Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodika hodnocení vlivu záměrů na krajinný ráz obecný postup
Advertisements

Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
Obecná územní ochrana přírody a krajiny podle zák.č.114/1992 Sb.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
KRAJINA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Biokoridory.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Vliv dopravy na životní prostředí
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Krajinná struktura.
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Ohrožování základních složek biosféry
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Územní ochrana OBECNÁ.
Složky krajiny a životní prostředí
ÚSES v Zásadách územního rozvoje JMK
Doprava.
ŽP – základní pojmy Ekologie … věda o vztazích mezi organismy a jejich životním prostředím a mezi organismy navzájem (Ernest Haeckel 1866) Environmentalistika.
Ekosystémy přírodní a umělé
Krajina a životní prostředí
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 7, 8  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 55 sekund opisování 
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
Krajina a životní prostředí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Ekosystémy.
Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
 Rozloha 709 km 2, les 47 % trvalé travní porosty 15 %, orná půda 29 %, vodní plochy 2 %, ostatní 7 % Geografická orientace 49° 47´ - 49° 31´N, 15° 46´
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 55 sekund opisování 
Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Vymezování územního systému ekologické stability (dále ÚSES) dle metodiky Ing. Eliška Zimová PaedDr. Pavel Hartl, CSc.
Elektronická učebnice - II
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Územní systém ekologické stability ÚSES Vilém Pařil Environmentální ekonomie.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Znečištění vzduchu dopravou
Doprava.
 jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b  6 x 50 sekund
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Ochrana přírody a krajiny
Právní režim ochrany přírody a krajiny
Právní režim ochrany půdy
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Ochrana a péče o přírodu a krajinu Seminář MAS Sokolovsko o.p.s.
Transkript prezentace:

Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 

1. otázka varianta 3 varianta 4 Území s vysokou ekologickou stabilitou: a)jsou zpravidla využívána pro zemědělskou produkci, b)jsou často zastoupena v národních parcích a CHKO, c)se vyskytují na většině území České republiky. Z hlediska emisí oxidů dusíku a uhlíku je nejvýznamnějším zdrojem : a)letecká doprava, b)automobilová doprava, c)železniční doprava.

2. otázka varianta 3 varianta 4 Mezi hlavní nepříznivé vlivy vodní dopravy na ŽP řadíme: a)velkou hlukovou zátěž okolí vodních toků, b)úpravy koryt vodních toků - jejich napřimování, rozšiřování a změny poloměrů oblouků, c)vytváření migračních překážek v toku (např. plavební stupně). Určení SES (stupeň ekologické stability): a)vychází z významnosti krajinných složek pro daný ekosystém, b)vychází z celkové plochy biocenter a biokoridorů v krajině, c)vychází z četnosti esteticky hodnotných prvků v krajině.

3. otázka varianta 3 varianta 4 Matrice v krajině představují: a)nejméně spojitou krajinnou složku, b)spojené koridory, c)zpravidla nejrozsáhlejší krajinnou složku. Krajina se skládá: a)z plošných a liniových prvků, b)z krajinných složek přírodního nebo umělého původu, c)z matric, koridorů a plošek.

4. otázka varianta 3 varianta 4 Smyslem hodnocení krajinného rázu je: a)eliminovat emise škodlivých látek z tranzitní dopravy, b)stanovit estetické hodnoty krajiny pro následnou výstavbu, c)vybrat potenciálně vhodné prvky pro ÚSES. Mezi hlavní cíle ÚSES patří: a)udržování a rozvíjení souboru přírodě blízkých ekosystémů, b)podpora ekologicky stabilních ploch v krajině, c)vytváření dopravní sítě silnic a dálnic.

5. otázka varianta 3 varianta 4 K hlavním nepříznivým dopadům automobilové dopravy patří: a)znečišťování ovzduší oxidy dusíku a dalších škodlivých látek, b)znečišťování ovzduší oxidy síry, freony a dalšími ozon poškozujícími látkami c)hluková zátěž okolního prostředí. Jedním z vážných vlivů dopravy na ŽP je: a)vytváření migračních překážek v krajině, b)poškozování ozónové vrstvy, c)emitování skleníkových plynů (např. CO 2 ).

6. otázka varianta 3 varianta 4 ÚSES představuje: a)soubor přírodě blízkých ekosystémů, b)soustavu ekologicky méně stabilních ploch, c)dopravní systém – síť silnic a dálnic. Během sukcese dochází: a)k postupné záměně rostlin na stanovišti, b)ke snižování stability ekosystému, c)k přirozené přeměně lesních společenstev na zemědělskou půdu.

Konec …hurááá!!! 