ESSEN TRINKEN EINKAUFEN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podstatná jména STROM, KEŘ
Advertisements

KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Absolutistická monarchie ve Francii
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Studentská inovace praxí
Předmět: N ě m e c k ý j a z y k Hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KVETE A VONÍ VY_32_INOVACE_Čt z 1
Unsere Stadt Inovativní metody výuky třída: PT1, Provozní technika – nástavbové studium, 1. ročník zpracovala: Mgr. Jana Zachrlová, č.248 Tento projekt.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PROJEKT „VAŘÍME SE ŠKOLOU“. Smysl projektu: Děti si vyzkouší různé možnosti, jak lze prostřít stůl a na něj připravit různé druhy pokrmů. Uvědomí si,
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
Mezipředmětové vztahy Aplikace anglického jazyka do jiných předmětů s využitím moderních metod.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Občanská nauka 2. ročník dvouletého učebního poměru SOU
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dějepis  1. ročník, studijní obory SOU  Mgr. Lenka Brychová  „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním  rozpočtem České.
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
2. B – Bi, Děj  Žáci plní jednotlivé povinné aktivity  Každý úkol je hodnocen body  Hodnocení splněných aktivit – přidělením kladných bodů  Nesplnění.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Didaktika geografie.
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 3.třídy jako opakování učiva o kalendáři a o čase. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A_11_zpusobove_sloveso_mussen Datum : Ročník.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A_12_was_wir_essen_und_tri nken Datum : Ročník.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ názevVY_32_INOVACE_03_NJ_WOHNEN témaWohnen číslo projektuCZ.1.07/ /
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Název školy : ZŠ Štětí, Ostrovní 300
Charakteristika výukového materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_237_ČJ2
Práva dítěte Výchova k občanství
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Vývoj motýla Vnímání.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
TRADICE A SVÁTKY.
Posíláme dopis Věra Vernerová.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
Bc. Miloslava Vavříková
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

ESSEN TRINKEN EINKAUFEN „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“ ESSEN TRINKEN EINKAUFEN Inovativní metoda Třída: OI1, tříletý učební obor Obraběč, Instalatér, 1. ročník hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny zpracovala: Mgr. Jana Zachrlová, č. 248

1. hodina Oživení a rozšíření tematické slovní zásoby Použité inovativní metody: Čtyři rohy Pětilístek Pomůcky: 4 velké papíry (čtyři rohy) 4 papíry (pětilístky) Fixy, slovníky

Čtyři rohy Čtyři rohy - do každého rohu místnosti umístím velký papír, na nějž napíši vždy po jednom tématickém celku: Essen Trinken Lebensmittel Süssigkeiten Žáci pak individuálně přecházejí od papíru k papíru a zapisují všechna slovíčka, která je k danému tématu napadnou – podst,jm., slovesa, příd.jm. Mají možnost několikrát se vrátit ke každému papíru a přečíst si, co zapsali jejich spolužáci, což může podnítit další nápady, které pak zase zapíší. Pravidla vysvětlím ústně a budou zapsána na tabuli (nejlépe uč. 310) – lze tu použít projektor.

Čtyři rohy – oživení tematické slovní zásoby

Čtyři rohy – oživení tematické slovní zásoby

„Společný“ pětilístek Na tabuli společně vytvoříme pětilístek na téma Süssigkeiten: např: Süssigkeiten süss dick schmecken backen naschen Viele Kinder mögen Schokolade. Leckerbissen (Näscherei)

Pětilístek – vysvětlení aktivity

Vytváření vlastních „pětilístků“ žáci se rozdělí na 2 skupiny dostanou slovníky, k dispozici i slovníčky v učebnici Vylosují si dvojici témat: Essen Obst Trinken Gemüse 2 témata každá skupina vytváří pětilístky na daná témata pětilístky si navzájem přečtou, porovnají Hodnotí se snaha – pokud obě skupiny pracovaly, bude každý člen skupiny ohodnocen známkou 1

Vytváření pětilístků ve skupinách

Vytvořené pětilístky

2. hodina práce s videem zhlédnutí videa im Bäckerei im Supermarket žáci se opět rozdělí na 2 skupiny zapisují si (každý žák ve skupině) německé fráze do svých sešitů – z poslechu videa každá skupina přeloží zaznamenané fráze do češtiny z časových důvodů budou mít fráze v NJ připravené (mohou si tak opravit i případné chyby ve svých zápisech) a pouze je přeloží ve skupinách do češtiny

Práce s videem

Práce s videem

3.a 4.hodina vytváření slovníčků frází ohodnocen bude odevzdaný slovník za skupinu: – všichni členové skupiny dostanou tedy stejnou známku, do níž se započítá správnost překladu, – mohou odhadnout z poslechu scének, k dispozici mají i učebnici a slovníky. každému žákovi zůstává jeho vlastní zápis frází k daným tématům v sešitě.

