Marketingová komunikace v kultuře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Podnikání na Internetu letní semestr 2005 Jana Holá VII.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Propagace a reklama na facebooku
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Kreativa & přímá komunikace. Katalogy Letáky Kupóny Dopisy DRTV Direct maily SMS MMS y On-line display ads Sociální sítě Weby Call centra...
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
EVENT MARKETING.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Mediální komunikace ČD
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Jak dotahovat věci do konce? Jak z ničeho udělat velkou věc? Co je nový marketing? Je důležitý sales? David Seibert.
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Reklama na internetu zdarma ne všude je třeba platit Radek Volf |
Marketingová komunikace
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
Jak propagovat web? Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Téma: Co funguje v mobilním marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Teorie propagace 5 základních forem propagace
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Marketing klubu a události (Club Marketing and Event Marketing)
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Václav Navrátil Sociální média jako nástroj vlastní propagace.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
PPC reklama pro B2B firmy Ing. Jana Žujová PPC specialist.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Uvadající význam značek David Antoš, Lupa.cz. Kdo jsem? David Antoš Jabber:
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Content marketing Hripsime Zohrabyan
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Tvorba marketingového mixu
Využití sociálních sítí pro propagaci regionálních potravin
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Prezentace obchodního plánu
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

Marketingová komunikace v kultuře Ing. Lukáš Gottwald lukas@gottwald.cz

Osnova Co je to marketingová komunikace Reklama PR Direct Marketing Reklamní kampaň kulturní akce PR Public Relations pro kulturní akce Direct Marketing Praktické příklady) Internet a kulturní akce Sociální sítě Sponzoring Sponzoring jako vztah Jak získat sponzora

Co je to marketingová komunikace cílené oslovení kupujícího jedním slovem: propagace Cíl? Většinou změna chování nebo postojů Nákupní chování Změna vztahu k vážné hudbě Důležité momenty? Přesvědčivost & Důvěryhodnost Náklady? Placená i neplacená forma Reklama PR Přímý marketing

Reklama Placená forma neosobní komunikace TV Radio Outdoor (billboardy, citylighty, plakáty) Internet (nebo cool název „interactive“) Dobré možnosti zacílení Možnost využít online sociálních sítí

Reklamní kampaň kulturní akce Často omezený rozpočet Aby se kulturní akce vyplatila reklama musí být dobře optimalizovaná s hlediska nákladů a výsledku kampaně Nutnost rychlého působení Ariel bude na trhu i za 2 roky, David Guetta v Brně za 2 roky nebude. Možná ani nebude na trhu… Dobrá možnost barterových dohod Kultura je kůl, využijte toho

Public Relations Řízený dialog se stakeholderskými skupinami (zákazníci, sponzoři, magistrát, zaměstnanci) Jde o navázání kontaktů a vybudování vztahů PR je důvěryhodnější než Reklama Co je PR? Příklady Článek v novinách, že přijedou Rolling Stones Zmínění festivalu v TV pořadu „Kam v létě“ Volné vstupenky na koncert pro zaměstnance

Public Relations pro kulturní akce Klíčová věc Dobré vztahy a důvěra zákazníků je klíčová Když je na plakátu Brian Adams musí přijet Brian Adams  Využjte PR k zvýšení důveryhodnosti (kredibility) Nízké finanční náklady PR oproti reklamně jsou výhodou Každé noviny mají kulturní sekci. Nepodceňovat online verze novin. Webové magazíny. Blogy PR nejen před ale i po akci… Videoreport z akce, fotky z koncertu

Direct Marketing Přímé oslovení potencionálních zákazníků Konference Osobně Dopisem Emailem Pomocí videa na youtube Konference Průnik PR a Direct Marketingu

Direct Marketing pro kulturní akce Konkrétní příklady Emailová pozvánka pro návštěvníky loňského ročníku (je dobré mít kontakty na ně) Pozvánka na akci pomocí Facebooku Interpret po koncertu pozve svými slovy návštěvníky na vámi pořádanou afterparty

Internet a kulturní akce Interaktivní a multimediální prostředí výhodné pro prezentaci akcí Existence sociálních sítí (Facebook) výhodná z několika hledisek Zacílení podle hudebních preferencí kterými se lidé na FB pochlubí Zacílení podle věku Virální šíření informace o akci, možnost pozvat přátelé Informace o účasti přátel jako důležitý moment rozhodování o účasti

Internet a kulturní akce Možnost nenákladné publikace reportů a fotek z akce Jako nástroj budouvání loajality a propagace příštího ročníku Online přenosy Tematické servery Hudba, sport, divadlo

Sponzoring a kulturní akce Dívat se na sponzoring jako na vztah Obě strany musí dávat  Nechtít „důkaz lásky ke kultuře“ hned na prvním rande  Zajímat se o druhého a nešetřit komplimenty (tak jak na prvním rande) Netvářit se tak, že když to nevyjde, můžete si „nabalit“ ještě pět dalších sponzorů. I kdyby to byla pravda.

Jak získat sponzora Jak získat sponzora Jak udržet sponzora Volat a nadchnout, pak napsat detaily Prosebných emailů denně 10, to nikdo nečte Nabídnout něco zdarma, např. promo na warm up parties Jak udržet sponzora Přinést hodnotu pro sponzora Nezapomínat na partnery po úspěchu akce Zapojit sponzora přímo do organizace (Red bull stage atd.)

Prodej vs. Marketing Marketing kulturních akcí musí být orientovaný na výzvu k akci a prodej Lidé mají spoustu možností jak trávit čas, odměňte je za včasné rozhodnutí, že chtějí čas trávit na vaší akci Chcete zákazníky přesvědčit aby si lístky koupili včas, pak si již sami pohlídají datum akce a řeknou o akci přátelům

Předprodej Výborý nástroj – z hlediska managementu rizika i z hlediska propagagce S každým prodaným lístkem vám klesá riziko, že akce bude ztrátová Předprodej jako „marketingový průzkum zájmu o akci“? – ano/ne

Předprodej Silná předprodejová síť jako předpoklad prodejního úspěchu nezapomeňte odměnit partnery Online předprodej Možnost prodeje lístků i přes sms Zkuste vymyslet kompliment k lístku na koncert tak aby to bylo marketingově funkční pro oba prodejce

Bonusy na závěr Loajalita zákazníků v kultuře Komunity fanoušků V česku relativně vysoká Příklad: Rock for People Když se akce podaří a splní očekávání vznikají dobré podmínky pro budování loajality Komunity fanoušků Dejte vaši mnávštěvníkům možnost sdíle tradost z návštěvy akce Brandbuilding v kultuře Jmenujte několik značek kulturních akcí Jde o program akce nebo o to kdo to dělá? Víte kdo dělá koncert Rihanny v Praze 7.12.2011?