RFID historie a budoucí vývoj Jaroslav Bartoň Vedoucí práce: RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Radio Frequency Identification
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
RFID historie a budoucí vývoj
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Radio Frequency Identification
Systémová integrace RFID & Internet of Things Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
R.F.I.D. RFID = RadioFrequency IDentification
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
NOVÉ TRENDY V BANKOVNICTVÍ NEW TRENDS IN BANKING SECTOR Ing
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Analýza makro a mikroprostředí
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
AirPackage s.r.o. Zakladatel: Jan Falta. Podnikatelský záměr  prodej technického řešení pro bezpilotní stroje  dominantní dodavatel technologie na trhu.
Systémová integrace RFID & Internet of Things
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marek Šimeček Lukáš Zachoval Tomáš Kozák Marek Šimeček Lukáš Zachoval Tomáš Kozák PEF Mendelu – Management – ZS 2012.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
CRM a jeho možné využití
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Přednáška Akce: Přednášející: Petra Fuchsíková | Produktová manažerka EPC/RFID | | a | Tomáš Filip | FAM specialista |
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářských zbožím Autor: Veronika Janáková Vedoucí práce: Ing.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Marketingový plán podniku
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Obhajoba diplomové práce
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Transkript prezentace:

RFID historie a budoucí vývoj Jaroslav Bartoň Vedoucí práce: RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.

Agenda Cíl práce Technologie RFID Cena RFID Možnosti budoucího vývoje Závěr

Cíl práce Co je to RFID? Kde se dá využít? Historické souvislosti Které firmy rozvíjí RFID a jak se jim vede? Klady a zápory této technologie Odhad budoucího vývoje

Technologie RFID Radio Frequency Identification Aktivní Pasivní Semi-pasivní Čip / Tag / Štítek Čtečka ONS

Aktivní RFID technologie Štítky mají vlastní napájecí zdroj

Pasivní RFID technologie Štítky získají energii z rádiových vln vyslaných čtečkou

Semi-pasivní RFID technologie Tagy obsahují vlastní zdroj ▫Používá se jen k napájení čipu, ne k odesílání info

RFID čtečka Stacionární Mobilní Přečte z čipu EPC – Electronic Product Code

ONS – Object Name Service Služba (součást DNS) Na základě EPC dodá informace o daném kusu Middleware -> ONS urn:epc:id:sgtin: DNS dotaz sgtin.id.onsepc.com 4. Obdrží odpověď

Cena RFID Postupně klesá Stále nesrovnatelně vyšší než u čárových kódů Pasivní čip7 – 100 centů / kus Aktivní čip10 – 50 $ / kus Mobilní čtečka> 100$ Stacionární čtečka> 10$

Možnosti budoucího vývoje

SWOT analýza Strengths – Silné stránky  Větší efektivita  Snížení nákladů na práci  Okamžitá inventarizace a optimalizace distribučního procesu  Monitorování krádeží  Možnost opakovaného použití některých tagů  Redukce zásob a ztrát

SWOT analýza Weaknesses – Slabé stránky  Nutnost údržby celého systému  Cena zavedení RFID systému  Kov a voda mohou narušit správné přečtení tagu  Nová technologie – je jen málo zkušeností, nevíme, jaké mohou nastat problémy  Možné prolomení technologie  Čtení kódu na dálku (zloději)  Otázka soukromí  Zatím příliš drahé

SWOT analýza Opportunities – Příležitosti  Lavinový efekt – když jedna společnost přejde na RFID ostatní ji budou následovat, aby udržely krok  Zdroj konkurenční výhody  Zvýšení bezpečnosti  Zavedení pravidel pro nakládání s osobními daty  Poskytnutí včasné informace o změnách v poptávce a nabídce  Nástroj marketingového výzkumu

SWOT analýza Threats - Hrozby  Lidé věří, že jejich soukromí může být narušeno  Chudší dodavatelé nemohou přejít na tuto technologii  Poruchy – vedou k zastavení či zmatení produkce  Propouštění přebytečných zaměstnanců  Neochota implementace u dodavatelů  Obavy zákazníků  Malé podniky, které si nebudou moci dovolit RFID zavést, mohou zkrachovat.

RFID Specialized Lidé přijdou do styku s RFID jen zřídka Strach ze ztráty soukromí Uplatnění ▫Zásilkové služby ▫Letiště ▫Logistika ▫Drahé věci Nastane při nezájmu státu (legislativní úprava) Při stávající vysoké ceně tagů

RFID Everywhere EPC nahradí čárový kód RFID platební styk Zavedení do celého dodavatelského řetězce Konkurenční tlaky na zavedení Rozmach přístupových karet Integrace čteček do mobilních telefonů Podkožní implantáty Nutnost vzdát se části soukromí

Závěr Semestrální projekt ▫seznamuje čtenáře se základními principy RFID ▫představuje současné trendy na trhu ▫poskytuje náhled na možné varianty vývoje Možnosti rozšíření ▫predikce vývoje pomocí prognostických metod ▫hlubší analýza firem v oblasti ▫pokročilejší cenová analýza

Děkuji za pozornost!