Strategie podniku v globálním světě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Strategie podniku v globálním světě
Strategie podniku v globálním světě
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Paradigmata strategického myšlení
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
RaVys – Strategie I Strategie podniku v globálním světě.
Předmět: Řízení podniku 1
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Komplexní analýzy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Strategický management
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Lenka Zahradníčková
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategický management
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Model strategie marketingového mixu
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

Strategie podniku v globálním světě RaVys – Strategie I

Podnik jako živý organismus Podnik je živé těleso, organizace lidí a strojů, spojených proto, aby sloužili existenci jiných lidí, a touto službou si tak zabezpečovali svou vlastní existenci. Jan Baťa

Bushido Gi: správné rozhodnutí, správný postoj. Ju: statečnost, zabarvená hrdinstvím, Džun: všeobjímající láska, dobrosrdečnost k lidem, Rei: správné chování, pravdivost, podstata všeho, Makoto: naprostá upřímnost, Meijo: čest a sláva, Čugi: oddanost, loajalita.

Strategie je to, co podnik dělá – a co podnik dělá, je jeho strategie. Podnik jako živý organismus- strategie Strategie je to, co podnik dělá – a co podnik dělá, je jeho strategie.

Posun od strategie „Nebo“ k strategii „A“ Globální výrobce Globální zákazník Náklady Náklady NEBO kvalita A kvalita NEBO rychlost A rychlost NEBO spolehlivost A spolehlivost NEBO … A … Zdarma, perfektně a hned Zákazníci chtějí vše!!! Od vnucované strategie NEBO k požadované strategii A Od koncepce inženýrské ke koncepci zákaznické.

Vytvořte si svoji originální strategii Strategie založená na Hodnotové inovaci – strategie odlišnosti, individuality – neporovnává se s konkurencí ale přináší nový skokový přírůstek přidané hodnoty a tím otvírá nový tržní prostor Stejný důraz je kladen na hodnotu i na inovaci (změna z Nebo na A) Standardní pojetí strategie je založeno na předpokladu nutnosti soutěže v rámci daného prostředí – strukturalistické pojetí Hodnotová inovace boří hranice trhu, struktury a konkurence – ty se rekonstruují - rekonstrukcionistické pojetí

Vytváření strategie – postupy tradiční pohled Analýza okolí podniku – obecné a odborné Analýza očekávání stakeholders Analýza vnitřního prostředí podniku Analýza SWOT Formulace strategie Výběr optimální strategie Realizace strategie

Vytváření strategie – postupy tradiční pohled Analýza okolí podniku Obecné - socioekonomický sektor (ekonomické, ekologické, sociální) - technologický sektor - vládní sektor Oborové - zákazníci (identifikace, demografické a geografické faktory) - dodavatelé (dostupnost, síla, partnerství) - konkurenti (bariéry, substituty, strategie)

Vytváření strategie – postupy tradiční pohled Analýza okolí podniku - metody Porterův model konkurenčního prostředí BCG matice Matice atraktivity oboru a podniku Metoda MAP Metoda scénářů

Hrozba vstupu nových konkurentů Porterův model konkurenčního prostředí Jak zvýšit bariéru vstupu? Hrozba vstupu nových konkurentů Jak zlepšit pozici vůči dodavateli? Jak zlepšit naši pozici vůči konkurenci? Konkurenční prostředí Vyjednávací síla dodavatelů Vyjednávací síla zákazníků Jak snížit vyjednávací sílu zákazníka? Hrozba substitutů Jak snížit hrozbu substitutů?

BCG matice 100% A 50% 30% 7% 5% B D C 0% 10 2 1,5 0,5 0,3 Hvězdy – udržet a rozvíjet – investovat do prodeje Dojné krávy – maximálně vytěžit – neinvestovat Problémové děti – zvážit rozhodnutí – vyhodnocovat směr Psi – neinvestovat - stáhnout

BCG matice A B B Zdroje pro podporu B D Odchod z trhu C Zdroje pro tech. rozvoj

Vytváření strategie – postupy tradiční pohled Analýza očekávání stakeholders Stakeholders Očekávání Cíle Síla Ohodnocení Vlastník Management Zaměstnanci Odbory Zákazníci Konkurenti Partneři Trhy Vláda …….

