Michael Eugene Porter.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
Životní cyklus výrobku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
ANALÝZA ODVĚTVÍ JAZYKOVÝCH SLUŽEB Martina Pelešková 16. prosince 2009 Generální ředitelství pro překlady Evropská komise.
2.Marketingové prostředí
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Zadání případové studie
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Bc. Petra Budílková Bc. Lukáš Eichler
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Lenka Zahradníčková
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Asociace energetických manažerů a Sdružení velkých spotřebitelů Ing. Aleš Valla Obchodní ředitel MORAVIA ENERGO, a.s. Nová pravidla vyhodnocování odchylek,
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
Model strategie marketingového mixu
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Model struktury strategického managementu
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
ANAlýza konkurence co je pro nás důležité.
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

Michael Eugene Porter

Osobní život - Michael Porter se narodil v roce 1947 ve městě Ann Arbor ve státě Michigan.

Studium V roce 1969 získal bakalářský titul na univerzitě v Princetonu V roce 1971 promoval na Obchodní fakultě na Harvardu s titulem M.B.A. V roce 1973 ukončil doktorandské studium za než dosáhl PhD.

Kariéra V současné době je Porter profesorem na Obchodní fakultě na Harvardu. Tímto titulem byl oceněn v roce 2000. Michael E. Porter je autorem 18 knih, a minimálně 125 článků vydávaných v nejprestižnějších periodikách světa jako je například Harvard Buisness Review.

Kariéra Porter a poradenská činnost pro firmy např.: Caterpillar, Proctor & Gamble, Scotts Miracle-Gro, Royal Dutch Shell nebo Taiwan Fisher Scientific and Parametric Technology Corporation národní ekonomické strategie např.: Jižní Korea, Rwanda

Kariéra Porter a neziskový sektor Založil tři významné neziskové organizace: ICIC – Initiative for a Competitive Inner City Center for Effective Philantropy FSG-Social Impact Advisors

Ocenění Je to 6ti násobný držitel McKinsey Award V rove 1999 byl oceněn Křížem Svatého Jordi-ho

Analýza 5F (Porterův model) Zabývá se konkurenčním prostředím nejvýznamnější počin M.E. Portera v na poli podnikové strategie způsob analýzy odvětví a jeho rizik určuje konkurenční tlaky, rivalitu na trhu Pracuje s pěti prvky => 5F (five forces) Podstata: prognóza vývoje konkurenční situace ve zkoumaném odvětví na základě odhadu možného chování následujících subjektů a objektů působících na daném trhu a rizika hrozícího podniku z jejich strany: 1. Možnost substituce výrobku (zákazníkem) možnost výběru mezi konkurenčními výrobky výběr dle ceny, kvality získávání informací o produktu porovnávání produktů různých výrobců Následek může být snižování ceny nebo naopak ke zvyšování kvality – záleží na poptávce. 2. Hrozba vstupu konkurentů do odvětví možnost, že vstoupí na trh a ovlivní cenu a nabízené množství daného výrobku/služby. Ziskový trh, je atraktivní pro nové firmy pro stávající podniky vstup nových společností znamená snížení zisků Nejatraktivnější segment trhu má obvykle vysoké vstupní a nízké výstupní bariéry.

Analýza 5F (Porterův model) 3. Intenzita rivality zásadní problém pro většinu tržních odvětví naprosto Snaha o: nejvíce inovací ve svém odvětví soupeření on-line/off-line (např. internetové obchody) dobrá reklama, kvalitní webové stránky… 4. Jednání se zákazníky ( smluvní síla odběratelů ) Hlavní výstup z trhu schopnost zákazníka dostat firmu pod tlak ovlivňění cenu výrobků => Firma se nechá snadno ovlivnit, protože se přizpůsobuje potřebám zákazníka. 5. Jednání s výrobci (smluvní síla dodavatelů) vstup do odvětví Dodavatelé surovin, technologií atd. mají nad firmou velkou moc. závislost Společnosti dodavatelích Přerušení dodávky nebo zvýšení ceny, může znamenat problémy udržet se na trhu.

Analýza 5F (Porterův model) základy modelu vychází z mikroekonomie – z analýzy trhu, chování firmy a chování spotřebitele V rámci přiblížení mikroekonomii, lze přidat k modelu další dva rozměry: chování vlády – regulace odvětví; trh komplementů – jejich nabízené množství a cena.

Děkujeme za pozornost.