Daňový systém – realita a vize konference vydavatelství EURONEWS 25. 9. 2008 Martin Novák – ředitel divize finance ČEZ, a. s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4. Cvičení – Vliv zdanění na finanční rozhodování 1FP211.
Advertisements

Dopad daňových reforem na vztah zaměstnavatel – zaměstnanec.
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Podnikatel – fyzická osoba.
Daň z přidané hodnoty.
Daňové aktuality Daňové aktuality 14. října 2014 IFA Praha. náměstek ministra financí I. náměstek ministra financí.
Makroekonomie I ( Cvičení 12 – Fiskální politika - shrnutí )
Daň z přidané hodnoty.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Daň z příjmů právnických osob
1 „Zájmy České republiky a přijetí společné měny“ Stav příprav v jednotlivých sektorech a úkoly pro další období Vladislav Flek vedoucí Organizačního výboru.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Vize daňové reformy doc. Ing. Alena Vančurová, Ph.D. Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta financí a účetnictví Katedra veřejných financí
Makroekonomie I ( Cvičení 7 – Nezaměstnanost)
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Aktuální vývoj v oblasti DPH Blanka Mattauschová
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Registr dlužníků státu
Úprava vedení účetnictví a daňové evidence zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve.
Připravované úpravy daňových zákonů ke snížení deficitu a jejich dopad na malé a střední podniky 1. prosince 2009 Ing. Eduard Janota.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Valná hromada Svazu dopravy - Ekologická daňová reforma v ČR Ekologická daňová reforma (EDR) v ČR JUDr. Jan Dusík, MSc. I. náměstek ministra ředitel.
Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů („NZDP“)
Daňová reforma ČR Konference ODS k reformním krokům vlády ČR Vlastimil Tlustý, 3. května 2007 Návrh nového zákona o dani z příjmů.
 Znárodnění proběhlo v několika fázích a bylo připraveno vládnoucí komunistickou stranou v tzv. Košickém vládním programu.  Ten byl připraven KSČ (Gottwaldem)
Příloha k DaP Generální finanční ředitelství Ing. Vítězslav Kapoun
Optimalizace daní a odvodů podniku Ing. Petr Ježek, Ph.D. VŠFS 2009
Samovyměření Jana Jarešová. Předchozí úprava vyměření Zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, platný do Zákon č. 337/1992 Sb., o správě.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reforma daňového systému Cíle vlády Efektivní veřejná správa Přátelské veřejné služby.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Michal Doktor poslanec PS PČR člen Rozpočtového výboru předseda Stálé komise pro bankovnictví Daňový systém – realita a vize 25. září
Základy daní úvod do českého daňového systému
Ekologická daňová reforma z pohledu HK ČR Přednáška Ing.Václav Hrabák Předseda Energetické sekce HK ČR.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Účtování DPH účet 343.
Stabilizace veřejných rozpočtů – novely daňových předpisů Michal Radvan Za využití Kalousek, M. Návrhy změn právních předpisů. Daňová reforma 2008 – 2010.
Financování kapitol státního rozpočtu II
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Téma 5 Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Úvod do účetních systémů Ing. Jana HINKE, Ph.D. Ing. Jitka Zborková
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
DANĚ a jak na ně. daň odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) daň: přímá z příjmů z příjmů z nemovitostí,
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259_TÉMA_ Daň z příjmu Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Vytvoření jistějšího a komfortnějšího prostředí pro daňového poplatníka Ing. Dana Trezziová Náměstkyně ministra financí.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Porada ředitelky Krajského úřadu JMK s tajemnicemi a tajemníky obecních úřadů obcí typu I, II, III Brno, 10. prosinec 2015.
1 Důchodové pojištění. 2 Důchodové pojištění v roce 2012 Důchodové pojištění musí mít každý občan ČR Sociální pojištění se skládá ze tří složek: - důchodové.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická Bakalářská práce Daňové a odvodové zatížení podnikatelů ČR Autor: Radka Přibylová Vedoucí práce : Ing. Marta Hortová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Autor práce: Jana Svitáková, UČO: Vedoucí práce: Ing. Romana.
DAŇOVÁ SOUSTAVA.
Analýza hospodářského výsledku
Rub a líc daňového plánování
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
Současné aspekty daňového práva procesního
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
DAŇOVÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Daň z příjmů právnických osob
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
Malé a střední podnikání
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 30. října 2017
Účtování DPH účet 343.
FINANCOVÁNÍ INOVACÍ Odpočet na podporu výzkumu a vývoje
Transkript prezentace:

Daňový systém – realita a vize konference vydavatelství EURONEWS Martin Novák – ředitel divize finance ČEZ, a. s.

