Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Lean management.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Lean Six Sigma MÚ Kopřivnice.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Projektové řízení Modul č.1.
managementu znalostí podle
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Vize, Strategie, Cíle.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Co je Just in Time? V současnosti je Just in Time procesem dosažení dokonalosti ve výrobní společnosti založený na kontinuální eliminaci plýtvání. Za plýtvání.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Strategie podniku v globálním světě
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vybrané metody analýzy
POZNATKY Z LOGISTICKÝCH AUDITŮ
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Výběr dodavatelů Ivan Gros
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Využití nástrojů průmyslového inženýrství a dynamické simulace pro optimalizaci montážního pracoviště.
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Management systému řízení kvality
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Téma 13: Finanční plánování
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomika malých a středních podniků
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Systém managementu 4.
Ekonomika malých a středních podniků
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Lean management

Lean management cílem je „zeštíhlení“ procesů podniku (úspora času a zdrojů) štíhlá výroba = zbavení se všeho, co zatěžuje firmu na její cestě vzhůru

Lean management

Charakteristika štíhlé výroby plochá organizační struktura produkční týmy konkurenceschopnost týmová spolupráce vyloučení neefektivních činností decentralizované rozhodovací procesy

Přístupy k lean managementu v zásadě dva základní přístupy: lean management jako soubor tzv. TPS nástrojů (Toyota Production System): metoda MUDA metoda KAIZEN metoda POKA-YOKE

Přístupy k lean managementu v zásadě dva základní přístupy: 2. neustálé zvyšování produktivity práce, přístup využívá také metody např.: metoda KANBAN metoda HEIJUNKA BOX

Lean management Technologická oblast (moderní technologie, snižování kapitálové náročnosti firem …) Zaměstnanci (vzdělávání pracovníků, přesouvání operací do teritorií s levnou pracovní silou …) Organizace provozu (fraktálová výroba, týmová práce..) Hospodárnost provozu (metoda ABC …)

Lean management

Lean management 50. léta 2O. stol. – poprvé zaveden v Japonsku v automobilovém průmyslu u firmy Toyota, => mělo se zamezit plýtvání, => omezit nehospodárné aktivity – zákazník za ně neplatí, => 2 pilíře – JIT, JIDOKA (automatizace s lidskou inteligencí), poté koncepty tzv. „štíhlé produkce a štíhlé myšlenky (Lean Produktion and Lean Thinking) úspěšně zavedeny v dalších odvětvích tzv. štíhlá výroba umožňuje použití menšího počtu: zaměstnanců, výrobních prostředků, investic, dochází k produkci většího množství a variant výrobků/služeb, základem organizační struktury = týmová práce, spojuje výhody masové produkce (rychlost a nízké náklady na jeden výrobek) s předností malovýroby (vysoká flexibilita a kvalita).

Lean management Udržení dlouhodobé ziskovosti podniku je nutné podporovat: totální kvalitu, nulovou chybovost, nejnižší možné výrobní náklady, minimální dodací lhůty, spolehlivost dodání, efektivní řízení lidských zdrojů, stabilní zaměstnanecké poměry, pro dosažení výše uvedených aktivit se zavádí různé systémy (řízení jakosti, řízení lidských zdrojů apod.), systémy štíhlých principů je sjednotí a maximalizují odstraňování plýtvání.

Lean management Fáze realizace 0. Přípravná fáze získat podporu vedení, vybrat část podniku pro modelovou implementaci, zvolit „agenty změn“ tvořící implementační tým, komunikovat o štíhlé transformaci se všemi zainteresovanými stranami.

Fáze realizace lean managementu 1. Diagnostická fáze cíl = zjistit přesně, kde jsme, provést základní analýzu produktu (procesu), na kterém se bude aplikovat „lean“, souhrn výsledků zobrazit na mapě současného stavu, rozdělit procesy na ty s přidanou hodnotou a na ty, které hodnotu nepřidávají.

Fáze realizace lean managementu 2. Strategická fáze cíl = definovat vizi a zformulovat cíle společnosti, sestavit akční plány, vytvoření budoucí mapy – eliminovat zbytečné procesy, mezisklady, přepravu atd., vytvořit časový harmonogram implementace.

Fáze realizace lean managementu 3. Fáze stability cíl = zpevnit základ, na kterým se staví štíhlá společnost, zpřísnit disciplínu na pracovišti, definovat a zavést systém pravidelného měření výkonů ve výrobě, financích, lidských zdrojích, kvalitě apod., definovat čas na každý produkt.

Fáze realizace lean managementu 4. Akční fáze cíl = provést zlepšení využitím metod štíhlé transformace, 5S - uspořádání pracovních ploch, zavedení pořádku a disciplíny, Standard Work - standardizace práce, sjednocení linek, Kanban - materiálové procesy, SMED (Single Minute Exchange of Dies) - postup zkrácení doby změny výroby, TPM (Total Productive Maintenance) - zlepšení provozuschopnosti stroj. zaříz., VRK (Variation Reduction Kaizen) - zmenšení odchylek souvisejících s kvalitou, dobou provozuschopnosti, produktivitou, dodávkami, TPI (Transactional Process Improvement) - pro zlepšení administrat. procesů, 6 Sigma - použití statistických metod na vysoké úrovni.

Fáze realizace lean managementu 5. Vyhodnocení cíl = měření efektivity, sledování postupu, průběžné hodnocení měsíční formální porady, prosazení vhodných nápravných opatření v případě odchylky, souhrnné hodnocení: projednání splnění strategických cílů, formulace nových cílů do budoucna, rozhodnutí o rozšíření implementace, zvážit přizpůsobení organizační struktury novým podmínkám,

Fáze realizace lean managementu 5. Nový cyklus cíl = rozšíření implementace štíhlé transformace, zavedení procesu neustálého zlepšování, analyzovat současný stav, definovat budoucí stav, rozšíření na další vhodné oblasti, využití složitějších metod,

Lean management podněty „lean“ musí podporovat top management, vedoucí pracovníci pak musí zaměstnancům poskytnout prostor pro jednání, zvlášť problematické je,pokud nefunguje tok informací mezi ústředím a pobočkami, lean management se nedá zavést ze dne na den -> podmiňuje to změna firemní kultury, pracovníci, partneři musí pochopit cíle podnikání a identifikovat se s nimi, principy „lean“ umožní snižovat náklady a zaměřovat se na inovace produktů i procesů => posílení dlouhodobé pozice podniku v konkurenčním prostředí.

Zefektivňování procesů řízení Proces řízení změn