1 Software Business Management Course Strategický management služeb v oblasti IT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Strategie podniku v globálním světě
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Firemní kultura - změna motivační strategie
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Úloha marketingu v řízení organizace
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingové strategie
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

1 Software Business Management Course Strategický management služeb v oblasti IT

2 Board semináře SBMC pro Českou a Slovenskou republiku  Ing. Michal Šaštinský, ISV partner manager MICROSOFT  Ing. Petr Daniel, CEO GOPAS a.s.  Malcolm Fraser, AGITAVI Research  Stephen Kelly, Southern Cross University, Austrálie  Ing. Libor Friedel, MBA  Ing. Tomáš Hamr

3 Dnešní program  Představení čtyř modulů semináře: Analýza prostředí a trhu Identifikace a vytváření hodnoty Změna, inovace, vůdcovství a firemní kultura Podnikatelské plánování: proč a jak

4 Úvod V rámci semináře chceme, aby jste porozuměli, že podnikání je o řízení podnikatelských sítí, lidí a vztahů Také chceme, aby jste si všimli, že: Hodnota, kterou zákazníci získávají z obchodování s Vámi, jde často za rámec pouhého nákupu určitého produktu nebo služby.

Většina podnikatelů a manažerů tráví 70% svého času prací nad operativními záležitostmi, 25% svého času nad taktickými záležitostmi a 5% (v nejlepším případě) nad strategickými záležitostmi. To je potřeba změnit! Na čem nejvyšší manažeři pracují

Pomoci Vám identifikovat, co děláte a co potřebujete znát a dělat? Předat rámec pro dlouhodobé strategické myšlení ve prospěch zvyšování hodnoty Vaší firmy. Účel semináře

Zásadní otázka #1 Investoval(a) bych do svého podniku?

Zásadní otázka #2 Vytváří můj podnik bohatství pro současné vlastníky ?

Logika programu semináře Účinná analýza prostředí Identifikace a vytváření hodnoty Vůdcovský přístup a firemní kultura Plánování a strategická orientace Podstatně zlepšená výkonnost firmy

Prostředí Gartner v roce 2003 identifikoval, že: Změnilo se chování kupujících, což vedlo k podstatnému snížení tržeb z nových prodejů Finanční ředitelé (CFO) se nyní spíše než jako poradci, chovají jako vrátní, takže financování nových projektů se stává těžko dosažitelné Jako vhodnou odezvou se jeví lepší řízení a přísnější kontrola nákladů Bude zapotřebí sofistikovaněji ověřovat hodnotu produktů a služeb Kvalitnější služby a větší flexibilita produktů se stanou ještě podstatně důležitějšími

Prostředí Kromě toho výzkumná zpráva EDRI č. 1 uvádí, že: IT společnosti, které provádí strategie inovativních produktů překonávají ty, které to nedělají. IT společnosti, které využívají reklamy k budování hodnocené a vážené značky překonávají ty, které to nedělají. IT společnosti, které kladou důraz na strategie služeb zákazníkům a které se snaží zákazníka udržet, překonávají ty, které to nedělají. Strategie, postavené výhradně na nízkých nákladech, mohou napomoci krátkodobým cílům, ale nepomáhají k dlouhodobé konkurenceschopnosti. IT společnosti, které provádí sofistikované plánování překonávají ty, které to nedělají. IT společnosti, které měří svou výkonnost překonávají ty, které to nedělají.

Porozumění prostředí Analýzy prostředí, snaha pochopit jevy a nastavit správnou odezvu musí být permanentním a hlavním procesem managementu. Manažeři musí být v organizaci zvídavými účastníky, kteří jsou zaměření na neočekávané odezvy organizace a jejich členů, a to při neustálé komunikaci s personálem o prostředí a jeho významu.

Techniky průzkumu prostředí na semináři -Porterových pět sil -PEST a SWOT -cílený výzkum -referenční skupiny -konvergentní interview

Další pojmy průzkumu prostředí -kritické myšlení – nástroj řízení -skupinové myšlení – co způsobuje -marketingová krátkozrakost – co způsobuje

Podstatu vytváření hodnoty lze charakterizovat jako proces, který je závislý na vzájemném působení a dialogu mezi prodávajícími a kupujícími. Během tohoto procesu musí prodávající: –důvěrně poznat hodnotové řetězce kupujícího a vytvořit si hodnotové modely, –identifikovat, co kupující vnímá jako hodnotné, –vytvořit hodnotovou nabídku zajištěním přínosů, které budou konkurenční výhodou pro kupujícího a vytvoří jeho závazek Hodnota: Co to je?

