Minulost a současnost IT na MHMP Tisková konference 29. května
Tři čísla popisující IT v Praze Celkové náklady na licence, provoz, údržbu a rozvoj IS za období 2006 – miliard Kč
Tři čísla popisující IT v Praze Schválený rozpočetSkutečně utracené peníze dle ROK: (v tis. Kč) údajů v účetnictví (v tis.Kč) , , , , , , , , , , , , , ,00 Celkem , ,00 Roční náklady za IT
Tři čísla popisující IT v Praze Úspora za rok 2012 oproti rozpočtu: 600 milionů Kč
MINULOST - PŘÍČINY: Špatné řízení, systémové chyby Chyběl strategický plán rozvoje Finanční kontrola nebyla řádně prováděna Často řízeno externisty Pořízeny IS s pochybným užitkem Závislost na dodavatelích – nevýhodné smlouvy Problémy v oblasti ekonomických systémů a evidence majetku: nejednotnost, duplicity Čestně říkám, že po letech se šetřilo snadno
Co jsme dokázali v roce 2012: Leden: zrušení zakázek za téměř 800milionů korun Zastaveny projekty, které nejsou žádným přínosem Ukončena „bezdrátová Praha:“ zmařená investice ve výši 390 milionů + podáno trestní oznámení na neznámého pachatele. Pozastaven „Celoměstský systém incidentů“ v předpokládané hodnotě 23 milionů korun
Co jsme dokázali v roce 2012: Úspory: Portál-rozvoj prezentační vrstvy - weby: Původní zakázka za 130 milionů korun Současná cena 14 milionů korun
Co jsme dokázali v roce 2012: Úspory: Multilicence na Proxio – poplatky za psy, odpad: Původní zakázka 100 milionů korun Současná cena 39 milionů korun
Co jsme dokázali v roce 2012: Úspory: Podpora a údržba PROXIO- poplatky za psy, odpad: Původní zakázka 380 milionů korun za 4 roky Současná cena 48 milionů korun za 2 roky
MEPNET V únoru 2012 nově uzavřená smlouva na optimalizaci úspora více než 1,2 milionu korun měsíčně. Po letech „vpuštěna“ konkurence - magistrát bude moci služby nakupovat od více subjektů!!! Bylo uzavřena rámcová smlouva, která umožňuje vypsat minitendry na jednotlivé služby datových komunikací. Podle v současné době předložených nabídek lze odhadovat, že dojde k další významné úspoře ve výši až 65%, což představuje celkové snížení z 5 na méně než 1,5 milionu měsíčně
Opencard
Náklady na Openard Náklady na OC klesly za poslední dva roky na úroveň r. 2007
Opencard Cena za Opencard v roce Kč Cena za Opencard v roce Kč Cena za Opencard v roce Kč
Opencard Byly narovnány více než rok neřešené smluvní vztahy Uzavřeny smlouvy na podporu a údržbu: Prodloužení platnosti Opencard o 2 roky Přechod na nový, bezpečnější typ karty Zrušena sporná soutěž na nákup karet za 100 milionů korun, vypsána otevřená soutěž ve výši 50 milionů korun Hl. město převzalo vše, co může zajistit vlastními silami Náklady nyní na nejnižší úrovni Vyšší spolehlivost a bezpečnost IS Připravuje se nová, otevřená soutěž na novou OC
Opencard – porovnání nákladů Převedení provozu na hl. město Praha byl správný krok -> provozní náklady se snížily na úroveň roku 2007 a stále se optimalizují Poloviční výdaje informatiky v r oproti r Otevřené výběrové řízení na OC za éry primátora Béma bylo pouze jedno; to prvotní, všechna další byla JŘBU, včetně nákupu karet. Snížili jsme platby firmě Haggues ve srovnání s rokem 2009 o 5 milionů korun měsíčně
Náklady na Opencard: Náklady na OC Rok INF Kapitálové výdaje SW (licence) HW Běžné výdaje Celkem INF OHS Kapitálové výdaje 0 Běžné výdaje Celkem OHS Dotace DPP Kapitálové výdaje Běžné výdaje Celkem DPP ROPID Kapitálové výdaje 0 Běžné výdaje Celkem ROPID Městské knikovny Kapitálové výdaje 0 Běžné výdaje Celkem MK Dotace celkem CELKEM OC
Struktura příjmů Opencard Dobrou zprávou pro všechny Pražany je to, že od r je to příjem Prahy, nikoliv firmy Haguess
Současnost: Zpracována strategie hl. m. Prahy na období s názvem „Efektivní informatika HMP“ Byla zpracována „Celoměstská koncepce rozvoje informačních systémů pro potřeby HMP a MČ na období :“ nyní připomínky MČ Nejpracnější problém představují nezbytné změny, které napraví systémové vady v IS z předchozího období Chceme vytvořit základní evidenci majetku – zatím kvůli minulosti na OMI nelze odepisovat majetek ve výši 20 miliard korun!!!!
Budoucnost: Probíhá zprovoznění datového centra na Veleslavíně O vytvoření datová centra se informatika neúspěšně snažila od roku 2007 a bylo pro tento účel v průběhu 5 let pořízeno vybavení za stovky milionů Kč, aniž by nějaké DC fungovalo, takže řada technologií, je již částečně nebo úplně nevyužitelná. V současné době se snažíme minimalizovat dopady této zmařené investice na provoz IS HMP. Od 3. června 2013 Praha nabídne široké veřejnosti prostřednictvím služby „e-UtilityReport“ snadnější komunikaci stavebníků/žadatelů s příslušnými správci inženýrských sítí Na webu MHMP bude v kategorii „Jak si zařídit / Výstavba“ umístěn odkaz na hromadné podání žádosti o vyjádření k existenci inženýrských sítí. Službu „e-UtilityReport“ může využívat jak laická, tak také odborná veřejnost. Jednotné datové úložiště pro archivaci údajů o všech subjektech technické infrastruktury je zárukou aktuální centrální evidence
Děkujeme za pozornost