Den Stromů Cizokrajné Rostliny Úterý 19.10.2010 7.A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LISTNATÉ LESY Skupina: Elicerová a Hrubý Téma: Listnatý les.
Advertisements

Vědecké rodové jméno Aquilegia se odvozuje od latinského „aquila“ = orel a v některých národních jazycích je také podle orla pojmenován. Stejně pravděpodobný.
Klíčová aktivita 06 Učebnice Okrasné dřeviny
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
JAVORY Tobiáš Ondřej Velinský 3.C
Vytvořili nej borci z devítky…
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Pravěk První lidé. Pravěk První lidé Člověk zručný (Homo habilis) je jedna z linií rodu Homo a hypotetický předchůdce dnešního člověka, který žil.
Bukovité a Břízovité.
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
CESTA ZA 3 PAMÁTNÝMI STROMY. Lagus sylvatica atropumicea Obvod: 270 cm Výška: 12 m.
Keře a jejich plody.
Primáti Martin Man Jan Dresler.
AMERIKA.
Růžovité.
Znaky krytosemenných rostlin
Simona Keková, KMD FreeDeK
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
Rostliny rybníka a jeho okolí
zpracoval: Vojtěch Marek
Dřeviny – listnaté stromy
BUKOVITÉ - Fabaceae Stromy s jednoduchými listy – celistvými nebo laločnatými Většinou mohutné, dlouhověké Květy jednopohlavní – jednodomé rostliny Plod.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Čeleď: Bukovité (Fagaceae)
BYLINY A KEŘE LESA 2.
PŘÍRODOVĚDA.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Dřišťálovité-Berberidaceae
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Moje první prezentace. Téma : zvířata.
TLUSTICOVITÉ (Crassulaceae)
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Břízovité Vypracovali: Vojta Čech – zpracování prezentace, . .
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Čeleď: Břízovité Mají řapíkaté listy, s pilovitým okrajem čepele
Biosféra.
Jehličnany.
Petříková- text,úprava,obrázky:3 Dlouhá-text,obrázky:3
Pitrunová Martina- úprava , text Honziková Viktorie- obrázky , text
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Vypracoval: Antonín Jiříček - text Martin Kelar - obrázky, text
AZ KVÍZ Krytosemenné rostliny
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Vypracovali: Šiklová Sabina – úprava. Martinková Kristýna – informace.
VÝROBA ŠPERKŮ ( ) Vedoucí projektu: Kristina Ibiševičová
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: duben 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Prohlédni obrázky, pročti text, poznej název stromů.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostlinstvo v tropickém deštném lese
Lilkovité (Solanaceae) Jakub Lefner Michael Šnajdr Jakub Pilař.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Zpracovala: Mgr. Z. Pavlů
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Magnoliovité, leknínovité, mákovité.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Čeleď Arekovité Štěpánková Tereza Votrubová Karolína Maršál Jakub.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
CYKASY 28. července 2013 VY_52_INOVACE_210122
Liliovité (Liliaceae)
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Bukovec
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Magnoliaceae – šácholanovité
Původ názvů států Latinské Ameriky
Tropický deštný les.
Transkript prezentace:

Den Stromů Cizokrajné Rostliny Úterý 19.10.2010 7.A

Kaučukovník brazilský Kaučukovník brazilský (Hevea brasiliensis) je strom rostoucí v tropických oblastech. Jeho domovem je Jižní Amerika (konkrétně Amazonský prales), je však rozšířen i do oblastí ve střední Americe, v jihovýchodní Asii a ve střední Africe. Latexové mléko, které po naříznutí vytéká z jeho kůry, je výchozí surovinou pro výrobu přírodního kaučuku. Dřevo kaučukovníku se používá pro výrobu kvalitního nábytku.

Obrázky kaučukovníku

Palma olejná Pochází ze západní tropické Afriky. Dorůstá až 30m výšky. Kmen je mohutný, pokrytý starými suchými listy, které dosahují délku 4 - 7m. Nejdříve vyrůstají směrem šikmo vzhůru a pak se obloukem zase sklání k zemi. Skládají se z asi 160 páru lístku. Kvete malými bělavými květy, samostatně samičími a samčími. Plody mají červenooranžovou barvu, na kraji trsu přechází do až do černé. Řadí se mezi peckovice. Palmový olej Jednou z obrovských výhod je to, že i po zahřátí neztrácí zdraví prospěšné přírodní látky. Má nejvyšší obsah přírodního vitamínu E, antioxidantů, betakaroténu, koenzymu Q10 a vitamínů D, K. Vysokou kvalitu a stabilní strukturu dosahuje jedinečným a vyváženým složením mastných kyselin, kyseliny palmitové a kyseliny olejové.

