Audovizuální a auditivní média v dějepisném vyučování AR 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Advertisements

Úvod do studia dějepisu
Jaké základní otázky si klademe na začátku tvorby nového testu? Diskuse • pro tvorbu testu je třeba nějaký testový materiál Kde ho hledat? Jaké jsou zdroje.
Výuka dějepisu na naší škole
Řeč, jazyk, mluva.
Vizuální média v DV AR 2013/2014. Vizuální média(VM) Co jsou vizuální média? Objekty soudobé umělecké produkce ( obrazy, kresby, grafika) Publicistický.
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
PT – obecná charakteristika
(X/Y)něconěcoHT1. Televizní studio Ostrava První televizní studio na Moravě a ve Slezku Počátek historie od r (výstavba vysílače) Ostravské a pražské.
Výuka dějin 20. století.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Současné strategické trendy ve výuce dějepisu
Obsah dějepisného vyučování, výběr dějepisného učiva, obtížnost dějepisného učiva Přednáška č. 5 AR 2013/2014.
Regionální historie (dějiny) ve výuce dějepisu
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Textová média v DV AR 2013/2014.
Úvod do učiva dějepisu.
Metodologie historického výzkumu volného času
SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
Vnímání a mínění Eliška Jungová, IKŽ, FSV UK LS 2007/8.
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
Sociální konstruktivismus
Rétorika Etymologie Dialektologie
funkce médií ve společnosti moc médií
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:OV Ročník:3. Téma:Česká.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Jaké budou dětské zprávy na ČT :D?
Masová komunikace, masová média
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Události Aktuality Občanská výchova.
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Skupinové interview (Focus group)
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Věcné zpracování trochu jinak Ze zkušenosti Centra informačních a knihovnických služeb (CIKS) VŠE v Praze.
„Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ Praha Možné přístupy k analýze hospodaření bývalých okresních nemocnic.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Masmédia.
Alexis de Tocqueville / / Karl Marx /1818 – 1883/
Projekt ROSTISLAV - Routes and Stories of Slavs Slovácké muzeum v Uherském Hradišti.
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
Přednáška FIGU-Studiengruppe ČR 9. srpna Pojem „mimozemšťan“ Co si vybavíme, když se řekne „mimozemšťan“? Co cítíme při vyslovení tohoto slova?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Planeta Země Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Seznámení s titulkováním pro neslyšící
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Osudové „historické“ osmičky
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Právní stát a vláda práva
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
Totalitní režimy.
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
„Naslouchat hlasům paměti“
17. Listopad 1989.
Grombířová Veronika Šimková Nikol Trnčáková Kristýna
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Audovizuální a auditivní média v dějepisném vyučování AR 2013/2014

Televize Stále nejpreferovanější zdroj informací Větší vliv na utváření historického vědomí než škola Televizní programy prezentují historii: Stimulačním způsobem Pocit bezprostřednosti Náhled do zkušeností, pocitů a myšlenek lidí 20. století Pramen primárních historických důkazů o 20. století (přístup k nekonvenčním zdrojům, autentická vyjádření politiků, rozhovory s lidmi, reprezentujícími různé společenské skupiny)

Televizní pořady s historickou tématikou: 1.historické rekonstrukce 2.jednorázové pořady 3.větší televizní série 4.Postavení zpravodajských programů – analýza obsahu i analýza způsobů zpracování informací, manipulace atd. Omezení televizních pořadů: Nekladou velký důraz na chronologii a synchronizaci, necitují prameny, výběr pramenů je selektivní, nejsou dostatečně vysvětlovány hlubší příčiny událostí a kontext, v němž se odehrávaly

Analýza televizních pořadů kontext, v němž bylo zpravodajství a filmy vyrobeny organizace, jež je vyrobila, publikum, pro něž jsou určeny postupy, kterými byly důkazy sbírány, upravovány a srovnávány dopad použitých technik a technologií představy producentů a redaktorů o tom, co dělá dobrý televizní program

Pořady ČT věnované historii Česká televize se ve svých pravidelných relacích i solitérních pořadech věnuje československým dějinám a jejich současné reflexi. Vzhledem k úrovni znalostí a povědomí různých vrstev obyvatelstva se ovšem dlouhodobě jeví jako nutné k tomuto tématu přistoupit ve větší šířce, hloubce, koncentraci, pravidelnosti a v neposlední řadě i atraktivněji a s větší mírou konfrontace. Tím je myšleno vyvolání střetu názorů a pohledů na naše dějiny, což je nebo by mělo být demokratické společnosti a „její“ veřejnoprávní televizi vlastní→ koncipovaný diskusní pořad, který se tato kriteria snaží naplnit - Historie.cs

Pořady ČT Dalším zásadním kritériem výběru je aktuálnost některých dějinných témat, jinými slovy přesah do současnosti či živá minulost. Vezměme si například debaty o „otevírání minulosti“ či ustavení Ústavu pro studium totalitních režimů. Toto téma není vůbec nové, s minulostí a s otázkou, co s prominenty či oběťmi minulého režimu, jsme se potýkali už v letech 1918, 1945, 1968, (Abeceda komunistických zločinů) Výročí, aktuálnost tématu (Rok 1968, Heydrich – konečné řešení)

Tipy na pořady ČT: Dvaasedmdesát jmen české historie Architektura Středověk Historie.cs Český dokument 2. polovina 20. století: Československý filmový týdeník Příběhy železné opony V zajetí železné opony Po stopách třetího odboje Tajné akce STB Retro Příběhy bezpráví – jedensvetnaskolach.cz→Filmy o čs. dějinách ( 36 titulů)

Auditivní média poslech→emoce→představivost→koncentrace na mluvené slovo ale! →vysoká sugestivita slyšeného ( fascinace rétorickými dovednostmi) Auditivní M: zvukové dokumenty záznamy divadelních her hudba oral history

Práce se zvukovým dokumentem Zvukové dokumenty – k dispozici od 20. let 20. století Tipy: Hlasy XX. století ( CD, Nakladatelství Dialog) pametnaroda.cz Archiv českého rozhlasu pořady – např. Příběhy 20. století (Radio Česko, neděle 20.10) Analýza ZD: 1.bezprostřední dojmy z poslechu ( jak a proč na Vás řeč působila) 2.historický kontext ( doba, osoba řečníka, cílové publikum, reakce publika) 3.analýza textu ( struktura ř., hlavní myšlenky, rétorické prostředky atd) 4.shrnující úvahy ( historický význam, historické a ideologické aspekty, hodnocení)

Hudba a píseň v DV Píseň: 1.poukazuje na společenské poměry a politickou situaci 2.každodenní život M. Sauer rozlišuje čtyři písňové typy, významné pro historické bádání: kramářské písně protestsongy písně odrážející kolektivní náladu doby propagandistické písně Marseillaisa, Interncionála, Daniel Landa ( protestsong) Rozhlasové hry délka koncentrace žáků - do 15 minut