VÝTVARNÁ PŘEHLÍDKA OSTRAVA 2012 „ODRAZ UMĚNÍ V DĚTSKÉ TVORBĚ“ DIALOGY S VÝTVANÝM UMĚNÍM Projekt ZŠ Komenského 66, Nový Jičín (virtuální prezentace knihy)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
Projekt V. C.
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Pop-art 2.polovina 20. století.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
III/2 XV A
Renesance a humanismus v Itálii
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
LEONADRO DA VINCI.
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Tajemství abstraktní malby III.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Giuseppe Arcimboldo Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Giuseppe Arcimboldo Název školy
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Evropské umění počátku 20. století
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Manýrismus V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Magda Špačková Název materiálu: VY_12_INOVACE_CJ.6.Spc.09a_Arcimboldo Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
Renesance Dějepis 7.ročník.
Křivonosková Kateřina
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

VÝTVARNÁ PŘEHLÍDKA OSTRAVA 2012 „ODRAZ UMĚNÍ V DĚTSKÉ TVORBĚ“ DIALOGY S VÝTVANÝM UMĚNÍM Projekt ZŠ Komenského 66, Nový Jičín (virtuální prezentace knihy)

DIALOGY S VÝTVARNÝM UMĚNÍM

ÚVODEM JIM JARMUSCH: „BERTE ODKUDKOLI, KDE TO REZONUJE INSPIRACÍ. “ ÚVODEM   JIM JARMUSCH: „BERTE ODKUDKOLI, KDE TO REZONUJE INSPIRACÍ.“   KNIHA, KTERÁ SE VÁM DOSTÁVÁ DO RUKOU, SI KLADE ZA CÍL UKÁZAT, JAKÝM ZPŮSOBEM VYUČUJÍCÍ VÝTVARNÉ VÝCHOVY NA ZŠ NOVÝ JIČÍN, KOMENSKÉHO 66 JANA TOŠOVSKÁ REFLEKTUJE DĚJINY VÝTVARNÉHO UMĚNÍ PRO POTŘEBY PŘEDMĚTU. VÝTVARNÉ STYLY, UMĚLECKÁ OBDOBÍ, STĚŽEJNÍ VÝTVARNÁ DÍLA ČI VÝRAZNÉ OSOBNOSTI NEJSOU JEN OBJEKTEM POZNÁVÁNÍ, ALE PŘEDEVŠÍM INSPIRACÍ PRO DĚTSKOU VÝTVARNOU ČINNOST NA II. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY. TENTO VĚK ZTRÁCÍ BEZPROSTŘEDNOST I URČITOU „UMĚLECKOU“ NAIVITU PŘI VÝTVARNÉM TVOŘENÍ A CESTA K OBNOVENÍ ZÁJMU O VÝTVARNÉ ČINNOSTI PŘES DĚJINY UMĚNÍ SE U TÉTO VĚKOVÉ KATEGORIE UKAZUJE JAKO VELMI ÚČINNÁ. KNIHA JE ŘAZENA V PODSTATĚ CHRONOLOGICKY, JSOU VŠAK VYBRÁNY JEN „ILUSTRAČNÍ“ KAPITOLY. JEDNOTLIVÁ TÉMATA MAJÍ STEJNOU STRUKTURU, JEŽ V PODSTATĚ KOPÍRUJE METODICKOU STAVBU VYUČOVACÍ HODINY: CHARAKTERISTIKA STYLU (PRO POTŘEBY „KNIHY“ JEN NÁZEV SLOHU) MOTIVAČNÍ ÚKOL (ZDE INTERAKTIVNÍ ČÁST VYBÍZEJÍCÍ ČTENÁŘE ZASÁHNOUT PŘÍMO DO OBSAHU A VÝTVARNĚ TVOŘIT) SAMOTNÁ TVŮRČÍ ČINNOST (ZDE REPREZENTOVÁNA REPRODUKCEMI ŽÁKOVSKÝCH PRACÍ) VYUŽITÍ DĚJIN VÝTVARNÉHO UMĚNÍ A JEJICH PROPOJENÍ SE VŠEMI DALŠÍMI ÚKOLY A CÍLI VÝTVARNÉ VÝCHOVY NA ZŠ JE V PEDAGOGICKÉ PRÁCI AUTORKY MNOHEM ROZSÁHLEJŠÍ. KNIHA PŘINÁŠÍ POUZE ZÁKLADNÍ IDEU A PŘEHLED JEJÍHO PROMYŠLENÉHO PŘÍSTUPU K VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ NA II. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY.   EVA NYKLOVÁ NOVÝ JIČÍN 14.2.2012

