Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Klíčová aktivita 01
Program 1.Úvod – činnost do minulé porady 2.Úkoly z minulé porady 3.Probíhající činnost 4.Závěr – plán činnosti na další období
Personální zabezpečení Řešitel klíčové aktivity 01: Ing. Miroslav Ezechel Lektoři klíčové aktivity 01: Ing. Jana Zichová, CSc. PhDr. Ladislav Pytloun, Ph.D.
Činnost do minulé porady Rozbor stávajících učebnic Stanovení cílů Stanovení zásad pro formální úpravu Osnova učebnice
1. Ekologie 1.1. Základní ekologické pojmy 1.2. Ekologické faktory prostředí 1.3. Koloběh látek v přírodě a tok energie 1.4. Organismus, populace a společenstvo 1.5. Potravní řetězce 1.6. Základy etologie 1.7. Vegetační pásy Země 1.8. Vegetace České republiky 2. Ekologie krajiny 2.1. Základní pojmy krajinné ekologie 2.2. Územní systémy ekologické stability 2.3. Typy krajiny 3. Člověk a životní prostředí 3.1. Vzájemné vztahy mezi člověkem a životním prostředím 3.2. Dopady činností člověka na životní prostředí 3.3. Invazní druhy 3.4. Přírodní zdroje energie a surovin 3.5. Odpady 3.6. Zásady udržitelného rozvoje 3.7. Globální problémy 4. Ochrana životní prostředí v ČR 4.1. Nástroje společnosti na ochranu životního prostředí 4.2. Ochrana přírody a krajiny 5. Odpovědnost za životní prostředí 5.1. Odpovědnost jedince za ochranu přírody a životního prostředí
Rozvržení kapitol mezi řešitele Ing. Miroslav Ezechel: 1.6. Základy etologie 2.1. Základní pojmy krajinné ekologie 2.2. Územní systémy ekologické stability 2.3. Typy krajiny 3.1. Vzájemné vztahy mezi člověkem a životním prostředím 3.2. Dopady činností člověka na životní prostředí 3.4. Přírodní zdroje energie a surovin 3.5. Odpady 4.2. Ochrana přírody a krajiny Ing. Miroslav Ezechel a PhDr. Ladislav Pytloun, Ph.D.: 4.1. Nástroje společnosti na ochranu životního prostředí Ing. Jana Zichová, CSc.: 1.1. Základní ekologické pojmy 1.2. Ekologické faktory prostředí 1.3. Koloběh látek v přírodě a tok energie 1.4. Organismus, populace a společenstvo 1.5. Potravní řetězce 1.7. Vegetační pásy Země 1.8. Vegetace České republiky 3.3. Invazní druhy PhDr. Ladislav Pytloun, Ph.D.: 3.6. Zásady udržitelného rozvoje 3.7. Globální problémy 5.1. Odpovědnost jedince za ochranu přírody a životního prostředí
Úkoly poradního sboru V učebnici by měli být informace o CITES Použít při tvorbě učebnice jako zdroj publikaci: Štorch, David; Mihulka, Stanislav. Ekologie.
CITES S informacemi o CITES je počítáno v rámci podkapitoly 4.2. Ochrana přírody a krajiny.
Štorch, D. Mihulka, S. - Ekologie. Štorch, David; Mihulka, Stanislav. Ekologie. Biologická olympiáda , 32 ročník, přípravný text pro kategorie A,B, Praha, Institut dětí a mládeže MŠMT ČR, 1997, 72 s., ISBN
Štorch, D. Mihulka, S. - Ekologie. Tato publikace byla nalezena v elektronické podobě. Je poskytnuta společně s dalšími publikacemi z biologických olympiád členům řešitelského týmu.
Probíhající činnost Porady řešitelského týmu Studium odborné literatury Fotografování a úprava fotografií Převzetí techniky a publikací Psaní odborného textu
Porady řešitelského týmu
Studium odborné literatury Probíhalo na jaře a v létě. Většina potřebné literatury je již nastudována.
Fotografování a úprava fotografií Probíhalo zejména v létě. Průběžně úprava fotografií. Domluva mezi řešiteli o vzájemném využití fotografií. Zpracovány jednotlivými řešiteli tematické okruhy nafocených fotografií.
Převzetí techniky a publikací V průběhu léta řešitelský tým obdržel: notebook fotoaparát publikace
Převzetí techniky a publikací Problémem při realizaci byla nutnost sladit výběrové řízení s dalšími projekty probíhajícími na škole, čímž došlo k tomu, že potřebnou techniku, jako je notebook a fotoaparát obdržel řešitelský tým až v srpnu Aby nedošlo ke zpoždění, bylo fotografováno soukromými fotoaparáty, které ale mají nižší rozlišení a nebo bude nutné klasické fotografie naskenovat.
Psaní odborného textu V současné době probíhá psaní kapitol: Vegetační pásy Země Vegetace České republiky Základní pojmy krajinné ekologie Územní systémy ekologické stability Globální problémy
Plán další činnosti Psaní textu učebnice Zpracování grafů a tabulek Popis pojmů do terminologického slovníčku Stanovování postupů pro ověřování učebnic Průběžně pokračovat v dosavadních činnostech
Děkuji Vám za pozornost.