Tereza Podaná Lucie Řeřábková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Řídící struktury.
V e d e n í l i d í.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Kompetenční modely - Využití dat Národní soustavy povolání
Historické etapy vývoje managementu
Petra Horažďovská Martina Lišková Kateřina Průšová 3. ročník, VSRR
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Mzdové formy.
Řídící struktury v organizaci
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Předmět: Řízení podniku 1
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Libor Topolánek Silvia Kozelková
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Proces řízení rizik.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Řídící struktury, malé a velké organizace
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
MANAGEMENT - Pojetí managementu
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Téma 8 Mzdový systém podniku a jeho tvorba
Výrobní faktory v podniku
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Management bk 505, bp 505.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
MANAGEMENT VEDENÍ LIDÍ Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Úřad vlády České republiky Oddělení veřejných zakázek Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Úřadem vlády ČR Mgr. Zuzana Profousová.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
Učíme se maturitní otázku Organizování z výkladové prezentace Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Ekonomika malých a středních podniků
Rozhodování jako manažerská funkce
Management a řízení hotelu
Ukazatele kvality Program školení.
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
Transkript prezentace:

Tereza Podaná Lucie Řeřábková PROCES DELEGOVÁNÍ Tereza Podaná Lucie Řeřábková

Definice procesu delegování Vnější projev řídícího působení řídícího systému (vedoucího) na řízený systém (podřízeného). Tento proces může mít charakter: jednorázový relativně trvalý pověření podřízených pracovníků určitými činnostmi.

Vlastní proces zahrnuje: věcnou stránku komu a co delegovat? znalost pracovníků z hlediska jejich kvalifikačních předpokladů formální stránku jak delegovat ? znalost struktury osobnosti

Předmětem procesu jsou: jednotlivé činnosti - mají jednorázový charakter, uvolňují prostor pro řešení zásadních otázek úkoly - plní funkci OS, mají komplexnější a dlouhodobý charakter oblasti rozhodování - relativně trvalý charakter, zahrnují činnosti a úkoly, které nelze specifikovat jednorázově nebo z důvodu vzájemné podmíněnosti delegování pravomoci – jako souhrn práva a moci k plnění činností, úkolů a oblastí rozhodování

Proces delegování předpokládá existenci následujících složek kompetence manažerů – představuje sféru působnosti vedoucího pracovníka a z toho vyplývající pravomoc vlastní proces delegování odpovědnost – vzniká v procesu delegování a je nedelegovatelná, tzn. Že pracovník je odpovědný za plnění prvků, i když některé delegoval podřízeným zastupitelnost – zabezpečující spolehlivost chování OS, zálohové prvky v podobě zástupců formální náležitosti – podpisové právo, razítka

Úspěšné chování jednotlivých prvků je podmíněno: dobrou znalostí podřízených - z hlediska jejich kvalifikace, schopností a charakterových vlastností ochotou vedoucích pracovníků delegovat pravomoc důvěrou ve spolupracovníky - dobré pracovní prostředí kontrolou podřízených

4 Fáze delegování pravomoci: určení výsledků očekávaných od určité pozice určení úkolů výběr vhodné osoby delegování pravomoci pro splnění výše uvedených úkolů

Základní zásady: delegování není zadáváním úkolů, ale stanovení oblastí odpovědnosti oblast odpovědnosti znamená: stanovení parametru (souboru parametrů) stanovení požadovaného výsledku parametru v  (nebo do) termínu posouzení parametru dohodnutí podmínek, za kterých přijímá pracovník odpovědnost za dosažení výsledku parametru posuzování výsledku zahrnuje: požadovanou výkonnost v parametru skutečnou výkonnost výsledek (poměr požadované a skutečné výkonnosti)         vyhodnocení výsledku a rozhodnutí o změně            

Chyby při delegování zadáváme úkol, nestanovujeme oblast odpovědnosti (jde o přímé – autoritativní řízení, vylučujeme vedení lidí) nedohodneme dostatečně podmínky, za kterých pracovník přijme odpovědnost za dosažení výsledku parametru po stanovení oblasti odpovědnosti měníme parametry nebo měníme výsledek parametru (hrubá chyba – nástroj demotivace!) po stanovení oblasti odpovědnosti dále úkolujeme vedoucího pracovníka (demotivace) po posouzení paramentu nenastane vyhodnocení výsledku v případě, že pracovník dlouhodobě neplní výsledky, nenastane změna na jeho postu

A to je vše…