OBSAH PRAVĚK ROMÁNSKÉ UMĚNÍ GOTIKA RENESANCE BAROKO EXPRESIONISMUS SURREALISMUS POP-ART AKČNÍ MALBA

PRAVĚK

PRAVĚK TAJEMNÝ PRAVĚKÝ TVOR „ZKUS PODLE POPISU NAKRESLIT, JAK BY VYPADAL TENTO PRAVĚKÝ JEŠTĚR.“ HLAVA TOHOTO PTAKOJEŠTĚRA MÁ DLOUHÝ ÚZKÝ ZOBÁK BEZ ZUBŮ A NA TEMENI VÝRAZNÝ DLOUHÝ VÝROSTEK, KTERÝ MU SLOUŽÍ K UDRŽOVÁNÍ SMĚRU LETU. DÉLKA TĚLA JE V POMĚRU K HLAVĚ DVAKRÁT VĚTŠÍ. PŘEDNÍ A ZADNÍ KONČETINY JSOU SPOJENÉ BLÁNOU – KŘÍDLY, PODOBNĚ JAKO U NETOPÝRA. PŘI LETU JE DOKÁŽE ROZTÁHNOUT AŽ DO DVOJNÁSOBKU DÉLKY SVÉHO TĚLA. AČKOLI JDE O PTAKOJEŠTĚRA, NENÍ JEHO TĚLO POKRYTO PEŘÍM, ALE HLADKOU KŮŽÍ. (JAK VE SKUTEČNOSTI TENTO PRAVĚKÝ TVOR VYPADAL, SE DOZVÍŠ V ODKRÝVAČCE).   PTERANODON ("BEZZUBÉ KŘÍDLO") PATŘÍ K NEJZNÁMĚJŠÍM PTAKOJEŠTĚRŮM. ŽIL V DOBĚ JURY V SEVERNÍ AMERICE PŘED 158 MILIONY LET. BYL OBJEVEN A POPSÁN V ROCE 1876 AMERICKÝM PALEONTOLOGEM O. C. MARSHEM.

PORTRÉTY PRAVĚKÝCH LOVCŮ

PRAVĚKÁ FAUNA

ROMÁNSKÉ UMĚNÍ

ROMÁNSKÉ UMĚNÍ ATRIBUTY SVĚTCŮ „SVATÝM PATRONŮM NAŠÍ VLASTI SE POZTRÁCELY JEJICH ATRIBUTY, ZKUS JE KAŽDÉMU Z NICH SPRÁVNĚ PŘIŘADIT.“ SV. HUBERT SV. VÁCLAV SV. VÍT SV. KATEŘINA SV. ANEŽKA ČESKÁ

ATRIBUTY SVĚTCŮ

ROMÁNSKÁ MOZAIKA

GOTIKA

GOTIKA Z KLÁŠTERNÍCH SKRIPTORIÍ – GOTICKÁ INICIÁLA INICIÁLA : (Z LATINSKÉHO INITIUM „ZAČÁTEK“) JE PRVNÍ PÍSMENO SLOVA, KTERÉ JE VÝRAZNĚ ODLIŠENO OD OSTATNÍHO TEXTU VELIKOSTÍ, BARVOU NEBO TVAREM. V GOTICKÉM TEXTU JE ČASTO ZDOBENA ROSTLINNOU NEBO FIGURÁLNÍ VÝZDOBOU. “VYZDOB SI INICIÁLY SVÉHO JMÉNA VE STYLU GOTICKÝCH ILUMINÁTORŮ“

