MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čísla stran v Microsoft Office Word
Advertisements

MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
IT začátečníci - Word Modul 3.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Microsoft ® Lync ™ 2010 Školení k delegování. Cíle V tomto kurzu se dozvíte, jak provádět následující akce: Nastavení přístupu delegáta v aplikaci Outlook.
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
VY_32_INOVACE_56_MS_Word_V. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v.
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Lupa Tlačítko Lupa umožňuje zvětšit část obrázku. Klepněte na tlačítko Lupa a vyberte úroveň přiblížení pod panelem nástrojů. V obrázku se lze pohybovat.
Inovace bez legrace CZ / /01
TEXTOVÝ EDITOR.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba tabulek Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tabulky, kreslení, diagramy, šablony
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Nástroj guma Guma se používá k odstranění barvy z aktivní vrstvy, výběru nebo obrázku. Pokud je Guma použita tam, kde není podporována průhlednost (v kanálu,
Práce se šablonami v MS Word 2007
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Úprava šířky sloupce Šířku sloupce lze upravit několika způsoby: Pomocí menu Postavím se do sloupce Formát / sloupec / šířka / napíši velikost Pomocí kontextového.
Malování – popis programu
Malování.
VY_III/2_INOVACE_39_Malování-kopírování a práce s obrázkem Malování – kopírování a práce s obrázkem Miroslav Kaňok.
UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ MS POWERPOINT
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
WORD - Tabulky 2. března 2013VY_32_INOVACE_080115_Word_Tabulky_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Satková.
Vytvoření hypertextového odkazu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Mgr. Karel FischerTabulky1 Tabulka je část dokumentu, kde text je vkládán do políček. Políčka tvoří sloupce a řádky. Tabulku můžeme vložit dvěma způsoby:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.1 (Tabulka)
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
INFORMATIKA Kreslíme na počítači.
GIMP : úpravy fotografií
Od návrhu k hotové kartě
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Přejmenování, mazání, kopírovaní, přesun, vysypání koše
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
OKNa/ práce s oknem ve windows
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Kofigurace & napájení Windows
Malování - uložení a otevření obrázku
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
téma vyjádření Obrázek SmartArts obrázky na červeném pozadí
Transkript prezentace:

MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II

Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v ovládání MS Malování Způsob použití ve výuce: výuková prezentace (pro aktivní ukázky spouštějte v režimu pro čtení).

Program Malování je funkce systému Windows 7 která slouží k vytváření kreseb v prázdné kreslicí oblasti nebo v existujících obrázcích. V programu malování můžeme provádět tyto operace : Kreslení čar Kreslení různých tvarů Přidání textu Výběr a úpravy objektů - Nástroj výběr - Oříznutí - Otočení - Vymazání části obrázku Změna velikosti obrázku nebo jeho části Přesouvání a kopírování objektů Práce s barvou Prohlížení obrázku

Změna velikosti obrázku nebo jeho části Pomocí nástroje Změnit velikost‌ lze změnit velikost celého obrázku nebo objektu, případně části obrázku. Objekty v obrázku je také možné zkosit, takže budou vypadat šikmé. Změna velikosti celého obrázku Změna velikosti části obrázku Změna velikosti kreslicí oblasti Zkosení objektu

1.Na kartě Domů ve skupině Obrázek klikněte na nástroj Změnit velikost. 2.V dialogovém okně Změnit velikost a zkosit zaškrtněte políčko Zachovat poměr stran. Tím zajistíte, že obrázek s novou velikostí bude mít stejný poměr stran jako původní obrázek. 3.V oblasti Změna velikosti klikněte na přepínač Pixely a pak zadejte novou šířku do pole Vodorovné nebo novou výšku do pole Svislé. Klikněte na tlačítko OK. Se zaškrtnutým políčkem Zachovat poměr stran stačí zadat pouze vodorovnou hodnotu (šířku) nebo svislou hodnotu (výšku). Druhé pole v oblasti Změna velikosti je upraveno automaticky.