Vytváření tematických slovníčků, překlad frází do českého jazyka

Slovníčky - přeložené fráze

Slovníčky - přeložené fráze

Pomůcky: videorekordér Szenen im Alltag – výuková videokazeta, díl 3, části: In der Bäckerei Im Supermarkt větší papíry ( na slovníčky)

3. a 4. hodina práce se slovní zásobou, její upevňování, praktické používání Úkol č. 1 seřadit dvojice ( opakování frází a obratů k tématu Essen, Trinken) - nastřihané fráze v Čj a v Nj, budou rozloženy na lavici „vyslanci“ z každé skupiny vyhledávají dvojice, u lavice s lístečky smí být vždy jen jeden zástupce ze skupiny skupiny vysílají své zástupce, zástupci se musí střídat sestavené dvojice řadí zástupci před svou skupinu na lavici vyučující nakonec zkontroluje správnost přiřazení hodnocení: správně přiřazení : 1 bod špatné přiřazení : - 1bod vítězí skupina s větším počtem bodů

Fráze – vyhledávání dvojic

3. a 4. hodina práce se slovní zásobou, její upevňování, praktické používání Úkol č. 2 – sestav rozhovory ( opakování a upevňování tematické slovní zásoby) každá skupina dostane kartičky se 2 pomíchanými rozhovory ( slyšeli a viděli je na videu, malé odchylky jsou nepodstatné) rozhovory si musí ve skupinách roztřídit a sestavit vybraní zástupci skupiny si rozhovor na závěr připraví a zahrají jej ( zpaměti) – poslední část druhého úkolu proběhne v závislosti na čase – tuto část lze i vynechat nebo uskutečnit v další hodině. hodnocení úkolu: - rychlost sestavení rozhovoru: 4 body - správnost sestavení rozhovoru: 4 body - za každou chybu v pořadí: -1 bod - za předvedení rozhovoru: 6 bodů - za hrubé chyby v rozhovoru: -1 bod

Sestavování rozhovorů ve skupinách

Pomůcky: Nastříhané lístečky s frázemi v Nj a v Čj Kartičky s částmi rozhovorů – pouze v němčině

Závěrečné shrnutí žáci přistupovali k hodinám aktivně, práce je bavila, hodiny hodnotili v závěru pozitivně „čtyři rohy“ – aktivita proběhla bez nesnází, očekávala jsem ale více nápadů ze strany žáků, omezili se většinou na zápis podstatných jmen „pětilístek“ – bylo nutné nejen vysvětlení a společné vytvoření vzoru, ale i pomoc při vytváření vlastních pětilístků, tuto aktivitu by bylo nutné procvičovat i v dalších hodinách největším problémem byly pravopisné i gramatické chyby v průběhu obou aktivit na chyby jsem upozorňovala žáky pouze ústně, v pracích jsem je neopravovala

Závěrečné shrnutí vytváření slovníčků frází ve skupinách probíhalo bez problémů žáci zvládali nejen zapisovat německé fráze z videa, ale již při poslechu scének spontánně překládali fráze do češtiny, což jsem neočekávala a mile mě to překvapilo překlad byl většinou správný nebo jen s nepodstatnými nepřesnostmi

Závěrečné shrnutí Vyhledávání dvojic frází mělo u žáků největší ohlas – silně se projevila soutěživost mezi skupinami. Důležitým prvkem bylo „střídání vyslanců“ – tímto způsobem se byli nuceni zapojit i ti nejslabší žáci, kterým sice trvalo vyhledání správné dvojice relativně déle, nebo i chybovali. Aktivní však byli tímto způsobem všichni žáci. Skládání rozhovorů se ukázalo poněkud problematickým. Každá skupina zvládla složit jen jeden rozhovor, ten však byl v podstatě správně. Chyby byly nepodstatné. Druhý rozhovor se již časově nezvládl. Nestihlo se ani sehrání rozhovorů – což jsem ani neočekávala.