleznete doplňující informace pro učitele. U každé kapitoly naleznete doplňující informace pro učitele. Projekt je vhodné rozšířit o vlastní náměty nebo náměty vašich dětí, aby se stal skutečným „projektem“. Projekt je vhodné rozšířit o vlastní náměty nebo náměty vašich dětí, aby se stal skutečným „projektem“.

Inspirace knihou Václava Cílka Nejistý plamen Inspirace knihou Václava Cílka Nejistý plamen Den Země na FZŠ Hálkova v Olomouci, 5.-8.ročník Den Země na FZŠ Hálkova v Olomouci, 5.-8.ročník Žáci procházejí jednotlivá stanoviště a dílny. Žáci procházejí jednotlivá stanoviště a dílny. Třídy se střídají dle rozpisu, střídání probíhá na domluvený signál. Třídy se střídají dle rozpisu, střídání probíhá na domluvený signál. V jednotlivých dílnách se žáci zabývají tématem ropy a energie z pohledu různých vyučovacích předmětů. V jednotlivých dílnách se žáci zabývají tématem ropy a energie z pohledu různých vyučovacích předmětů.

Odpolední blok – využití interaktivní tabule a vzdělávacího SW pro ekologickou výchovu ZŠ Hálkova 13:00-16:30 ing. Petr Laštůvka- Rezekvítek Brno Cílem semináře je podpořit využití moderních technologií, především interaktivní tabule, pro ekologickou výchovu na školách. Účastníkům budou představeny vhodné a dostupné zdroje výukových programů a elektronických informací pro EVVO, včetně nového výukového software Rezekvítku o lesním ekosystému. Řadu programů si přímo na semináři vyzkoušíte a CD se SW Rezekvítku dostanou účastníci zdarma. Seminář má akreditaci MŠMT pro DVPP.