Na kartě Domů klikněte na tlačítko Vybrat a potom přetažením ukazatele vyberte příslušnou oblast nebo objekt.

1. Na kartě Domů ve skupině Obrázek klikněte na nástroj Změnit velikost. 2. V dialogovém okně Změnit velikost a zkosit zaškrtněte políčko Zachovat poměr stran. Tím zajistíte, že obrázek s novou velikostí bude mít stejný poměr stran jako původní obrázek. 3. V oblasti Změna velikosti klikněte na přepínač Pixely a pak zadejte novou šířku do pole Vodorovné nebo novou výšku do pole Svislé. Klikněte na tlačítko OK.

Změna velikosti kreslící plochy se provádí v závislosti na tom, jak chcete změnit velikost kreslicí oblasti: a)Chcete-li kreslicí oblast zvětšit, přetáhněte jeden z malých bílých čtverečků na okraji kreslicí oblasti do požadované velikosti. b)Pokud chcete změnit velikost kreslicí oblasti zadáním určité konkrétní velikosti, klikněte na tlačítko Malování a potom klikněte na příkaz Vlastnosti. Do polí Šířka a Výška zadejte novou šířku a výšku a potom klikněte na tlačítko OK.

1. Na kartě Domů klikněte na tlačítko Vybrat a potom přetažením ukazatele vyberte příslušnou oblast nebo objekt. 2. Klikněte na tlačítko Změnit velikost. 3. V dialogovém okně Změnit velikost a zkosit zadejte ve skupinovém rámečku Zkosit (stupně) hodnotu zkosení vybrané oblasti (ve stupních) do polí Vodorovně a Svisle a potom klikněte na tlačítko OK.

Přesouvání a kopírování objektů Po vybrání objektu je možné vybranou položku vyjmout nebo zkopírovat. Tak lze v případě potřeby použít na obrázku jeden objekt opakovaně nebo objekt (je-li vybrán) přesunout do jiné části obrázku. Vyjmutí a vložení Kopírování a vložení Vložení obrázku do programu Malování

1. Na kartě Domů ve skupině Obrázek klikněte na tlačítko Vybrat a potom přetažením ukazatele vyberte oblast nebo objekt, který chcete vyjmout. 2. Ve skupině Schránka klikněte na tlačítko Vyjmout.

1. Ve skupině Schránka klikněte na tlačítko Vložit. 2. Dokud je objekt vybrán, přesuňte jej na nové místo na obrázku, kam jej chcete umístit.

1. Na kartě Domů ve skupině Obrázek klikněte na tlačítko Vybrat a potom přetažením ukazatele vyberte oblast nebo objekt, který chcete zkopírovat. 2. Ve skupině Schránka klikněte na tlačítko Kopírovat. 3. Ve skupině Schránka klikněte na tlačítko Vložit. 4. Dokud je objekt vybrán, přesuňte jej na nové místo na obrázku, kam chcete kopii umístit.

Pomocí příkazu Vložit z lze v programu Malování vložit existující soubor obrázku. Soubor obrázku je možné po vložení upravit, aniž by se změnil originál (pokud upravený obrázek uložíte s jiným názvem souboru než originál). 1. Ve skupině Schránka klikněte na šipku tlačítka Vložit a potom klikněte na příkaz Vložit z. 2. Vyhledejte soubor obrázku, který chcete do programu Malování vložit, a potom klikněte na tlačítko Otevřít.

Práce s barvou Program Malování obsahuje celou řadu nástrojů, které jsou přímo určeny pro práci s barvou. Tyto nástroje umožňují použít při kreslení a provádění úprav v programu Malování požadované barvy. Panel barvy Volba barev Vyplnění barev Úpravy barev

1. Pokud chcete vybranou barvu popředí změnit, klikněte na kartě Domů ve skupině Barvy na tlačítko Barva 1 a potom klikněte na požadované políčko s barvou. 2. Pokud chcete vybranou barvu pozadí změnit, klikněte na kartě Domů ve skupině Barvy na tlačítko Barva 2 a potom klikněte na požadované políčko s barvou. Chcete-li malovat barvou popředí, přetáhněte ukazatel. Chcete-li malovat barvou pozadí, stiskněte při přetahování ukazatele pravé tlačítko myši.

