METODA QFD QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Hodnocení způsobilosti měřících systémů
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
D) Produkční a nákladová funkce
D) Užitek a optimální rozhodnutí
Hodnocení práce Hodnocení práce je nástrojem zajišťujícím, aby požadavky, náročnost, složitost a podmínky práce se odrazily v diferenciaci odměny pracovníka.
Josef Keder Hana Škáchová
VÍCEKRITERIÁLNÍ ROZHODOVÁNÍ I.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Statistika Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Josef Keder Hana Škáchová
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Geo-informační systémy
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům
Výrobek a jeho životní cyklus
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
RNDr. Ladislav Pospíšil, CSc.
Tematická oblast Autor Ročník Obor Anotace.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA PRŮMYSL 4
Pojmy a interpretace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Six Sigma MÚ Kopřivnice.
Systém managementu jakosti QMS
1 Disparity reálného kurzu a jejich měření Martin Cincibuch and Jiří Podpiera, ČNB, odbor Vnějších ekonomických vztahů.
Page  1 Několik teoretických poznámek ke kvalitě českého zdravotnictví v zrcadle systémového přístupu MUDr.Rudolf Střítecký FM J.Hradec VŠE Praha Vedoucí.
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
MARKETING.
Metody výběru variant Používají se pro výběr v případě více variant řešení stejného problému Lze vybírat dle jednoho nebo více kritérií V případě více.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
9 Hodnocení udržovatelnosti strojů a zařízení
Metoda QFD Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Téma 8 Mzdový systém podniku a jeho tvorba
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Vybrané manažerské nástroje
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Model struktury strategického managementu
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Podklady pro zpracování semestrální práce
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Marketingový systém řízení
Ukazatele kvality Program školení.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Transkript prezentace:

METODA QFD QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT

DEFINICE QFD QUALITY = JAKOST FUNCTION = FUNKCE DEPLOYMENT = VÝVOJ

PROČ POUŽÍVAT QFD Méně konstrukčních změn Kratší doba vývoje Méně problémů při rozběhu výroby Nižší náklady na výrobu nových výrobků Méně problémů v distribuční síti Orientace na zákazníka

TRANSFORMACE POŽADAVKŮ ZÁKAZNÍKA DO ZNAKŮ JAKOSTI VÝROBKU Metoda QFD se nejčastěji využívá při převodu požadavků zákazníků do základních technických parametrů výrobku. Jejím výsledkem je kombinovaný maticový diagram často nazývaný jako DŮM JAKOSTI. VZTAH MEZI JAK JAK VZTAH MEZI CO a JAK CO KOLIK

Zpracování domu jakosti probíhá v týmu, v němž jsou zastoupeni zejména pracovníci marketingu a vývoje. Pracovníci marketingu předkládají požadavky zákazníků a pracovníci vývoje seznam znaků jakosti (pokud možno měřitelných), které definují navrhovaný výrobek. Dosažení těchto cílových hodnot vyžaduje určité úsilí, což je možno numericky charakterizovat hodnotou relativní stupnice 1 až 5.

Pomocí technické analýzy konkurenčních výrobků můžeme zpracovat graf hodnocení konkurenčních výrobků. Analýza se obvykle provádí za prověrkou výrobků (product audits - konkurentův výrobek se zakoupí, demontuje a analyzuje). S cílem zohlednit závažnost jednotlivých požadavků zákazníků se v další fázi zpracování každému z požadavků přiřazuje váha vyjádřená bodovým hodnocením (obvykle stupnice 1 až 5).

Nejnižší bodové hodnocení získávají ty požadavky, jejichž nesplnění zákazník pravděpodobně ani nezaregistruje. Naopak nejvyšší bodové hodnocení budou mít požadavky, na které zákazník klade zvlášť silný důraz nebo je jejich nesplnění zvláště závažné (může ohrozit bezpečnost nebo dodržení zákonných předpisů).