Porter vytvořil koncepci hodnotového řetězce jako pomůcku k analýze činností firmy. Má dvě hlavní využití: Za prvé, umožňuje lépe porozumět činnostem firmy a tomu, jak lze vytvořit konkurenční výhodu. Za druhé, umožňuje identifikovat správnou pozici firmy v řetězci dodavatelů a zákazníků, kterému se říká (distribuční) kanál nebo hodnotový systém. Porterův hodnotový řetězec

Hodnotový systém Jedním z argumentů pro hlubší analýzy hodnotového systému je, že nejlepší ISV se stanou strategickými podnikovými poradci jak pro svůj trh (své partnery v řetězci) tak i pro koncové zákazníky. Provedou to poskytnutím řešení, která posilují konkurenceschopnost jejich partnerů. Přispět ke konkurenceschopnosti partnerů můžete nákladovou výhodou, výhodou vyplývající z pružnosti, služeb, image nebo specializace. Samozřejmě oni mohou (a pravděpodobně budou) poskytovat podobnou hodnotu vám.

Loajalita zákazníka ve zkratce: Zlepšuje ziskovost (náklady na opakovaný prodej by měly být nižší než náklady na získání nového zákazníka). Umožňuje soustředit se na budování základny zákazníků a ne pouze na její udržování. Vede k připravenosti klientů osvojit si nově nabízené produkty lépe než u ostatních skupin prodávajících. Je větší pravděpodobnost, že klient doporučí firmu přátelům a známým (loajalita vyplývá ze spokojenosti) a spokojený zákazník pravděpodobněji nabídne pozitivní referenci. Hodnotový řetězec a loajalita

Leadership (vůdcovství) Vůdcovství je proces probouzející nadšení a zaměřující úsilí k dosažení organizačních cílů Vůdcovství je jednou ze součástí, určujících zda organizace bude nebo nebude schopna zvládnout svou vybranou strategii (Hubbard 2000).

Kultura Firemní kultura je určována vůdčími osobnostmi, týmem vrcholových manažerů a zakladateli podniku. (Thompson & Strickland 2001). Poznámka: Problematika vůdcovství a firemní kultury patří na semináři k nejoblíbenějším tématům.

Klíčové charakteristiky pozitivní organizační kultury Citlivost na potřeby zákazníků a zaměstnanců Zájem na tom, mít zaměstnance, kteří přináší nové nápady Přijímání rizika jako hodnota Otevřenost a dostupnost komunikace Odráží to vaši kulturu? Firemní kultura Poznatelná atmosféra uvnitř firmy, složená z postojů, hodnot, norem chování a očekávání, která jsou sdílena členy organizace.

Cíl – vybudovat učící se společnost Termín „učící se společnost“ bývá používán k popsání organizací, které se rychle učí a využívají znalostí k tomu, aby se staly efektivnějšími. V takových organizacích je hybnou silou učení nejen zlepšení krátkodobé a dlouhodobé výkonnosti, ale také touha učit se. Učící se organizace je vysoce inovativní a flexibilní. Nehledá výmluvy a omluvy, hledá řešení a její kultura je pozitivní, dynamická a orientovaná na budoucnost.

Příprava plánu vyžaduje, aby jeho tvůrce byl nestranný, objektivní, trpělivý a měl širší rozhled. Z mnoha různých hledisek tedy můžeme říci, že plánování je mnohem více umění než věda. Při plánování je také důležité mít na paměti potřebu kritického myšlení a úsilí o vyhnutí se skupinovému myšlení a marketingové krátkozrakosti. Nejdůležitější součástí řízení je nicméně výběr správných lidí. Ti musí být postupně v centru plánovacího procesu. Pozadí strategického plánování

Typ strategieDefinicePříklady OdlišeníVyrobit produkt či službu v něčem odlišnou od konkurence. Často jde o značku jako centrální bod odlišení. Volvo (bezpečnost) Rolex (vysoká kvalita a cena) Nikon (fotoaparáty vysoké kvality) Virgin (image značky) Vůdcovství v nákladech Schopnost vyrobit produkt levněji než konkurence. Kodak (masový trh) Hyundai OhniskoKoncentrace na specifický trh, produkt nebo skupinu kupujících. Fisher Price (hračky pro malé děti) AGITAVI – poradenství a tréning pro ISV Rámec generických strategií

Nový prostor na trhu lze hledat:  napříč substitučními odvětvími  napříč strategickými skupinami  napříč řetězcem kupujících  napříč nabídkami doplňkových produktů a služeb  napříč funkčními nebo emočními odvolávkami kupujících  napříč časem Další otázky plánování - vytváření nového prostoru na trhu

Seminář Strategický management služeb v oblasti IT Vás provede jednotlivými kroky vytvoření strategického plánu. Stejně jako u předešlých témat si prakticky vyzkoušíme jednotlivé postupy na cvičeních ve skupinách a to nad konkrétními „případovými studiemi“. Cílem je vytvoření příkladu strategického plánu a znalost metod jeho realizace. Podrobný postup vytvoření strategického plánu

Děkuji za pozornost Kontakt na přednášejícího: Ing. Tomáš Hamr