Pomocí nástroje Volba barev lze nastavit aktuální barvu popředí nebo pozadí. Výběrem barvy z obrázku můžete v programu Malování zajistit použití požadované barvy tak, aby si barvy přesně odpovídaly. 1. Na kartě Domů ve skupině Nástroje klikněte na nástroj Volba barev . 2. Klikněte na barvu v obrázku, kterou chcete nastavit jako barvu popředí, nebo klikněte pravým tlačítkem myši na barvu v obrázku, kterou chcete nastavit jako pozadí.

Nástroj Vyplnit barvou umožňuje vyplnit celý obrázek nebo uzavřený tvar barvou. 1. Na kartě Domů ve skupině Nástroje klikněte na nástroj Vyplnit barvou . 2. Ve skupině Barvy klikněte na tlačítko Barva 1, klikněte na barvu a pak klikněte do oblasti, kterou chcete danou barvou vyplnit. 3. Chcete-li odstranit barvu a nahradit ji barvou pozadí, klikněte na položku Barva 2, klikněte na barvu a pak klikněte pravým tlačítkem myši na oblast, kterou chcete vyplnit.

Pomocí nástroje Upravit barvy lze vybrat novou barvu Pomocí nástroje Upravit barvy lze vybrat novou barvu. Pomocí míchání barev je možné v programu Malování zvolit přesně takovou barvu, jakou chcete použít. 1. Na kartě Domů ve skupině Barvy klikněte na tlačítko Upravit barvy. 2. V dialogovém okně Upravit barvy vyberte v paletě barev požadovanou barvu a klikněte na tlačítko OK. Barva se zobrazí v jednom z políček s barvami, takže ji budete moci v programu Malování použít.

Prohlížení obrázku Změnou zobrazení lze v programu Malování zvolit, jak chcete s obrázkem pracovat. V případě potřeby můžete přiblížit určitou část obrázku nebo celý obrázek. A naopak, pokud je obrázek příliš velký, můžete jej oddálit. Lupa Přiblížení a oddálení Celá obrazovka

Nástroj Lupa umožňuje přiblížit (zvětšit) část obrázku. 1.Na kartě Domů klikněte ve skupině Nástroje na nástroj Lupa , přesuňte lupu a potom kliknutím přibližte část obrázku v obdélníku. Přetažením vodorovného a svislého posuvníku v dolní a pravé části okna se můžete v obrázku pohybovat. 2.Chcete-li snížit úroveň zvětšení, klikněte na nástroj Lupa opět pravým tlačítkem.

V programu Malování existuje několik různých způsobů přiblížení a oddálení, podle toho, jakou činnost chcete provést. 1. Chcete-li zvýšit úroveň zvětšení, klikněte na kartě Zobrazit ve skupině Lupa na tlačítko Přiblížit. 2. Chcete-li snížit úroveň zvětšení, klikněte na kartě Zobrazit ve skupině Lupa na tlačítko Oddálit. 3. Pokud chcete v programu Malování obrázek zobrazit ve skutečné velikosti, klikněte na kartě Zobrazit ve skupině Lupa na tlačítko 100 %.

Pomocí nástroje Celá obrazovka lze obrázek zobrazit na celé obrazovce. 1. Chcete-li obrázek zobrazit na celé obrazovce, klikněte na kartě Zobrazit ve skupině Zobrazit na tlačítko Celá obrazovka. 2. Pokud chcete režim celé obrazovky ukončit a vrátit se do okna programu Malování, klikněte na obrázek.

Konec