Nová slova Chapter 6. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozhovor s Bohem.
Advertisements

Dejte slova do věty II Put the words between slash marks into the appropriate case. Vzor: Se /sestra/ je vždycky problém. Se sestrou je vždycky problém.
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Chapter 5 vocabulary. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Commands: Imperatives & aby Change the following direct commands to indirect commands using aby, and vice versa. Vzor: Martin mi řekl, „Podívej se na toho.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Pronouns in the Accusative & Dative Insert the appropriate pronouns into the sentences below. Vzor: Prosí ___, abych vyšel z pokoje. Prosí mě, abych vyšel.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Slovesné tvary Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Skautské poohlédnutí k pousmání Skauti by pořád něco jedli… …prostě furt !!! To jídlo by bylo ještě lepší kdybyste mě nefotili! Mňam Už se to vaří…
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Slovesný.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Konverzace: Který měsíc se vám líbí a proč?. Kolja 3 Otázky a film.
Opakujeme Slovesa.
SLOVESA Slovesný způsob a čas 6. ročník.
CONDITIONALS revision
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Polite Commands Soften the commands according to the following pattern (that is, use the perfective future and conditional instead of the imperative forms.
Konverzace Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Opakujeme Slovesa Přísudek.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Duha Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro.
IF-clauses: jestli and counterfactuals Create sentences based on the following pattern. Vzor: udělám to/ zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych.
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Špatné zvyky nás svazují Upevnění návyků.
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Nov á slova Stránky eportfolio Otázka číslo 6.
Imperatives & chtít + aby-clauses Create sentences based on the following pattern. Vzor: Proč mi nevoláte? Zavolejte mi. Chci, abyste mi zavolal. *Taken.
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Přeložte zájmena: Translate the Pronouns In each of the following sentences, translate the English pronouns into Czech. Possible variants will be displayed.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0113 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
JAK KOMUNIKOVAT S DOSPĚLÝM PACIENTEM. JAK SE PŘEDSTAVIT  Dobrý den, jsem ….. Studuji na třetí lékařské fakultě,. Studuju všeobecné lékařství. Jsem ve.
TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU
Konverzace Co jsi dělal/dělala ve sněhu?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
VÍTE, KDE BYLO NEJVÍCE ALKOHOLIKŮ. NA TITANIKU
Konverzace: Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
VY_32_INOVACE_03-11 Ročník: 6., 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
SLOVESNÝ ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Rozhovor s NÍM.
Čím chci být až vyrostu…
Practice with the Conditional
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozhovor s Bohem.
AUTOR: Kateřina Křížová
Rozhovor s NÍM.
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Singular to Plural Rewrite the following sentences and change all nouns, adjectives, and verbs from singular to plural. Vzor: Studentka opakovala novou.
Rozhovor s NÍM.
Slovesný způsob podmiňovací
Rozhovor s NÍM.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Verbs: Aspect & Negation
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
Verbs: Aspect & Negation
Transkript prezentace:

Nová slova Chapter 6

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

L7 exx. Stránka 17

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 1. představ

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 1. Představ > nepředstavuj 2. Přeložte

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 1. Představ > nepředstavuj 2. Přeložte > nepřekládejte 3. Nedovoluj

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 1. Představ > nepředstavuj 2. Přeložte > nepřekládejte 3. Nedovoluj > dovol 4. Nenavštěvuj

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 1. Představ > nepředstavuj 2. Přeložte > nepřekládejte 3. Nedovoluj > dovol 4. Nenavštěvuj > navštiv 5. Odpovězte

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 1. Představ > nepředstavuj 2. Přeložte > nepřekládejte 3. Nedovoluj > dovol 4. Nenavštěvuj > navštiv 5. Odpovězte > neodpovídejte 6. Nepomáhejme

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 1. Představ > nepředstavuj 2. Přeložte > nepřekládejte 3. Nedovoluj > dovol 4. Nenavštěvuj > navštiv 5. Odpovězte > neodpovídejte 6. Nepomáhejme > Pomozme 7. Ztraťte

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 1. Představ > nepředstavuj 2. Přeložte > nepřekládejte 3. Nedovoluj > dovol 4. Nenavštěvuj > navštiv 5. Odpovězte > neodpovídejte 6. Nepomáhejme > Pomozme 7. Ztraťte > neztrácejte 8. Nekupuj

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 8. Nekupuj > kup 9. Nedávejte

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 8. Nekupuj > kup 9. Nedávejte > dejte 10. Nevysvětlujte

L7 ex 2 (change aspect and negation of imperatives) 8. Nekupuj > kup 9. Nedávejte > dejte 10. Nevysvětlujte > vysvětlete

Kondicionál: by, kdyby, aby Kdybys přestal dávat věci na zem, byla by moje práce lepší. Kdyby Fík neuměl mluvit, nemohl by být ve škole. Kdybych měla mnoho peněz, nemusela bych pracovat.

Kondicionál: by, kdyby, aby Pan učitel chce, aby děti poslouchaly. Děti chtějí, aby jim pan učitel dal dobré známky. Ája chce, aby Fík sportoval. Chcete, abych zavolal?

