Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
My town Rozsah: 4 – 6 vyučovacích hodin (záleží na znalostech studentů – na nutnosti opakovat gramatiku – ale také na jejich schopnostech ovládat PC, především PowerPoint)
Téma je určené pro nástavbové studium, neboť se jedná o téma k ústní části maturitní zkoušky.
Příprava Studenti jsou seznámeni s pravidly práce. Dále jsou vyučujícím rozděleni do skupin po 3 – 4 žácích (je vhodné, aby jednotlivé skupiny byly vyvážené, proto se do skupin žáci nerozdělují sami). V mé hodině byly vytvořeny 3 skupiny.
Popis činností Práce s textem – společný popis cesty za využití učebnice, seznámení s předložkami místa a vazbou there is / there are Společná práce – popis cesty z vlakového nádraží v České Lípě do školy (žáci se učí sami tvořit věty a používat předložky a vazbu)
Výuka - vazba there is/ there are - práce s mapou
Výuka - skupinová práce s učebnicí
Popis činností Práce s internetem – každá skupina si za asistence učitele vybere významné místo (budova, památka apod.), které je součástí maturitních témat. O zvoleném místě najdou co možná nejvíce informací a vytvoří prezentaci v anglickém jazyce.
Popis činností Na mapě si žáci určí cestu, kterou budou popisovat a jejíž cílem je zvolené místo. Ostatním skupinám popíší cestu podle mapy – ostatní skupiny hledají, kam dotyčná skupina dorazila. Na závěr odprezentují svůj cíl cesty.
Prezentace žáků a popis cesty
Popis cesty
Metody Skupinová práce Práce s mapou Práce s internetem Práce se slovníky
Pomůcky Učebnice Success Počítače – internet Mapy Data projektor s plátnem nebo interaktivní tabule Slovníky
Očekávání Spolupráce žáků Osvojení předložek místa a vazby there is / there are Příprava žáků k ústní maturitní zkoušce Procvičení již známé slovní zásoby
Postřehy Je vhodné začít s prací s učebnicí a žákům znovu vysvětlit gramatiku, kterou sice již mají znát ze základní školy, ale která jim stále dělá problémy. Je zajímavé, že žáci si pro své prezentace vybírají spíše zahraniční objekty než české (konkrétně se jednalo o Světové obchodní centrum, sochu Svobody), třetí skupina si vybrala Karlštejn, ale až na mé doporučení.
Postřehy Žáky velice bavila práce s mapou – zejména s Google Earth, kde mohli vybrané objekty vidět i ve 3D. Překvapila mě také jejich znalost Power- Poitu (ze své zkušenosti vím, že žákům musím velmi často pomáhat, v této třídě to však nebylo nutné, což usnadnilo a urychlilo naši práci).
Práce studentů Následující snímky jsou ukázkou práce studentů. Vybrala jsem prezentaci „Statue of Liberty“.