Vytváření strategie – postupy tradiční pohled Analýza vnitřního prostředí podniku R&D Marketing a distribuce Výroba a řízení výroby Zdroje a lidské zdroje Finance a rozpočet Hodnototvorné řetězce Metoda 7S Strategie x organizace x firemní kultura

Vytváření strategie – postupy tradiční pohled Strategická obchodní jednotka - SBU Má produkt a zákazníka Má specifickou strategii Lze samostatně plánovat a měřit výkonnost Je vymezena - organizačně - marketinkově - projektově - kombinací

Promotion (propagace) Business strategie (obchodní) – princip „7P“ Product (výrobek) Product (výrobek) Product (výrobek) Product (výrobek) Product (výrobek) Product (výrobek) Promotion (propagace) Price (cena) Price (cena) Price (cena) Price (cena) Price (cena) Price (cena) Business strategie Place (trh) People (lidé) People (lidé) People (lidé) People (lidé) People (lidé) Planning (plánování) Process (procesy)

Vytváření strategie – životní cyklus produktu Zavedení Růst Zralost Zavedení Růst Zralost Saturace Pokles čas Marketink Tržní reorientace Snižování nákladů Snižování zásob Investování S. Slatter, Corporate recovery, Penguin Business 1984

Vytváření strategie – životní cyklus produktu Commited Costs

Hodnoty musí být relevantní, měřitelné, správné. Mapa produktů Hodnoty musí být relevantní, měřitelné, správné.

Znalostní mapa

Znalostní mapa

Vnitřní analýza podniku - Finanční – analýza finančních ukazatelů (hodnoty, poměry, trendy) - analýza aktiv a pasiv (hodnoty, poměry) - analýza cash flow - Manažerské - výnosy, náklady, PH (produkty, procesy, lidé) zásoba práce (objem, čas, V/N, zisk) ostatní reporty (investice, kvalita, znalosti, ….)

Manažerské výkazy Srovnání plánu a skutečnosti N/V – produktů, procesů, lidí Srovnání plánu a skutečnosti – náklady dle druhů, struktury zaměstnanců, investic, vzdělání, nekvalita …. Poměrové ukazatele Informace o současné a budoucí zásobě práce – objemy, náklady, ziskovost Ostatní reporty o podniku a jeho výkonnosti

Vnitřní analýza podniku Personální analýza – znalosti, kapacita, výkonnost, struktura, náklady Analýza zdrojů (majetek, materiál, zásoby) – existence, dostupnost, využití, forma pořízení, možnost získání, rozvoje Analýza rizik a příležitostí – definice, kvantifikace, scénáře

Hodnototvorné řetězce Primární aktivity Vstupní logistika Výrobní operace Výstupní logistika Marketink a prodej Služby Podpůrné aktivity Zajištění zdrojů Technologický rozvoj Lidské zdroje Firemní infrastruktura

Vytváření strategie – postupy tradiční pohled SWOT analýza Silné stránky (Strenghts) ….. …. Slabé stránky ( Weaknesses) Příležitosti (Opportunities) … Rizika (Threats) Zejména pro vnitřní prostředí Zejména pro vnější prostředí

Strategie modrých oceánů … Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Náklady Hodnotová inovace Hodnota pro zákazníka

Vytváření strategie – Hodnotová inovace Obraz strategie - analýza a systémový rámec Formulace strategie - rekonstrukce hranic trhu - zaměření na celkový obraz - přesah dosavadní poptávky - správný sled kroků Realizace strategie - realizace je součást strategie

Obraz strategie Zákazník je naším kompasem a určuje další směr podnikatelského úsilí založeného na Inovační strategii podniku. Vizuální podnik – podnik založený nejen na číslech ale na grafických zobrazeních a vizuálních vjemech. Profil produktu (služby) – charakteristické tržně – konkurenční dimenze (cena, spolehlivost, přesnost, kvalita, rychlost) Porovnáním profilů firmy s profily konkurence odvětvovým standardem, tržním průměrem identifikuje slabé a silné stránky a tím vzniká referenční profil.

Obraz strategie Skóre Vysoké Nízké

Rámec čtyř aktivních opatření Obraz strategie Rámec čtyř aktivních opatření Omezte Které z faktorů by měly být omezeny na výrazně nižší úroveň, než je standard odvětví? Odvrhněte Které z faktorů, jež jsou v odvětví považovány za samozřejmě dané, by měly být odvrženy? Nová Hodnotová křivka Vytvořte Které z faktorů , jež odvětví jako celek nikdy neposkytovalo, by měly být vytvořeny? Pozvedněte Které z faktorů by měly být pozvednuty na výrazně vyšší úroveň, než je standard odvětví?

Souřadnicová síť aktivních opatření Obraz strategie Souřadnicová síť aktivních opatření Odvrhněte Pozvedněte Omezte Vytvořte

Obraz strategie Skóre Vysoké Nízké

Obraz strategie Interpretace hodnotových křivek Strategie modrého oceánu - Jasné zaměření, rozdílnost, působivý slogan Firma vězící ve vodách rudého oceánu – přiblížení konkurenci Příliš vysoká úroveň faktorů - nabízí příliš mnoho Nesoudržná strategie – pila Strategické rozpory Dovnitř zaměřená firma – nesrozumitelný slovník

Tři vlastnosti dobré strategie Jasné zaměření Rozdílnost Působivý slogan JUST DO IT Life̕ s Good

Formulování strategie – tradiční pohled Generování strategických variant Výběr strategie Formulování strategie – Modrý oceán Rekonstrukce hranic trhu Zaměření na celkový obraz Přesažení dosavadní poptávky