Nábo ž enství  islám  nejmladší z 3 tzv. abrahamových nábo ž enství  druhé nejrozší ř en ě jší nábo ž enství  Korán  monoteismus  46 stát ů  Šárí‘a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FARNÍ CHARITA Karlovy Vary
Advertisements

 (asi 1250 – 24. srpna 1290)  nejvýznamn ě jší p ř edstavitel krumlovské v ě tve č eského šlechtického rodu Vítkovc ů  druhorozený syn Budivoje z Krumlova.
Krátký film TRUTNOV a.s. Uvádí.
Jana Janoušková Gymnázium U Balvanu 16 3.ročník
ČLOVĚK JAKO OBČAN STÁTU
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Žena (návod pro muže).
ALKO JÓGA PRAVIDELNÝM PROCVIČOVÁNÍM DOVEDETE PROVEDENÍ JEDNOTLIVÝCH POZIC K DOKONALOSTI.
Název projektu:Učení pro život Reg. číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
 O co se pokoušíme  Stav p ř i minulé minikonferenci  Jak jsme pokro č ili  Po č ítání fitness  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme.
ˇ (H2O).  Voda je velmi č astým nám ě tem v um ě ní. Vyskytuje se tém ěř ve všech um ě leckých sférách….a ť u ž se jedná o fotografii, obrazy, hudbu.
Svobodní zednáři.
-Dalším hr ů zostrašným místem je práv ě „uli č ka smrti“ -Pro č zrovna „uli č ka smrti“? -Šlo o to, ž e z podzemní místnosti vyšla nap ř. č ty řč.
M a y a A n g e l a a j e j í m o u d r á s l o v a K l i k e j.
Hlavním cílem DZ je možnost aktivního zapojení d ě tí a mládeže do zlepšování života ve m ě st ě Litom ěř ice a okolí. Dalšími p ř ínosy jsou: ZZázemí.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
Peter Griffin ja zhruba č ty ř iceti letý mu ž. Pracuje jako d ě lník v továrn ě na hra č ky. Jeho nejoblíben ě jší č inností je koukání na televizi,
Název Vztahy v rodině   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
Zdroj obrázků: Rodina  je to skupina osob nebo více skupin, spjatých pokrevními svazky, manželstvím, adopcí, kdy dospělí členové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Problematika veřejného opatrovnictví Barbora Rittichová Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Některé právní důsledky zrušení anonymity dárců spermií JUDr. Jan Mach
Islámská právní kultura – rodinné právo. Rodinné právo  Odvětví asi nejvíce ovlivněné normami práva šaría  První kodifikaci rodinného práva najdeme.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
DO PODAT P Ř IHLÁŠKU NA SŠ  2 p ř ihlášky na dv ě SŠ  2 p ř ihlášky na 1 SŠ - dva obory – vzor vypln ě né p ř.
Základy rodinného práva Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1702_POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ Pojištění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Výchova k občanství TEMA: VZTAHY V RODINĚ ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Výchova k občanství TEMA: NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE.
Nosorožec dvourohý  Nosorožec se jeden druhému spíš vyhýbají, proto spolu ani moc „nemluví“. Samci na sebe výhr ů žn ě funí nebo frkají. Zvuky, které.
Výchova v rodině 1.část Ludmila Šprachtová. Výchova v rodině Vymezení pojmu rodina Forma dlouhodobého solidárního soužití osob spojených příbuzenstvím.
Michalíková Hor č íková 2. Ro č ník VSRR Bc. Aristoteles.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ RODINNE_PRAVO_ZANIK_MANZELSTVI_15 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Rodinné právo.
Svaz chovatelů českého strakatého skotu, z.s. Skalský Dvůr
Rodina, náhradní rodinná péče
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Maya Angela a její moudrá slova
Rodina, příbuzenství.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Občanské soudní řízení I.
Když vlastní rodina chybí
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Rodinné právo.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Rodina na prahu 3. tisíciletí
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Sociální problémy v soudobé Číně
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Lenka Slepičková Sociologie pro speciální pedagogy (podzim 2015)
Božena Němcová Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Rodinné právo – vybrané otázky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Iveta Pluhaříková. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Vznik manželství Občanská nauka 1. M.
Sňatečnost obyvatel ČR Terezie Štyglerová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
“Umět zareagovat”.
PŘÍBUZENSKÉ VZTAHY Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Transkript prezentace:

Nábo ž enství  islám  nejmladší z 3 tzv. abrahamových nábo ž enství  druhé nejrozší ř en ě jší nábo ž enství  Korán  monoteismus  46 stát ů  Šárí‘a ---- cesta

Role rodiny  rodina je velmi d ů le ž itá  rodinné právo sou č ástí Šárí‘a  hlava rodiny:d ě d,mu ž ští p ř íbuzní  p ř ivdané snachy musí zajistit pokra č ování rodu po mu ž ské linii,podílet se na hospodá ř ství a udr ž ovat harmonii v rodin ě  patriarchát  mu ž hlava rodiny:to se projevuje u dív č ích jmén  státní p ř íslušnost

Man ž elství  Smluvní vztah uzavírající se mezi ž enichem a zákonným zástupcem nev ě sty  2 sv ě dci-sv ě dkem nev ě sty m ůž e být otec,bratr nebo jakýkoliv mu ž ský p ř íbuzný,není-li v rodin ě takovýto č lov ě k---soudce  nejpodstatn ě jší č ást smlouvy---výše mahru  s ň atky zprost ř edkovávají rodi č e- ž ena nemá právo hledat si partnera,mu ž nemá právo po ž ádat o ruku dívku(nejd ř íve rodi č e)  Snoubenci nesmí z ů stat sami  Dívka(rodina)o č ekává zabezpe č ení

Rozvod podle Šárí‘a-mu ž má právo, ž ena ne p ř esto je procento rozvodu nap ř v evropských zemích nesrovnateln ě vyšší,proto ž e podle nábo ž enství e rozvod mo ž ný,ale ne ž ádoucí rozvodová formule: „zapuzuji t ě “ Po dobu č ekací lh ů ty se ž ena nesmí vdát—mu ž ji po tuto dobu ješt ě musí ž ivit a také má nárok na dít ě které by se v této dob ě narodilo pokud se nedohodnou kdo dostane d ě tí,soud v ě tšinou rozhoduju v prosp ě ch mu ž e mu ž vrací majetek a vydává druhou č ást mahru,ale jestli po ž ádá o rozvod ž ena nemá právo ž ádat druhou č ást mahru

Postavení ž eny v Koránu :3 postavení mu ž i mají povinnost ž enu zabezpe č ovat domácí a rodinné prost ř edí na ve ř ejnosti:pouze s mu ž em musí být zahalená,aby nevzbuzovala u mu žů h ř íšné myšlenky

D ě ti v muslimské rodin ě po narození---- adhán d ů le ž itá sou č ást rodiny syn d ů le ž it ě jší ne ž dcera otec dcery p ů jde do ráje=>konec zabíjení d ě ti na výchov ě d ě tí se podílí také tchýn ě (matka otce) dívky jsou vychovávány mnohem p ř ísn ě ji ne ž chlapci adopce:dít ě si ponechá p ř íjmení svého otce a adoptivní syn se také m ůž e o ž enit s pravou dcerou adoptivních rodi čů -nejsou p ř íbuzní.

Zdroje: