Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům"— Transkript prezentace:

1 4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům
Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek Katedra jakosti a spolehlivosti strojů Technická fakulta Česká zemědělská univerzita Praha 6 - Suchdol

2 Zadání protokolu 2

3 Zadání protokolu 3

4 Zadání protokolu 4

5 Zadání protokolu 5

6 Zadání protokolu 6

7 Zadání protokolu 7

8 Zadání protokolu 8

9 Zadání protokolu 9

10 Úkoly protokolu Optimalizace UDS zákazníkům Hodnocení UDS
Náklady na zásoby a z deficitu a relativní zisk. Graf jednotlivých nákladových položek (vyznačení optimální UDS). Analýza jednotlivých nákladových položek. Hodnocení UDS Hodnocení UDS pro počáteční dodávky. Měření rychlosti dodatečného dodání včas nesplněných objednávek. 10

11 A. Optimalizace UDS zákazníkům
1.1 Náklady na zásoby a z deficitu & 1.2 Zisk A. 1.1 Náklady na zásoby a z deficitu N = Nz + Nd N = Náklady na zásoby + Náklady z deficitu A. 1.2 Relativní zisk Z = T – N Z = Tržby – Náklady na zásoby a z deficitu 11

12 A. Optimalizace UDS zákazníkům
2. Graf jednotlivých nákladových položek Vyznačení opt. UDS – určeno dle výše relativního zisku, Spojnicový graf (měřítko 50 – 99 % & vyznačení MAX). 12

13 B. Optimalizace UDS zákazníkům
3. Analýza nákladových položek a dosaženého zisku max. UDS ≠ nejvyšší relativní zisk → z důvodu růstu nákladů na zásoby Nz min. UDS ≠ min. Nákladům → růst nákladů z deficitu Nd Náklady z deficitu Nd jsou tvořeny: N na dodatečnou dodávku a dopravu, N na individuální zpracování zakázky, N na sledování včas nesplněných zakázek, N na pracovníky, N z ušlého zisku, N ze ztráty goodwillu. 13 viz. 5. přednáška – 7. slide

14 B. Hodnocení UDS 1. Hodnocení úrovně služeb pro počáteční dodávky 14
Počet vyřízených objednávek za měsíc [1] A 1313,00 a) b) c) Celkový počet přijatých objednávek za měsíc [1] B 1390,00 Průměrný počet vyřízených řádků objednávky [1] C 8,00 Průměrný počet řádků objednávky [1] D 8,60 Průměrná peněžní hodnota vyřízeného řádku [Kč] E 381,75 Průměrná peněžní hodnota řádku [Kč] F 377,52 Včas dodané množství položky [tun] G 739,00 d) Celkové požadované množství položky [tun] H 751,00 Počet položek ND vedených ve skladu na jeden typ stroje [1] I 297,00 e) Celkový počet položek ND na jeden typ stroje [1] J 1749,00 Počet chybějících položek ve skladu [1] K 37,00 f) Celkový počet vedených položek ve skladu [1] L 8914,00 14

15 B. Hodnocení UDS 1. Hodnocení úrovně služeb pro počáteční dodávky
podíl včas splněných objednávek PVSO pozn. Vždy za jednotku času (den, týden, měsíc, …) podíl včas splněných řádků PVSŘ podíl splněné peněžní hodnoty objednávek PSPHO 15

16 B. Hodnocení UDS 1. Hodnocení úrovně služeb pro počáteční dodávky
stupeň úplnosti dodávky SUD zajištěnost sortimentu náhradních dílů ZSND nezajištěnost zásoby NZ 16

17 B. Hodnocení UDS 2. Měření rychlosti dodat. dodání včas nesplněných objednávek 0.039 Kum. četnost slouží k procentickému vyjádření. 17

18 B. Hodnocení UDS 2. Měření rychlosti dodat. dodání včas nesplněných objednávek 5 = 5 – 0 10 = 18

19 B. Hodnocení UDS 2. Měření rychlosti dodat. dodání včas nesplněných objednávek 88,2 % 11,8 % Zakótujte pravděpodobnosti vyřízení objednávky v časech t2 = 3 dny a t4 = 7 dnů. 19

20 Max Z = max. rozdíl mezi T a N
Příloha UDS Růst Růst Růst Pokles Růst Pokles Skokové navýšení Nz (2,5 krát) Skokové snížení Z (1,2 krát) Max Z = max. rozdíl mezi T a N 20


Stáhnout ppt "4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům"

Podobné prezentace


Reklamy Google