Z GOTICKÉHO KODEXU

GOTICKÁ ROZETA

RENESANCE

RENESANCE BIZARDNÍ PORTRÉTY DLE GIUSEPPE ARCIMBOLDA G RENESANCE BIZARDNÍ PORTRÉTY DLE GIUSEPPE ARCIMBOLDA G. ARCIMBOLDO (1527 – 1593): ITALSKÝ MALÍŘ POZDNÍ RENESANCE. PRACOVAL NA DVOŘE CÍSAŘE RUDOLFA II. V PRAZE. PROSLAVIL SE NETRADIČNÍMI PORTRÉTY, SESTAVENÝMI Z MALOVANÝCH ZVÍŘAT, KVĚTIN, OVOCE A PŘEDMĚTŮ KOMPONOVANÝCH DO PODOBY LIDSKÉ HLAVY. „INSPIRUJ SE TVORBOU GIUSEPPE ARCIMBOLDA A NAKRESLI SI V PODOBNÉM STYLU PORTRÉT SVÉHO KAMARÁDA, RODIČE, SOUROZENCE….“

BIZARDNÍ PORTRÉTY DLE Giuseppe ArcimboldA

RENESANCE LEONARDO DA VINCI – VYNÁLEZ LÉTAJÍCÍHO STrOJE LEONARDO DA VINCI (1452-1519): VŠESTRANNÁ RENESANČNÍ OSOBNOST - malíř, sochař, architekt, přírodovědec, hudebník, spisovatel, vynálezce a konstruktér. „kDYBYS ŽIL V 16. STOLETÍ, MĚL ZNALOSTI A PROSTŘEDKY JAKO lEONARDO DA vINCI, JAK BY VYPADAL TVŮJ LÉTAJÍCÍ STROJ?“

LEONARDO DA VINCI – ANATOMICKÉ STUDIE

LEONARDO DA VINCI – ANATOMICKÉ STUDIE

BAROKO

BAROKO POSVIŤ SI NA BAROKNÍ TEMNOSVIT TEMNOSVIT: (TENEBRISMUS) ZPŮSOB MALBY, V NÍŽ OSVĚTLENÉ TVARY VYSTUPUJÍ Z TEMNÉHO POZADÍ A OKOLÍ. VE SVÝCH MALBÁCH JEJ UPLATŇOVAL NAPŘÍKLAD CARAVAGGIO. „ODKRYJ TAJEMSTVÍ, KTERÉ SE SKRÝVÁ VE TMĚ (DOKRESLI OBRAZ DLE VLASTNÍ FANTAZIE).“

ZÁTIŠÍ – MÉ OBLÍBENÉ MÍSTO V OBRAZE

ZÁTIŠÍ – MÉ OBLÍBENÉ MÍSTO V OBRAZE

EXPRESIONISMUS

EXPRESIONISMUS MUNCHOVA EXPRESE DNEŠNÍ DOBY EDVARD MUNCH (1863-1944): NORSKÝ MALÍŘ A GRAFIK „CO V TOBĚ VYVOLÁVÁ POCITY HRŮZY, STRACHU, ÚZKOSTI?“ „JAK BY VYPADAL MUNCHŮV OBRAZ PODLE TEBE?“

EDVARD MUNCH – VÝKŘIK (VÝTVARNÁ TRANSFORMACE)

EDVARD MUNCH – VÝKŘIK (VÝTVARNÁ TRANSFORMACE)

SURREALISMUS

SURREALISMUS ABSURDNÍ SOUVISLOSTI „ VYBER SI Z NÁSLEDUJÍCÍCH SLOV NEJMÉNĚ 3 RŮZNORODÉ MOTIVY. NA JEJICH ZÁKLADĚ VYTVOŘ FANTASKNÍ SURREALISTICKÝ OBRAZ PLNÝ ABSURDNÍCH SOUVISLOSTÍ.“ KLÍČ, MOUCHA, BUBLIFUK, OHEŇ, TKANIČKA, ŠNEČÍ ULITA, JEHELNÍČEK, BOTA, DORT, TUŽKA, PASTIČKA NA MYŠI, MUCHOMŮRKA, HRÁBĚ, LŽIČKA, KNOFLÍK, ŽÁROVKA, PAVUČINA, OBÁLKA, VOSÍ ŽIHADLO, MRAK, ŽEBŘÍK, RUKA, UCHO, HŘEBÍK, VEJCE, RAMÍNKO NA ŠATY, LIST, BATERKA, HŘEBEN, DEŠTNÍK, VOLANT, PAPÍROVÝ DRAK, LÍMEC KOŠILE, PRAVÍTKO, KAKTUS, ANTÉNA, MRAVENEC (TAKÉ JEJICH ČÁSTI, DETAILY)

