Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing. Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava střednědobých strategických plánů škol
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce
Redukce textů, obsahová analýza, anotace
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Případová studie – práce ve skupinách Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Uherské Hradiště 2009.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Minimální preventivní program Pražské centrum primární prevence.
Management PAE DS 5. ročník. Témata přednášek Vývojové tendence managementu, charakteristika strategického řízení. Poslání podniku, podnikové cíle, identifikace.
Zásady a doporučení pro tvorbu prezentací
Seminární práce N_TiM/pMPH.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
ROSTEME S KNIHOU KAMPAŇ NA PODPORU ČETBY KNIH Pod záštitou Svazu českých knihkupců a nakladatelů.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Současné teorie finančních služeb Přednáškový kurs Mgr FFS ZS 2008.
INFORMATIKA 7 Záhlaví stránky III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Seminář – zadání semestrálního projektu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Pokyny pro zpracování případové studie. V PRÁCI BYSTE MĚLI MANIFESTOVAT VAŠE NABYTÉ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI VE VEDENÍ PŘÍPADU! Využijte znalosti z předmětů.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Projektový cyklus, analýza SWOT
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Případová studie Seminář 2014.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Psaní právních dokumentů
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Téma 13: Finanční plánování
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
1 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Marketingový plán podniku
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
MARKETING Přednáška P
Marketing sportu bp 2086.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Ekonomika malých a středních podniků
Trhy kulturního dědictví a umění
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 17. 3
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing

Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie

1. Analýza marketingové strategie Vyberte si libovolnou marketingovou situaci (vydání knihy, nakladatelství, knihkupectví, knihovnu apod.) Analyzujte marketingové aktivity spojené s konkrétní aktivitou (např. vydáním knihy nakladatelem, realizovaným projektem v knihovně) nebo časovým úsekem (např. rozsah a typy aktivit knihkupectví v průběhu několika měsíců) Zpracujte prezentaci v délce trvání cca min., kterou promítnete na listopadovém setkání. Přinesení ukázek (např. katalogů, knih, edičních plánů apod.) je velmi vítané a potřebné! Následující snímky obsahují návod k postupu, nemusí však vzhledem k rozmanitosti knižního trhu obsahovat všechny potřebné náležitosti. Rovněž není nutné, potřebujete-li, přesně dodržet sled níže uvedených kroků. Doporučuji však jednotlivé body postupu nevynechat. Nelekněte se „rozsáhlosti“, proto volte spíše jednu knihu, projekt, akci – i tak je nutné promyslet spoustu věcí

1. Analýza marketingové strategie – I. Popis analyzovaného případu (základní identifikační údaje ) Subjekt (knihovna, nakladatel…) a jeho základní charakteristika – např. velikost, lokalizace, zaměření, činnosti, tržní postavení, zřizovatel apod. Prozkoumejte současnou marketingovou situaci Pokuste se odhadnout cílovou skupinu příjemců Pokuste se odhalit marketingový cíl Pokuste se zmapovat plán marketingových aktivit Sumarizujte použité marketingové nástroje

1. Analýza marketingové strategie – II. Analýza odvětví – makroprostředí i mikroprostředí (použijte podklady ze seminářů, nezapomeňte na právní rámec) Analýza vnitřní – vnější i vnitřní faktory (dtto) SWOT analýza (nezapomeňte hodnotit z pohledu 4P) Zhodnocení marketingové strategie – zde je prostor pro Vaše hodnocení – uveďte, co je dle Vašeho názoru dobře, navrhněte změny a doplnění realizované marketingové strategie Řekněte, co Vám tato seminární práce přinesla a odnesla

2. Tvorba vlastní marketingové strategie I. Vyberte si libovolnou marketingovou situaci (např. vydání knihy, realizaci projektu v knihkupectví apod.) Vymyslete marketingové aktivity spojené s konkrétní aktivitou (např. Vaše vydání knihy, Vámi realizovaný projekte v knihovně) nebo časovým úsekem (např. rozsah a typy aktivit Vašeho knihkupectví v průběhu několika měsíců) Zpracujte prezentaci v délce trvání cca min., kterou promítnete na listopadovém setkání. Pokuste se vyrobit i nějaké materiály – např. plakát, reklamní leták, návrh obálky knihy… Následující snímky obsahují návod k postupu, nemusí však vzhledem k rozmanitosti knižního trhu obsahovat všechny potřebné náležitosti

2. Tvorba vlastní marketingové strategie II. Formulujte a stručně charakterizujte Vaši aktivitu, k níž tvoříte marketingovou strategii Charakterizujte subjekt (např. Vaše fiktivní knihkupectví či skutečnou knihovnu, v níž budete aktivity realizovat) Prozkoumejte současnou marketingovou situaci Definujte svůj marketingový cíl

2. Tvorba vlastní marketingové strategie III. Analýza odvětví – makroprostředí i mikroprostředí (použijte podklady ze seminářů, nezapomeňte na právní rámec) Analýza vnitřní – vnější i vnitřní faktory (dtto) SWOT analýza (nezapomeňte hodnotit z pohledu 4P) Definujte své cílové skupiny Definujte, jaké marketingové nástroje použijete Sestavte samotný plán Zhodnoťte celý proces marketingové strategie Řekněte, co Vám tato seminární práce přinesla a odnesla

Literatura Kottler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha (či jakýkoliv jiný „Kottler“) Crha, I., Křížek.Z.: Jak psát reklamní text. Praha Halada, J.: Člověk a kniha. Úvod do nakladatelské specializace. Praha Johnová, R., Černá, J.: Arts marketing. Marketing umění a kulturního dědictví. Praha Kesner, L.: Marketing a management muzeí a památek. Praha. Nýdl, M.: Propagace literatury. Praha Pistorius, V.: Jak se dělá kniha. Praha Světlík, J.: Marketing školy. Praha Woll, T.: Rukověť nakladatele: Řemeslo, věda, umění. Praha Wlodarczyk, Jacek: Marketing vo vydavatelstve – Fantázia alebo skutečnosť? Bratislava 2002.

Držím palce! V případě potřeby pište