Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zajímavé druhy dřevin v naší zahradě ( s jedlými plody )
Advertisements

Význam malých vodních ploch pro krajinu
Přírodní zahrady bez hranic česko – rakouský projekt
ŽIVOT LESA.
Přírodní společenstva
Rostliny na jaře.
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Biotopy ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Pryskyřníkovité rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Podzimní zahrada.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
VIOLKOVITÉ VIOLACEAE.
Miříkovité.
Hluchavkovité (Lamiaceae)
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Ptáci sadů a ovocných zahrad (2)
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 3
Chráněné rostliny.
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Tomáš Mirovský Přírodní společenství Louky.
RYBNÍK JAKO CELEK.
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
OCHRANA PŘÍRODY NA ÚZEMÍ HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_15_Živočichové a rostliny v ročních obdobích Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Ekosystém louka Rostliny
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
ROSTLINY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název prezentace (DUMu): Trvalky
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_13_Louka - shrnutí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a jeho svět
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Rozmnožování, růst a vývin rostlin
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Jaro v přírodě Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_20_PRVOUKA_LÉTO.
KVETOUCÍ BYLINY PODZIMNÍHO ASPEKTU
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Květinové jarní probuzení VY_32_ INOVACE_01_03
Živá příroda.
Číslo projektu dum.KVĚTEM 0.7 Název školy Předmět Květinářství
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk,
PTÁCI OKOLÍ LIDSKÝCH SÍDLIŠŤ
Bažant obecný.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o Mateřská škola u Bílého králíka, s.r.o., Žizníkov, Česká Lípa Tvorba naší přírodní zahrady – část první

Základní kritéria přírodní zahrady ☺ nepoužívat pesticidy ☺ nepoužívat lehce rozpustná minerální hnojiva ☺ nepoužívat rašelinu k úpravě a obohacování půdy

Prvky přírodní zahrady ☺ živý plot z planých keřů ☺ přirozená louka, prvky louky ☺ ponechání divokých porostů ☺ divoký koutek ☺ mimořádná stanoviště (vlhká nebo suchá) ☺listnaté stromy ☺květiny a kvetoucí trvalky

Živý plot z planých keřů Živý plot z různých původních druhů keřů potěší nejen člověka po celý rok svou rozmanitostí květů, svými plody i pestrými barvami na podzim. Je kromě toho důležitým životním prostorem pro hmyz, ptactvo i savce, kterým poskytuje úkryt a potravu.

Přirozená louka a prvky louky Louka nás každý rok potěší svým pestrým a mnohotvárným květinovým šatem a stále četnějšími návštěvníky z říše hmyzu. Mnohé luční rostliny jsou nepostradatelné pro hmyz, který hraje důležitou roli v ekologické rovnováze zahrady. I menší luční plochy jsou proto v přírodní zahradě významným prvkem pro podporu užitečných živočichů.

Ponechání divokých porostů Z nejednoho „plevele“ se při bližším pohledu vyklube léčivá bylina nebo alespoň atraktivní planá rostlina. Rostliny, které se objeví samy od sebe, zvyšují rozmanitost, pokrývají a chrání půdu a lákají mnoho zvířecích pomocníků.

Divoký koutek Zahradní oblasti, které jsou ponechány do značné míry bez ošetřování, představují důležité útočiště pro mnoho živočichů. Tady je možné ukládat kameny, staré dříví, materiál ze stříhání keřů a listí, které zde tvoří mnoho malých úkrytů pro celou řadu zvířecích obyvatel zahrady. Rozhodujícím znakem je téměř žádná péče (kromě úklidu na jaře) a klidné stanoviště. Často se zde rozšíří rostliny s bujným růstem, např. kopřiva, pelyněk, lopuch nebo bršlice, které jsou však pro hmyz nepostradatelné.

Zvláštní stanoviště (mokrá nebo suchá) Tyto oblasti mohou poskytovat příbytek zvířatům a rostlinám, které by jinak na zahradě stěží našly prostor k životu. Toto kritérium zahrnuje suché kamenné zídky a jezírka, případně jezírka určená ke koupání.

Listnaté stromy Listnaté stromy dávají v horkém létě chladivý stín a v temných zimních měsících zase propouštějí světlo. Mnoho druhů zvířat je odkázaných na naše původní stromy jako zdroj potravy, příbytek i místo k zahnízdění.

Květiny a kvetoucí trvalky Vytrvalé nebo jednoleté květiny mohou po celý rok obohacovat zahradu. Neplnokvěté formy jsou bohatým zdrojem nektaru, jejich semena představují zimní potravu pro naši zvířenu. Pokud suché rostliny ponecháme přes zimu, vytvoříme tak zimní „hotýlky“ pro zvířecí pomocníky.