SURREALISTICKÉ TRANSFORMACE

SURREALISTICKÉ TRANSFORMACE

POP-ART

POP-ART IKONA DNEŠNÍ DOBY POP ART ( 60 POP-ART IKONA DNEŠNÍ DOBY POP ART ( 60. LÉTA) BYL OVLIVNĚN POPULÁRNÍ HUDBOU A KOMERČNÍM UMĚNÍM. CHARAKTERISTICKÉ PRO NĚJ JE PŘEJÍMÁNÍ MOTIVŮ I TECHNIKY Z PŘEDMĚTŮ DENNÍ POTŘEBY, INSPIRACE VELKOMĚSTSKOU KULTUROU. NAPŘÍKLAD ANDY WARHOL MALOVAL V TÉ DOBĚ ZNÁMÉ AMERICKÉ PRODUKTY: PLECHOVKY CAMPBELLOVY POLÉVKY, PORTRÉTY ZNÁMÝCH OSOBNOSTÍ (MARILYN MONROE, ELVIS PRESLEY) NEBO NAVRHL DNES JIŽ PROSLULOU LÁHEV NA COCA-COLU.   „NAKRESLI, CO JE PRO TEBE POSVÁTNÝM SYMBOLEM SOUČASNÉ SPOLEČNOSTI.“

9.A V BARVÁCH POP-ARTU

9.A V BARVÁCH POP-ARTU

REFLEXE TVORBY GEORGE SEGALA – ŽIVÉ SOCHY

REFLEXE TVORBY GEORGE SEGALA – ŽIVÉ SOCHY

AKČNÍ MALBA

AUTOPORTRÉT – LITÁ MALBA

INTERNETOVÉ ZDROJE POUŽITÝCH OBRÁZKŮ: PTERANODON <HTTP://CS INTERNETOVÉ ZDROJE POUŽITÝCH OBRÁZKŮ:     PTERANODON <HTTP://CS.WIKIPEDIA.ORG/WIKI/SOUBOR:PTERANODON_BW.JPG >. ATRIBUTY SVĚTCŮ: SV. ANEŽKA ČESKÁ, SV. VÁCLAV, SV. VÍT, SV. KATEŘINA, SV.HUBERT <HTTP://WWW.POUTNIK-JAN.CZ/LIDOVA-ZBOZNOST--C/PATRONI-SPOLKU-STAVU-REMESEL-UMENI/D-PATRONI-ARCHITEKTU-A-PROJEKTANTU-UCETNICH-TAXIKARU-PRIPRAVY-JIDEL-A-NAPOJU/>. GOTICKÁ INICIÁLA <HTTP://DE.WIKIPEDIA.ORG/WIKI/DATEI:INITIALEGRAFSCHAFT.JPG>. <HTTP://WWW.UIBK.AC.AT/ULB/AKTUELLES/WERKSTAETTENGESPRAECHE.HTML>. <HTTP://BAKUK.BLOG.CZ/1104/INICIALY>.   ARCIMBOLDO <HTTP://CS.WIKIPEDIA.ORG/WIKI/GIUSEPPE_ARCIMBOLDO>.   LEONARDO DA VINCI <HTTP://FOTKY-FOTO.CZ/FOTOBANKA/LETAJICI-STROJ-LEONARDO-DA-VINCI-ANTIQUE-ZAVESNY-KLUZAK-VECTOR-01%2814398968%29/>. HTTP://LEONARDO-DAVINCI.WEBNODE.CZ/ALBUM/FOTOGALERIE/A974559CD57-33497961-O2-JPG/   EDVARD MUNCH <HTTP://NORWAY.WEBPARK.CZ/WWW/MUNCH.HTML>. ANDY WARHOL <HTTP://TULSAFOOD.COM/TALK/WP-CONTENT/UPLOADS/2011/02/ANDY-WARHOL-POP-ART-CAMPBELLS.JPG>. <HTTP://ND01.JXS.CZ/148/948/93F9CCD2C1_46155756_U.JPG>. <HTTP://WWW.ADBRANCH.COM/WP-CONTENT/UPLOADS/COCA-COLA_ANDY_WARHOL_3_BOTTLES.JPG>.

„PŘÍRODNÍ INSPIRACE“ INSTALACE - STŮL A ŽIDLE