Laswellův komunikační model

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Sociální sítě Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní právní pojmy (2)
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Absolutní majetková práva
Obchodní korporace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Správní právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Národnostní menšiny v médiích
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Prostě sdělovací styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Charakteristika češtiny
Zpravodajství a tvorba zprávy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Administrativní styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Dědické právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Hmota a její části Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Historie České televize
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Rozbor neuměleckého textu
Adstock - měřítko účinku reklamní kampaně Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jazykověda a její disciplíny
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název DUM Střední odborná škola a střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ATOM Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tvoření slov - pravopis
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Komunikační proces Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Práce novináře Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Brief Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Typy zpravodajství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vliv hudby na nakupování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Občanské soudní řízení
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výhody a nevýhody tiskové reklamy
Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Na koho cílí titulní strany časopisů pro muže Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Formáty TV reklamy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jazykové pojmy A - G Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Ad Awareness Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
TV Share Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Laswellův komunikační model Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz Laswellův komunikační model

Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_05_B_09_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_09_MEV Téma Laswellův komunikační model Anotace Žák se seznámí se s komunikačním modelem. Klíčová slova Mediální výchova, komunikace, model, kanál, sdělení, komunikátor Cílová skupina Žáci maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby 30.11. 2012 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0557 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 9. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad 10. snímek: úkol + diskuse Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.

Lasswellův komunikační model NĚKDO říká NĚCO NĚJAKÝM komunikačním KANÁLEM NĚKOMU s nějakým ÚČINKEM.

NĚKDO je autor sdělení, ten, který sdělení vysílá, má nějaké záměry, proč komunikaci zahajuje. Vědomě či nevědomě volí další atributy komunikace.

NĚCO je obsah sdělení, různě formulovaný a podaný. Pozor! Nelze nekomunikovat, i nekomunikace je komunikace.

NĚJAKÝM KANÁLEM Autor volí formu komunikačního prostředku a tak dále ovlivňuje výsledný účinek. Příklad: Je rozdíl, když nepříjemnou věc sdělíme dotyčnému ohleduplně v soukromí nebo když ji napíšeme na Facebook.

NĚKOMU Adresát sdělení, nemusí to být nutně ten, komu je sdělení určeno. Lidé často využívají prostředníky (formální a neformální).

NĚJAKÝ VÝSLEDNÝ ÚČINEK nemusí to být nutně ten, který jsme zamýšleli a chtěli. Často se stane, že komunikační proces se účinkem mine.

Analyzujte situaci Žák dostal z matematického testu pětku a přemýšlí, jak to oznámit rodičům. Zkuste se pomocí Laswellova modelu zamyslet, koho aktér situace zvolí jako autora sdělení a kdo bude příjemce sdělení, jak sdělení naformuluje, jaký komunikační kanál zvolí a jaký to bude mít účinek na výsledek celého procesu. Zkuste se také zamyslet, jak by to s komunikací dopadlo, kdyby volba atributů byla jiná.

Zdroje a citace Copyright (c) 2012 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved.