DATA MINING Irma Macháčová 8.3.2013. PROČ DATA MINING?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak dobře vybrat dodavatele pro dlouhodobou spolupráci.
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Konference HR ŽIVĚ Vzděláváním k vyšší výkonnosti Kdy je vhodný čas pro spolupráci s poradenskou společností Irena Grimová, Training & Development Head.
Modely řízení zásob I. Deterministické
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
INFORMACE PRO OBCHODNÍ PARTNERY Vývoj cen komodit k
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Vybrané metody analýzy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Rozvoj „Trhu OTE“ Kamil Rudolf Praha „Trh OTE“ = ??? „Trh OTE“ = veškeré registrované nákupy nebo prodeje elektřiny v systému OTE; min. jedna.
Rozšíření IQ sestav v RZ Jak zobrazovat data na 100% ? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Speciální nabídka pro Směnárny Naší průměrně dobře pracující Agentí dosahují z této činnosti zisku v rozmezí ,- až ,- Kč měsíčně Informační.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
CRM a jeho možné využití
VÝHODY NEJVĚTŠÍHO MULTIPARTNERSKÉHO PROGRAMU V ČR
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Marketingový plán podniku
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
MARKETING Přednáška P
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vztahy se zákazníky.
KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner.
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Marketingové strategie
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

DATA MINING Irma Macháčová

PROČ DATA MINING?

„We are drowning in data, but starving for knowledge.“

CO JE DATA MINING? Objevování nových, potenciálně užitečných znalostí (z velkého množství již dostupných) dat.

Otázky a zase otázky Kteří zákazníci se nejvíce vyplatí? Které produkty se vyplatí a které máme stáhnout? Komu máme nabízet které zboží / služby? Jaké marketingové aktivity máme používat? Proč od nás zákazníci odcházejí a jak tomu zabránit? Jak máme nastavit obchodní procesy? Kde máme šetřit?

Jak na to? Začněte od konce: DEFINUJTE SVÉ POTŘEBY

Jak na to? CÍL MÁME DATA? ANALÝZA CO S TÍM? KONTROLA

Jak využít data mining? Maximální potenciál zákazníka Současná hodnota zákazníka X Budoucí hodnota zákazníka X Maximální hodnota zákazníka

Jak využít data mining? Cross-selling

Cross-selling / vývoj nového produktu

Jak využít data mining? Kritéria výběru

Jak využít data mining? Atraktivita poptávek

Jak využít data mining? Hrozí odchod?

Jak využít data mining? Segmentace

Slévárna oceli

Slévárny Hlavní řešené problémy: Přetíženost obchodního oddělení Malá úspěšnost nabídek Jak máme dělat lépe marketing a obchod? Navíc: problém s termíny dodávek problém se včasným podáním nabídek nedokáží definovat své konkur. výhody

Slévárny Doporučení: různá péče pro různé zákazníky - termíny, inovace, osobní péče (segmentace) výrazná péče o největší zákazníky (vč. přednosti při dodržování termínů dodávek) rozšíření spolupráce s potenciálně nejzajímavějšími klienty (maximální X současná hodnota) systém vyhodnocování atraktivity poptávek konkrétní termíny pro „subdodavatele“ podkladů pro nabídky formulace jasných konkurenčních výhod – „posbírání“ s řady zdrojů

Dodavatel hygienického vybavení

Řešené problémy: obchod v ČR vázne, ačkoliv celosvětově jde o lídra každá nová dtb potenc. klientů je rychle vyčerpána bez výrazného efektu

Dodavatel hygienického vybavení Analyticky: obchod v ČR vázne, ačkoliv celosvětově jde o lídra = 1. nedaří se oslovit celosvětově „osvědčený segment“ 2. „osvědčený segment“ je v ČR malý (analýza dle typu firmy, oboru, objemu dodávek, počet firem takového typu v ČR)

Dodavatel hygienického vybavení Analyticky: každá nová dtb potenc. klientů je rychle vyčerpána bez výrazného efektu = nevíme, proč od nás nechtějí zákazníci odebírat nevíme, jestli oslovujeme správné zákazníky (obor, typ firmy, velikost firmy, kraj...)

Jak využít data mining? Nové kontakty

Příklad: Rozvoz obědů Obědy v krabičce určené pro ohřev v mikrovlnce Rozvoz do průmyslových zón, max. 20 km od provozovny Ideálně velké kanceláře (hodně obědů na 1 místo) Nyní 150 obědů denně, maximum je 200 obědů. Cíl: MAXIMALIZOVAT ZISK PŘI SOUČASNÉ MAX. KAPACITĚ PROVOZOVNY

Příklad: Rozvoz obědů ZÍSKAT NOVÉ KLIENTY (FIRMY)? VÍCE OBĚDŮ DO KAŽDÉ FIRMY? VYŠŠÍ HODNOTA OBJEDNÁVKY? PODPORA PRODEJE JÍDEL S VYŠŠÍ MARŽÍ? DOPLŇKOVÝ PRODEJ? (dezerty, nápoje) ZDRAŽENÍ?

Příklad: Rozvoz obědů CO SLEDOVAT? Ziskovost každého jídla Ziskovost každého jednotlivce Ziskovost každé firmy Maximální potenciál každé firmy Sezónnost objednávek, denní vývoj Která jídla se objednávají nejčastěji

Příklad: Rozvoz obědů

ZJIŠTĚNÍ: 40 jídel ve stálé nabídce je zbytečných, pravidelně se objednává cca 25 druhů některá jídla nejsou zisková a ani se neprodávají prodejnost nezávisí na ceně 1x za dva měsíce prudký nárůst objednávek v souvislosti se „sezónní nabídkou“

Příklad: Rozvoz obědů OPATŘENÍ: Redukce na 25 stálých jídel Ze zbytku menu vytvoření sezónních nabídek a zvýšení jejich frekvence na 1x za týden V sezónních nabídkách pravidelně zařazovat menu s vysokou marží U 15 zákazníků je značný potenciál pro rozšíření objednávek i do dalších oddělení firmy - > motivace klientů, aby doporučovali Zákazníci slyší na „věrnostní program“ – > rozšířit na všechny firmy úprava cen podle analýzy prodejnosti a ziskovosti