SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mezioborová spolupráce v pneumoonkologii
Advertisements

Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Inovace výuky odborných předmětů na bázi řízení projektu Jana Šarmanová Libor Holub Radoslav Fasuga.
Darja Hrabánková Navrátilová
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
P ROGETTO F ORMAZIONE ROČNÍ ODBORNÁ STÁŽ V ITÁLII PRO VŠEOBECNÉ SESTRY, ABSOLVENTKY VYSOKÉ ŠKOLY ZDRAVOTNICKÉ V PRAZE INTENZIVNÍ VÝUKA ITALSKÉHO JAZYKA.
Modernizace a obnova přístrojového vybavení komplexního onkologického centra FN Brno Projekt „Modernizace a obnova přístrojového vybavení komplexního.
Úvod do managementu 1. seminář
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Prezentace Centra MU pro klinicky orientovaný výzkum kvality života (CEQOL) Marek Blatný PSU AV ČR & PSU FF MU Tomáš Kepák KDO FN Brno & LF MU Brno, 21.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta klinické části studia.
Martin Komenda, Jan Švancara, Jiří Jarkovský, Ladislav Dušek Co lze vidět nad projektem OPTIMED: Validační analýza.
Informační a datová základna projektu OPTIMED: dobudováno 2014 Ladislav Dušek, Martin Komenda, Jaroslav Štěrba.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Inovace povinného studijního předmětu pediatrie a vytvoření multimediálního textu pro praktickou výuku B.Ludíková, V.Mihál Dětská klinika, Lékařská fakulta.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Fakulta zdravotnických studií
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Analýza obsahu datového skladu a základní sumární statistiky.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Evaluace výuky na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci za akad. rok 2009/2010 prof. MUDr. Milan Kolář, Ph.D. proděkan LF UP.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Případová studie Seminář 2014.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Struktura bakalářské práce
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Personální vyhláška Mgr. Lubomír Francl Místopředseda OSZSP ČR.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Péče o pacienty s cerebrovaskulárním onemocněním v ČR.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ROZTROUŠENÁ SKLERÓZA Úvod do problematiky, dosažené výsledky Josef Vymazal.
Projekt Centra společných služeb(CSS) realizovaný Svazem měst a obcí ČR Projekt Centra společných služeb č. CZ /0.0/0.0/15_019/ Operační.
Fakulta zdravotnických studií
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Institut Celoživotního Vzdělávání
Společné setkání „minitýmů“
Fakulta zdravotnických studií
Bc. Magdalena Zábranská
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Potravinářské zbožíznalství
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Ústav zdravotnických věd
PHmax ve středním vzdělávání
Evidence studijních plánů
Představení senátorů Akademického senátu FZS
Studijní program Ošetřovatelství
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Mikrobiologický ústav LF a FN u sv. Anny v Brně
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Kreditní systém studia
Dětská klinika LF UP v Olomouci Akademický rok JOURNAL CLUB časopisecký klub Termín: 4. října 2017, 13,30- 15,00 hod. Seminární místnost,
Dětská klinika LF UP v Olomouci Akademický rok JOURNAL CLUB časopisecký klub Termín: 6. prosince 2017, 13,30- 15,00 hod. Seminární místnost,
Workshop FN Brno ve spolupráci se Studentskou komorou LF MU
Fakulta zdravotnických studií
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
Transkript prezentace:

SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci

Úvod do problematiky Jedním z cílů v rámci zkvalitnění kurikula studijního programu Všeobecné lékařství na LF UP je omezit pokračující atomizaci výuky a zvýšit úsilí o její vertikální a horizontální integraci. Pro další období bude nutné prohloubit integraci výuky, která by mohla zkvalitnit výukový proces, snížit počet zkoušek a omezit prohlubující se dělení výuky na jednotlivé předměty bez propojení s dalšími lékařskými obory, které by prakticky demonstrovalo význam probíraného tématu.

Při řešení budou postupně realizovány ve třech etapách následující kroky: První etapa integrace výuky – zahájení diskuze k integraci výuky v akademické obci LF UP za účelem získat výchozí podklady Druhá etapa integrace výuky – prezentace návrhů celé akademické obci LF UP (studentům, akademickým pracovníkům) – příprava změn do „Bílé knížky“ Třetí etapa integrace výuky – praktická realizace prvních změn v rámci integrace výuky je plánována na akad. rok 2008/2009

První etapa integrace výuky Zahájení diskuze k integraci výuky v akademické obci LF UP za účelem získat výchozí podklady – Tématická integrace – Předmětová integrace – Synergická integrace

Tématická integrace Možnosti výuky vybraných témat teoretických a preklinických oborů v rámci výuky oborů klinických, některé možnosti jsou uvedeny níže: přesunutí části výuky anatomie do předmětů chirurgie, neurochirurgie, urologie přesunutí části výuky histologie do vybraných klinických předmětů přesunutí části výuky mikrobiologie do předmětů plicní lékařství, interna přesunutí části výuky patologie do vybraných klinických předmětů

Tématická integrace Charakteristika tématické integrace: – změna sylabů – změna rozvrhů – nemění se kurikulum – nemění se časová dotace jednotlivých předmětů – nemění se odborná garance jednotlivých předmětů.

Předmětová integrace Využití stávajících výukových předmětů a jejich aktivní propojení, např. integrovaná propedeutika – interní, chirurgická Charakteristika předmětové integrace: – změna v sylabech – změna v kurikulu – změna v rozvrhu – nemění se celková časová dotace jednotlivých předmětů (výsledná časová dotace je součtem časových dotací původních předmětů) – spolugarance předmětu.

Synergická integrace Tvorba nových výukových předmětů kategorie „A“ jako modelových pro integrovanou výuku, např. „Sepse“, „Péče o pacienta v intenzivní péči“, „Bakteriální onemocnění, diagnostika a léčba“. Charakteristika: – změna v kurikulu – tvorba nových sylabů – nové požadavky na časovou dotaci – změna v rozvrhu – stanovení odborných garantů

Realizace praktické výuky od I. ročníku studia na LF UP Problém kapacity klinik ?!?

Děkuji za pozornost….