Kondicionál Já:bych Ty: bys On, ona, ono:by My:bychom Vy: byste Oni, ony, ona:by

by, kdyby, aby + minulý čas: být byl bychkdybych bylabych byl byl byskdybys bylabys byl byl bykdyby bylaby byl byli bychomkdybychom byli abychom byli byli bystekdybyste byli abyste byli byli bykdyby byliaby byli

by, kdyby, aby + minulý čas: být ženský rod byla bychkdybych byla abych byla byla byskdybys bylaabys byla byla bykdyby bylaaby byla byly bychomkdybychom byly abychom byly byly bystekdybyste byly abyste byly byly bykdyby bylyaby byly

by, kdyby, aby + minulý čas: vědět ženský rod věděla bychkdybych věděla abych věděla věděla byskdybys věděla abys věděla věděla bykdyby vědělaaby věděla věděly bychom kdybychom věděly abychom věděly věděly bystekdybyste věděly abyste věděly věděly bykdyby vědělyaby věděly

Tady je Ondřej se svou maminkou Maminka chce, aby Ondřej uměl mluvit francouzsky a německy. Ona taky chce, aby Ondřej studoval medicínu.

Tady je Tereza se svým tatínkem Tatínek chce, aby Tereza uměla tancovat a zpívat. Tatínek chce, aby Tereza byla šťastná.

L7, ex. 3 Věty podle vzoru: udělám to/zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych to udělal, zavolal bych vám. 1. Zaplatíme za jejich pokoj/poděkujou nám

L7, ex. 3 Věty podle vzoru: udělám to/zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych to udělal, zavolal bych vám. 1. Zaplatíme za jejich pokoj/poděkujou nám Jestli zaplatíme za jejich pokoj, poděkujou nám. Kdybychom zaplatili za jejich pokoj, poděkovali by nám. 2. Budete se snažit/budete dělat pokroky

L7, ex Budete se snažit/budete dělat pokroky Jestli se budete snažit, budete dělat pokroky. Kdybyste se snažili, dělali byste pokroky. 3. Budu mít čas/vysvětlím vám to

L7, ex Budete se snažit/budete dělat pokroky Jestli se budete snažit, budete dělat pokroky. Kdybyste se snažili, dělali byste pokroky. 3. Budu mít čas/vysvětlím vám to Jestli budu mít čas, vysvětlím vám to. Kdybych měl čas, vysvětlil bych vám to. 4. Poprosíte mě o deset korun/dám vám je

L7, ex Poprosíte mě o deset korun/dám vám je Jestli mě poprosíte o deset korun, dám vám je. Kdybyste mě poprosil o deset korun, dal bych vám je. 5. Pomůže mi/představím vám ho

L7, ex Poprosíte mě o deset korun/dám vám je Jestli mě poprosíte o deset korun, dám vám je. Kdybyste mě poprosil o deset korun, dal bych vám je. 5. Pomůže mi/představím vám ho Jestli mi pomůže, představím vám ho. Kdyby mi pomohl, představil bych vám ho. 6. Bude navštěvovat každou přednášku/naučí se rusky

L7, ex Bude navštěvovat každou přednášku/naučí se rusky Jestli bude navštěvovat každou přednášku, naučí se rusky. Kdyby navštěvoval každou přednášku, naučil by se rusky. 7. Odpoví na moji otázku/popovídám si s ní

L7, ex Bude navštěvovat každou přednášku/naučí se rusky Jestli bude navštěvovat každou přednášku, naučí se rusky. Kdyby navštěvoval každou přednášku, naučil by se rusky. 7. Odpoví na moji otázku/popovídám si s ní Jestli odpoví na moji otázku, popovídám si s ní. Kdyby odpověděla na moji otázku, popovídal bych si s ní. 8. Zeptají se na otce/budu o něm vypravovat

L7, ex Zeptají se na otce/budu o něm vypravovat Jestli se zeptají se otce, budu o něm vypravovat. Kdyby se zeptali na otce, vypravoval bych o něm. 9. Vyslovíš to špatně/nebudou ti rozumět

L7, ex Zeptají se na otce/budu o něm vypravovat Jestli se zeptají se otce, budu o něm vypravovat. Kdyby se zeptali na otce, vypravoval bych o něm. 9. Vyslovíš to špatně/nebudou ti rozumět Jestli to špatně vyslovíš, nebudou ti rozumět. Kdybys to špatně vyslovil, nerozuměli by ti. 10. Ztratíš knihu/budeš muset za ni zaplatit

L7, ex Zeptají se na otce/budu o něm vypravovat Jestli se zeptají se otce, budu o něm vypravovat. Kdyby se zeptali na otce, vypravoval bych o něm. 9. Vyslovíš to špatně/nebudou ti rozumět Jestli to špatně vyslovíš, nebudou ti rozumět. Kdybys to špatně vyslovil, nerozuměli by ti. 10. Ztratíš knihu/budeš muset za ni zaplatit Jestli ztratíš knihu, budeš muset za ni zaplatit. Kdybys ztratil knihu, musel bys za ni zaplatit.