Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR V. Cizek 30.10.2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Bezpilotní prostředky
VN zdroj pro TILECAL vila Lanna
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Nový program MZe - dvoustupňová veřejná soutěž
Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví
Odpady 2014 – jak dál v Olomouckém kraji ? Konference samospráv Olomouc
Postupy ve zpracování žádosti k projektu ČŘB II v roce 2009  presentace projektu pracovníkům MŽP a SFŽP  vyhlášená 9. kontinuální.
Program TEMPUS Vladimír Horák leden 2013
Prezentace pro jednání se zástupci leteckých dopravců –
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
Member of XI. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP „INFORMACE O VÝCVIKOVÝCH AKTIVITÁCH ŘLP“ CZECH AVIATION TRAINING CENTRE.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
Ing. Stanislav Blažek Ph.D. Jindřich Juhaňák
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
ŘLP ČR s.p. Testování FPL 2012 s CFMU IATCC Praha, Marek Dočkal.
Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
SKENEROVÉ BONUSY.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
Restrukturalizace akutní lůžkové péče Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění
EMAS III Změny v akreditaci a ověřování Ing. Radim Frolík.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
SINGLE EUROPEAN SKY FUNKČNÍ BLOKY VZDUŠNÉHO PROSTORU Mgr. Richard Klíma KŘ/VOK.
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová.
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka „Stav financování vodohospodářských.
Příprava předsednictví ČR v Radě EU a role Sekce pro evropské záležitosti Aleš Opatrný Odbor koordinace evropských politik Sekce pro evropské záležitosti.
„ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ“ 1 Spolupráce technických univerzit s podniky = významná podpora inovací Český národní komitét IMEKO Vladimír Haasz.
Marta Toušková Útvar rozvoje hl. m. Prahy Setkání geodetů 2013 Ukončení projektu Digitální mapa Prahy a zadání Digitální mapy veřejné správy hl. m. Prahy.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
ISMS v KSRZIS (Koordinační středisko pro rezortní zdravotnické informační systémy) František Henkl.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Úpravy Kodexu PS a DS Aktualizace žádostí FVE a VTE Materiál na jednání kulatého stolu dne
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
2. Životní cyklus a procesy projektu
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
ALV – Informace ÚCL pro Valnou hromadu ALV ČR doc. Ing. Jindřich Ploch, CSc. Generální ředitel.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Seminář č.20 - Příprava lékáren na ePreskripci a poskytování údajů o vydaných LP Roman Slowioczek,
Útvar strategie a manažerské podporyIng. Lukáš Řezníček Informace o Programu SESAR XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI.
Příprava předsednictví ČR v Radě EU a role
Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
Významné projekty ŘLP ČR
Free Route Airspace Prague
Regulace výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
15. ročník jednání s leteckými dopravci Milan Koráb
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Koncepce Free Route ve FIR Praha
Tereza Topková Odbor civilního letectví
Transkript prezentace:

Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR V. Cizek 30.10.2013

DLS – Co to je DLS – Data Link Services – Datová komunikace mezi letadlem a pozemními systémy ŘLP Definováno nařízením EK 29/2009 (IR, Implementing Rule) eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:013:0003:0019:EN:PDF Platnost - závazné pro služby řízení (ANSP) a provozovatele letadel (AO) Definované jsou 4 služby DLIC - Data Link Initiation Management – navázání komunikace ACM – ATC Communication Management – předání na frekvenci mezi sektory ACL – ATC Clearances – povolení (včetně žádostí) – omezený rozsah, ne kritická AMC – ATC Microphone Check – žádost o kontrolu rušení frekvence Požadováno pro lety nad FL 285 Zavedení ve dvou krocích – první – 2013, západní Evropa, druhý – 20215, zbytek Implementační podpora – EUROCONTROL, LINK2000+, DLISG www.eurocontrol.int/articles/data-link-services-implementing-rule 2

ATN/CPDLC capability A/G communication DLS – Technická podpora HMI ATCO screen FDPS Flight Data Processing Systém OLDI External coordination Communication Interface unit Recording A/G communication SITA/ARINC ATN network, VDL Mode 2 ATN/CPDLC capability VHF Mode 2 ACSP contract 2

DLS – časování 1 leden 2011 – Nová letadla která mají létat nad FL 285 mají být vybavena systémy plnícími požadavky IR 7 února 2013 – ANSP z „LINK Regionu“ mají zavést odpovídající pozemní systémy. 5 únor 2015 – Všechna letadla létající nad FL 285 mají být vybavena systémy plnícími požadavky IR (retrofit) 5 únor 2015 – Všechna ANSP z EU prostoru mají zavést odpovídající pozemní systémy 31 prosinec 2017 – Letadla která jsou alespoň 20 stará a ukončí provoz před koncem 2017 mají výjimku. 1 leden 2014 – FANS – letadla s certifikací před tímto datem a jsou vybavená FANS mají výjimku do konce životnosti. Letadla která jsou certifikována po tomto datu a jsou vybavena pro FANS musí vyhovovat i požadavkům IR 1 leden 2014 – Nová transportní (STATE) letadla která mají vybavení pro jiný než vojenský data link mají vyhovovat požadavkům 29 2

DLS – Výjimky vybavení letadel Automatické (29/Article 3, Para 4) FANS letadla vyrobená před lednem 2014 (FANS – letadla s datalink certifikovaným podle EUROCAE ED-100 and ED-100A nebo RTCA ekvivalentů DO-258(A)) Letadla která ukončí provoz před koncem 2017 Letadla pro testovací lety, lety pro testy letadel, údržbu Letadla pro státní lety (kromě transportních s civilním vybavením) Specifické (29/:Article 14, para 3) Pro letadla které končí produkci a jsou vyráběna v malých počtech Pro letadla jejichž zástavba by byla neúměrně drahá Definice výjimek byla organizována EK (EUROCONTROL Exemption Cell) Stav – uzavřeno - Třetí report (Third Consolidated Report, 27/05/2013, odeslán EK (SSC), schválený dokument by měl být k dispozici tento podzim Ale – podle závěrů Workshop 23.9.2013 EK bude analyzovat možnost dalšího kola DLS Exemptions - Third Consolidated Report - v1 0.pdf 2

DLS – Stav zavádění Evropa Vybavení letadel – pokračuje, vybaveno cca 1200 letadel (30 procent) která létají v “core” prostoru (EK Workshop 23.9.2013) ANSP – zpožděno: 2013 státy - k dnešnímu dni pouze UAC Rhein, UAC Maastricht, Skyguide, 2015 státy – deklarují že budou připraveni, ale dají se čekat zpoždění Problémy Komunikační – se zahájením skutečného provozu se objevily problémy komunikace země-vzduch – řeší EUROCONTROL ČR ŘLP ČR - Práce probíhají, reálná připravenost na konci 2014 (testy od poloviny 2014) Proběhly konzultace s ČSA, Travel Service – už dnes mají smlouvy s ACSP (SITA/ARINC) pro AOC (Airline Operational Control) Připravuje se ustavení koordinační skupiny – koordinaci zavádění, testování apod. Další uživatelé (GA, BJ provozovatelé) – pravděpodobně kategorie “non AOC Operators” (nemají dnes smlouvu se SITA/ARINC a datovém spojení pro AOC) – pro splnění IR 29/2009 je třeba aby uzavřeli smlouvu s ACSP 2

Děkuji za pozornost