Obrázky palmy olejné

Marhanovník granátový Marhaník pochází původně z malého ostrova Sokotra u pobřeží Somálska, kde byl endemitem. Odtud jej lidé rozšířili přes Írán do celého Středomoří, kde je odedávna symbolem plodnosti. Na základě tvarové podobnosti s granátovým jablkem vznikl název pro tříštivou střelu „granát“, který existuje v mnoha jazycích. Slovní základ je i ve slově granit - žula. Podle semen marhaníku se jmenují i české granáty. Latinský název Punica granatum mohl vzniknout ze dvou věcí: 1) punica mohlo znamenat kartaginský původ, nebo 2) červenou barvu.   Marhaník granátový, zvaný též granátovník obecný, pochází původně z ostrova Sokotra u pobřeží Somálska. Nyní se pěstuje v subtropech celého světa. Lze ho jíst syrový nebo tepelně upravený, vyrábí se z něj nealkoholický nápoj šerbet a sirup grenadina, je to i léčivka použitelná na jakékoli střevní potíže - zatímco jedlé části působí projímavě, nejedlá slupka má naopak účinek stavěcí. Granátové jablko je aromatické ovoce se sladkokyselou chutí, plod granátovníku obecného (Punica granatum, jiný název marhaník granátový). Granátovníky jsou menší stromy rostoucí hlavně ve Středozemí.

Obrázky marhanovníku

Liliovník tulipánokvĚtý Liliovník tulipánokvětý (latinsky: Liriodendron tulipifera) je listnatý strom z čeledi šácholanovitých pocházející ze Severní Ameriky. Tvrdívá se, že latinské jméno Liriodendron údajně odkazuje na podobnost listů s hudebním nástrojem lyrou.Česky se mu však říká liliovník,i když by podle některých autorů bylo správnější říkat lyriovník, liriovník nebo lyrovník tulipánokvětý. Vědecké jméno rodu Liriodendron však s hudebním nástrojem nemá nic společného, je odvozeno od řeckého jména leirion které označuje lilii. Názor, že „lyrovník“ by byl správnějším českým názvem, je zcela neopodstatněný. Je to listnatý opadavý strom dorůstající výšky až čtyřiceti metrů s listy zvláštního tvaru. Ty jsou řapíkaté i střídavé se čtyřmi laloky. Velké květy vypadají jako tulipány a barevně nevynikají, jsou zelenožluté, někdy s oranžovým nádechem. Plodem jsou křídlaté nažky tvořící šištici. Kůra stromu má tmavě šedou barvu. Kvete v květnu až červenci. Liliovníky kvetou poprvé po 10 letech a poté každý rok, obsahují jedovatý alkaloid

Obrázky liliovníku

O Olejce, Granátce a Kaučovce aneb příběh holek 7. A ke Dni stromů Bylo – nebylo, žily tři veverky – Olejka, Granátka a Kaučovka. Každá měla svůj strom. Olejka měla své býváníčko v Palmě olejné, Granátka obývala strom Marhanovníku granátového a Kaučovka žila v Kaučukovníku. Žily vedle sebe spokojeně, kamarádská a jedna druhé pomáhala. Jednoho dne se však objevil neznámý veverák Alex.

Přišel na exkurzi panelových stromů Přišel na exkurzi panelových stromů. Z nejútulnějšího panelového stromu si chtěl vzít veverku za ženu. Alex byl nádherný veverák, který navíc přijel v luxusním Ferrari a žil ve vile Liliovníku tulipánokvětého. Všechny tři veverky přímo uchvátil. Nejdříve vstoupil do umaštěného bytu veverky Olejky, rozhodně nebyl jeho typem a hned se tedy přemístil do bytu veverky Granátky. Ani tady nebyl příliš spokojený, všechno se tam lepilo.

S hrůzou tedy přešel do domku veverky Kaučovky. Byl však mile překvapen. Bylo v něm velmi útulno a příjemně. Bez delšího přemýšlení se rozhodl pro veverku Kaučovku a chtěl se k ní druhého dne hned po svatbě nastěhovat. Závistivá Olejka a Granátka však Kaučovce její domeček podřezaly. Se slzami v očích Kaučovka následujícího rána čekala na Alexe. Toho však situace a chování kamarádek vůbec nepřekvapila, vybídl Kaučovku, aby nastoupila do jeho Ferrari a odjeli spolu do jeho vily. Kde spolu se svými veverčátky žili spokojeně až do smrti.

Veverčí stezka

Den stromů v 7. A

Celou prezentaci za pomoci paní učitelky Naňákové zpracovali žáci 7. A Zdroj: Wikipedia.org Naturfoto.cz Botanika.wendys.cz Foto třídy 7. A z 19. října 2010 Ilustrace k příběhu O Třech veverkách – Kamila Hořáková a Martina Bartošáková Ilustrace hry Veverčí stezka Marcela Macháčová