RFID historie a budoucí vývoj

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Radio Frequency Identification
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
RFID historie a budoucí vývoj Jaroslav Bartoň Vedoucí práce: RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.
Radio Frequency Identification
Systémová integrace RFID & Internet of Things Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
R.F.I.D. RFID = RadioFrequency IDentification
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Kvalita potravin, příležitost pro české produkty
NOVÉ TRENDY V BANKOVNICTVÍ NEW TRENDS IN BANKING SECTOR Ing
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Analýza makro a mikroprostředí
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
1 Cenová úroveň roku 2005, vývoj cen pro OZ Asociace Energetických Manažerů Partyzánská 7, Praha 7 Sdružení velkých spotřebitelů energie.
Systémová integrace RFID & Internet of Things
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marek Šimeček Lukáš Zachoval Tomáš Kozák Marek Šimeček Lukáš Zachoval Tomáš Kozák PEF Mendelu – Management – ZS 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
CRM a jeho možné využití
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Přednáška Akce: Přednášející: Petra Fuchsíková | Produktová manažerka EPC/RFID | | a | Tomáš Filip | FAM specialista |
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
UHF RFID tagy a antény Libor Hofmann DIO.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářských zbožím Autor: Veronika Janáková Vedoucí práce: Ing.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Distribuční politika klíčová slova
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Transkript prezentace:

RFID historie a budoucí vývoj Jaroslav Bartoň

Agenda Cíl práce Technologie RFID Cena RFID Firmy v oblasti RFID Možnosti budoucího vývoje Závěr

Cíl práce Co je to RFID? Kde se dá využít? Historické souvislosti Které firmy rozvíjí RFID a jak se jim vede? Klady a zápory této technologie Odhad budoucího vývoje Na co upozorňují kritici

Technologie RFID Radio Frequency Identification Aktivní Pasivní Semi-pasivní Čip / Tag / Štítek Čtečka ONS Tag obsahuje anténu a čip, ale používá se těchto slov jako synonym

Aktivní RFID technologie Štítky mají vlastní napájecí zdroj

Pasivní RFID technologie Štítky získají energii z rádiových vln vyslaných čtečkou

Semi-pasivní RFID technologie Tagy obsahují vlastní zdroj Používá se jen k napájení čipu, ne k odesílání info

RFID čtečka Stacionární Mobilní Přečte z čipu EPC – Electronic Product Code Co je to EPC

ONS – Object Name Service Služba (součást DNS) Na základě EPC dodá informace o daném kusu 1. 10 000 00000000000000 00000000000000011000 0000000000000000110010000 2. Middleware -> ONS urn:epc:id:sgtin:0614141.000024.400 3. DNS dotaz 000024.0614141.sgtin.id.onsepc.com 4. Obdrží odpověď http://epc-is.example.com/epc-wsdl.xml

Cena RFID Postupně klesá Stále nesrovnatelně vyšší než u čárových kódů Pasivní čip 7 – 100 centů / kus Aktivní čip 10 – 50 $ / kus Mobilní čtečka > 100$ Stacionární čtečka > 10$ Pasivní čipy i 64 bitové aby se ušetřilo

Firmy v oblasti RFID

EPC Global Řídí vývoj standardu EPC Přiděluje a spravuje EPC čísla jednotlivým společnostem Certifikáty o shodě Příjem z členských příspěvků a poplatků za registraci

Walmart Motivace pro dodavatele Řetězec obchodních domů Chce po svých dodavatelích zavedení RFID Gillete, HP, Johnson & Johnson, Nestlé, Kraft Food , Kimberly- Clark, P & G a Unilever Pokuta za neoznačenou paletu – 12 centů Motivace pro dodavatele Přispěla k rozšíření RFID

Intermec Od roku 1966 Výrobce kompletních RFID řešení Globální řešení Implementace EPC gen 2 Kompatibilita systému s podnikovými IS

Další společnosti

Možnosti budoucího vývoje

Strengths – Silné stránky Větší efektivita Snížení nákladů na práci Okamžitá inventarizace a optimalizace distribučního procesu Monitorování krádeží Možnost opakovaného použití některých tagů Redukce zásob a ztrát SWOT analýza

Weaknesses – Slabé stránky Nutnost údržby celého systému Cena zavedení RFID systému Kov a voda mohou narušit správné přečtení tagu Nová technologie – je jen málo zkušeností, nevíme, jaké mohou nastat problémy Možné prolomení technologie Čtení kódu na dálku (zloději) Otázka soukromí Zatím příliš drahé SWOT analýza

Opportunities – Příležitosti Lavinový efekt – když jedna společnost přejde na RFID ostatní ji budou následovat, aby udržely krok Zdroj konkurenční výhody Zvýšení bezpečnosti Zavedení pravidel pro nakládání s osobními daty Poskytnutí včasné informace o změnách v poptávce a nabídce Nástroj marketingového výzkumu SWOT analýza

SWOT analýza Threats - Hrozby Lidé věří, že jejich soukromí může být narušeno Chudší dodavatelé nemohou přejít na tuto technologii Poruchy – vedou k zastavení či zmatení produkce Propouštění přebytečných zaměstnanců Neochota implementace u dodavatelů Obavy zákazníků Malé podniky, které si nebudou moci dovolit RFID zavést, mohou zkrachovat. SWOT analýza

RFID Specialized Lidé přijdou do styku s RFID jen zřídka Strach ze ztráty soukromí Uplatnění Zásilkové služby Letiště Logistika Drahé věci Nastane při nezájmu státu (legislativní úprava) Při stávající vysoké ceně tagů

RFID Everywhere Nahrazení čárového kódu EPC RFID platební styk Zavedení do celého dodavatelského řetězce Konkurenční tlaky na zavedení Rozmach přístupových karet Integrace čteček do mobilních telefonů Podkožní implantáty Nutnost vzdát se části soukromí

Závěr Semestrální projekt Možnosti rozšíření seznamuje čtenáře se základními principy RFID představuje současné trendy na trhu poskytuje náhled na možné varianty vývoje Možnosti rozšíření predikce vývoje pomocí prognostických metod hlubší analýza firem v oblasti pokročilejší cenová analýza

Děkuji za pozornost!