1 Daňový systém – realita a vize základní údaje  Skupina ČEZ je tvořena cca 80 subjekty, z toho 50 se sídlem v ČR a zbytek v zahraničí  V žebříčku největších poplatníků DPPO v r byl ČEZ, a. s., na 1. místě s odvodem cca 8 mld. Kč a v první dvacítce byly ještě společnosti ČEZ Distribuce a Severočeské doly.  V závěru roku 2007 došlo k implementaci postupů pro zcela nové tzv. ekologické daně a od počátku tohoto roku jsou již novou součástí daňových příjmů státního rozpočtu

2 Daňový systém – realita a vize přínosy daňové reformy  Snížení sazby DPPO pro následující roky se projevilo mj. snížením částky odložené daně o 3,2 mld. Kč  Schválení poklesu sazeb pro několik let najednou bylo současně i výhodou pro plánování společností  Nesporným přínosem pro poplatníky je možnost elektronické komunikace se správcem daně a to nejen při zasílání daňových přiznání, ale i při nahlížení do daňové schránky a sledování veškeré korespondence, která je zasílána běžným „papírovým“ způsobem

3 Daňový systém – realita a vize příležitosti ke zlepšení  Rozšíření editační povinnosti – např. i na posouzení způsobu výpočtu daňově neuznatelných úrokových nákladů nebo posouzení některých zaměstnaneckých benefitů (ideálně vč. zdravotního a sociálního pojištění)  Zavedení konsolidace pro DPPO v ČR – umožnilo by soustředit daňovou administraci Skupiny do jednoho místa, bez dopadu na celkovou výši odváděných daní za Skupinu a došlo by tak i k eliminaci rizik vyplývajících z nejednotné interpretace daňové legislativy

4 Daňový systém – realita a vize příležitosti ke zlepšení  Rekodifikace zákona o DPPO, který je účinný od r a doposud byl více než 90x novelizován  Změny jsou většinou vedeny snahou o upřesnění stávající úpravy, ale v konečném efektu je orientace v textu bez speciálního SW nemožná; navíc poplatník často „žije“ v několika daňových obdobích současně (běžný rok, příprava přiznání za minulý rok, daňová kontrola roku předcházejícího, plánování příštích období)

5 Daňový systém – realita a vize příležitosti ke zlepšení  Vztah základu daně a účetnictví Společnosti vedoucí účetnictví v IFRS jsou nuceny vést současně i účetnictví podle českých účetních standardů pro stanovení základu daně; zjednodušením by bylo tedy zavést účetnictví dle IFRS i pro základ daně  Sloučení daňové a celní správy by zjednodušilo administraci na straně poplatníků – např. nově zavedená daň z elektřiny je odváděna celní správě na základě speciálně vytvářené evidence. Současně však DPH je z identických transakcí odváděna, tak jako dosud, daňové správě

6 Daňový systém – realita a vize příležitosti ke zlepšení  Rozšíření elektronické komunikace na veškerou korespondenci vedenou mezi poplatníkem a správcem daně; vydávání potvrzení o bezdlužnosti elektronickou cestou  Převedení „významných poplatníků“ pod specializovaný finanční úřad; předpokladem fungování těchto specializovaných finančních úřadů (o jejichž zavedení se již dlouho diskutuje) by byla hlavně vyšší kvalifikace pracovníků, která by umožnila efektivnější komunikaci s poplatníky, jejichž činnost jak z pohledu objemu, tak i typu prováděných operací je dosud často nad síly stávajících správců daní