Výukový program SmartMusic Studio, nástroj moderního vyučování hudby na ZUŠ SmartMusic Studio v dokumentech Školního vzdělávacího programu
Co je SmartMusic Studio SmartMusic Studio je hudební program určený pro výuku hudby Zábava Poznání, poučení Spolupráce s ostatními v kolektivu Nástroj vzdělávání, který může změnit tvář školy
Naplňování základních cílů vzdělávání Naplňování klíčových kompetencí Poskytnutí vzdělání v oblasti hudby Možnosti přípravy žáků k dalšímu studiu Motivace žáků k celoživotnímu muzicírování Naplňování klíčových kompetencí
Kompetence umělecké komunikace Zlepšení technické úrovně žáka pomocí instruktivních sekcí programu Kompetence osobnostně sociální je naplňována jak individuální pravidelnou přípravou, tak hraním v kolektivu.
Kulturní kompetence Studium a interpretace přednesové literatury Poznávání nových hudebních děl poslechem (součást recepce a reflexe) Poznávání nových žánrů a forem interpretace Motivace ke kolektivní interpretaci
Naplnění cíle ZUV poskytnutí vzdělání V oblasti interpretace a tvorby –Ve fázi získávání správných návyků (nejméně) –Ve fázi rozvíjení technických dovedností (více) –Ve fázi umělecké činnosti (nejvíce) V oblasti recepce a reflexe
Naplnění cíle ZUV přípravy k dalšímu studiu Srovnání požadavků k přijímacím zkouškám s nabídkou programu –Stupnice, akordy –Etudy –Přednes Dlouhodobá práce s programem - zkušenost
Naplnění cíle ZUV motivace k učení Učení je zábavou Spolupráce v kolektivu je zábavou Hra na hudební nástroj je zábavou Pomůcka k vytvoření dobré pohody ve škole
SmartMusic Studio v ŠVP Výukový program může ovlivnit tvorbu ŠVP nepřímo, přesto ale výrazně –Vznik hudebních souborů na škole –Změna zaměření, profilace souborů –Změna zaměření, profilace školy K ovlivnění zaměření školy dochází i v tom případě, když s programem nepracují všichni učitelé.
Konkrétní ovlivnění Používání nových forem a metod výuky – PC výukový software ve vybraných vzdělávacích zaměřeních. Uplatnění žáků v orchestrální a souborové hře. Důraz výuky vzdělávacího zaměření „hra na dechové nástroje“ na jazzovou a populární hudbu v souladu se zaměřením souborů a orchestrů. Vytváříme podmínky pro umělecké vyžití a samostatné studium i mimo vyučovací dobu.
Míra a vhodnost použití programu v různých fázích studia Osvojení a upevňování správných návyků Získávání zběhlosti a zručnosti studiem instruktivní literatury Interpretace, tvorba. Fáze studia 1.krátkodobě 2.dlouhodobě
Úvaha o poměru kvality a kvantity studijní látky Dva extrémy 1.Málo kvantity 2.Mnoho kvantity, málo kvality Riziko 2. extému.
Sekce programu Samotný výčet sekcí programu a funkčnosti může sloužit jako nejstručnější manuál použití při výuce. Cvičení Etudy, školy Přednesové skladby Jazzový repertoár Repertoár pro soubory a orchestry
Cvičení Stupnice, akordy Jazzové (Bluesové) stupnice a akordy Intonační cvičení (Play By Ear) hrej co slyšíš Bluesové lahůdky (Blues Licks) Etudy, školy Velký výběr škol Jazzová škola frázování
Přednesové skladby Transkripce včetně notového záznamu Původní skladby Jazzový repertoár Škola improvizace Wynton Marsalis
Repertoár pro soubory a orchestry Dechové orchestry Jazzové orchestry Smyčcové orchestry Symfonické orchestry + možnost vložení vlastního repertoáru
Příležitosti Rizika Zkušenosti