TRANSFORMACE POŽADAVKŮ ZÁKAZNÍKA DO ZNAKŮ JAKOSTI VÝROBKU Dalším krokem tvorby „Domu jakosti“ je hodnocení, jak výrobky organizace plní jednotlivé požadavky zákazníků ve srovnání s obdobnými konkurenčními výrobky. Toto hodnocení obvykle provádějí pracovníci marketingu, avšak vhodnější je zajistit přímé zákaznické hodnocení.

K hodnocení úrovně plnění jednotlivých požadavků zákazníků se opět obvykle používá bodové hodnocení se stupnicí 1 až 5, které se většinou zobrazuje graficky. Získané informace jsou důležitým podkladem pro analýzu slabých a silných stránek organizace v porovnání s konkurencí. Úkolem týmu je nyní analyzovat vzájemné vztahy mezi jednotlivými požadavky zákazníků a znaky jakosti navrhovaného výrobku.

Na základě diskuse v týmu se kvalitativně ohodnocuje míra vzájemné závislosti, přičemž se obvykle používají tyto stupně: SILNÁ ZÁVISLOST, PRŮMĚRNÁ ZÁVISLOST, SLABÁ ZÁVISLOST či NEZÁVISLOST. Zjištěná závislost se v buňkách maticového diagramu vyjadřuje zvolenými grafickými symboly, nezávislost se charakterizuje prázdnou buňkou.

KORELAČNÍ MATICE + POZITIVNÍ ZÁVISLOST - NEGATIVNÍ ZÁVISLOST Různé vlastnosti výrobku obvykle působí společně a navzájem. Zlepšení jedné vlastnosti může znamenat zhoršení jiné. To znamená že obvykle musíme volit mezi různými koncepty výrobku. Pro ulehčení této práce využíváme korelační matice. + POZITIVNÍ ZÁVISLOST zlepšení jedné vlastnosti způsobí zároveň zlepšení druhé - NEGATIVNÍ ZÁVISLOST zlepšení jedné vlastnosti způsobí zhoršení druhé

Úkoly pro cvičení (workshop): Definování znaků jakosti výrobku s využitím metody QFD (Quality Function Deployment) Úkoly pro cvičení (workshop): S využitím metody QFD (systematického poznávání a transformace zákazníkových přání a požadavků do specifikací výrobku) stanovte požadavky na výrobek (na příkladu konkurenceschopného piva - sklenice dobrého piva).

1. Naznačte vztahy mezi “CO” (požadavky zákazníka na dobré pivo) a “JAK” (znaky výrobku - opatřeními ke splnění požadavků zákazníka). CO zákazník očekává od dobrého piva (požadavky zákazníka ): Chladné Uklidňuje Chutné Vonné Levné Štědré množství Zůstane chladné

JAK splníme očekávání - požadavky zákazníka (znaky výrobku) : Teplota podávaní Množství alkoholu Chuťové složky Podíl chuť.složek Aromatické slož. Podíl aromatických složek Prodejní cena Objem Rychlost oteplování

(vlastnostmi) výrobku. 2. Určete vztahy (silný, průměrný. slabý) mezi požadavky zákazníků (CO) a znaky výrobku (JAK). 3. Určete vzájemné souvztažnosti (korelace + -) mezi jednotlivými znaky (vlastnostmi) výrobku. Dále určete váhu jednotlivých vlastností výrobku a určete cílové hodnoty znaků (KOLIK).

Vztah mezi CO (požadavky) a JAK (Znaky)     Dům jakosti Vztah mezi JAK (znaky) JAK (Znaky) Vztah mezi CO (požadavky) a JAK (Znaky) CO (požadavky) KOLIK (cílové hodnoty znaků)

Souvztažnost mezi prvky JAK + pozitivní - negativní     Cílové hodnoty znaků

Souvztažnost mezi prvky JAK + pozitivní - negativní znaky CO požadavky Cílové hodnoty znaků KOLIK cílové hodnoty znaků

Souvztažnost mezi prvky JAK + pozitivní - negativní