Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Členy.
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Počitatelná podstatná jména
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
POČITATELNOST PODSTATNÝCH JMEN
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.5.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Existuje člen určitý (definite article), člen neurčitý (indefinite article) a člen nulový (zero article). Neurčitý a) Má tvar „a“ před vyslovovanou souhláskou.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Articles VY_22_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
ČLENY PODSTATNÝCH JMEN člen neurčitý člen určitý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Dlouhý Základní škola Kolín III.,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Articles /členy/ Articles /členy/ 1. The definite article /určitý/ : The sun The sun 2. The indefinite article /neurčitý/ : A car An apple A car An apple.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_11.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
Anglický jazyk – Definite Article: The - 9.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_09.
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
VY_22_INOVACE_23.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY I. (Articles I.) Ročník: 7.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Gramatika a konverzace v anglickém jazyce Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_11 Název DUMu: Členy Pro obor vzdělávání: 82-51-L/01 UZK, 82-51-L/02 UZD Předmět: Anglický jazyk Ročník: 4. Autor: Daniela Benešová Datum: 07.11.2013

Anglické členy (základní přehled tvarů a užití) Angličtina musí opatřit podstatné jméno kategorií určenosti, takzvaným determinantem. K tomu slouží určitý, neurčitý člen nebo tzv. nulový člen: Určitý člen: the – stejný pro jednotné i množné číslo; Neurčitý člen: a, an (před podst. jm. začínajícími na samohlásku), už. se pouze v jednotném čísle;

Nulový člen - u nepočitatelných podstatných jmen a v množném čísle jako protějšek neurčitého členu: a boy – boys; Jako determinanty mohou vedle členů sloužit i zájmena přivlastňovací a ukazovací.

Neurčitý člen Neurčitý člen používáme v jednotném čísle s počitatelnými podstatnými jmény, a mluvíme-li o jevu či věci poprvé - zařazuje věc do třídy jevů, neurčuje ji jako jedince. Do češtiny bychom ho mohli přeložit jako jeden, nějaký.

Užití: 1) u zaměstnání – I´m a teacher. 2) s některými výrazy množství – a pair of, a little of, a couple of, a few 3) s vazbou there is/are: There is a garden at the house. 4) při zvolání s what + počitatelné podst.jm. What a pity! – jaká škoda / to je ale škoda! What a lovely day! – To je ale krásný den!

Určitý člen Užíváme ho v jednotném i množném čísle, s počitatelnými i nepočitatelnými podstat. jmény tam, kde už jak mluvčí, tak posluchač vědí, o co přesně se jedná, jde o konkrétní věc nebo ideu. Do češtiny bychom ho mohli překládat jako ten.

Užití: 1) se jmény moří, řek, hotelů, hospod, divadel, muzeí, novin: the Atlantic, the British Museum, The Times, the Ritz; 2) u věcí jedinečných: the sun, the Queen, the Government; 3) s 3. stupněm přídavných jmen: He´s the best student.

Nulový člen Nulový člen znamená, že podstatné jméno je bez členu, a to v těchto případech: 1) před nepočitatelnými podst. jmény a množným číslem podst. jmen tam, kde mluvíme o věcech obecně – u počitat. jmen obvykle jako protějšek neurčitého členu v jednotném čísle: I like potatoes. Milk is good for you.

2) před názvy zemí, měst, ulic, jazyků, časopisů, jídel, letišť, nádraží a hor: I had lunch. 3) před některými místními určeními a s některými prostředky dopravy: At home; in/to bed; at/to work; at/to school/university; by bus; by plane; by car; by train; on foot. 4) u zvolání ve spojení what + nepočitatelné podstatné jméno: What beautiful weather! What loud music!

Příklady: Mám dvě děti, chlapce a děvče. I´ve got two children, a boy and a girl. Chlapci je 22 a děvčeti 19 let. The boy is 22 and the girl is 19. Mark je architekt a Jane je na univerzitě. Mark is an architect and Jane is at university. Jezdím do práce vlakem. I go to work by train. Co jsi měl k obědu? Jen sendvič. What did you have for lunch? Just a sandwich.

Zdroj materiálů: SOARS, J.; SOARS, L., New Headway Pre-Intermediate, Student´s Book, Oxford University Press, 2000, ISBN 0-19-436670-7. PEPRNÍK, J. Angličtina pro pokročilé. Praha, Fortuna, 2004, vyd. 6., ISBN 80-7168-673-5. MURPHY, R. English Grammar in Use. Third edition. Cambridge University Press, 2006. ISBN 0-521-53762-2. Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.