VY_32_INOVACE_30 - 08 Finanční trh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční trhy Finanční trh – specifický trh se specifickým zbožím = penězi Struktura Peněžní trh – především krátkodobé vklady a úvěry (do 1 roku) Kapitálový.
Advertisements

Ekonomická gramotnost
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh peněz Ing. Vojtěch Jindra
Produkty finančního trhu
Bankovnictví Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Hospodářský proces Potřeby, peníze
zboží Statek nebo služba určená ke směně na trhu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PENÍZE Historie peněz Hlavní funkce peněz Domácí a zahraniční měna
Hotovostní a bezhotovostní platební styk 1) Význam a formy platebního styku, klady a zápory 2) Hotovostní platební styk 3) Bezhotovostní platební styk.
Bankovní operace.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:PenízeAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.2.
Bankovní systém říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana.
Podmínky provozování směnárny
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C3 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníZáří 2012.
Poštovní poukázky.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
MONETÁRNÍ POLITIKA květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060215
VNITŘNÍ MĚNOVÁ (MONETÁRNÍ) POLITIKA – 1. nástroj hospodářské politiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
137 Štojdlová Marie Ekonomika, 3. ročník, obchodník
2. téma:. Definice peněz  Peníze jsou jakékoli aktivum všeobecně přijímané při placení za zboží a služby, při placení dluhu.
Bankovnictví. ČNB (Česká národní banka)  je právnická osoba, která má postavení veřejnoprávního subjektu se sídlem v Praze  není zapsaná v obchodním.
Placení Petr Machala.
Bankovní systém a trh peněz
Platební styk Název školy
Jana Urbanová Lucie Chvojková Martina Kakáčková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Bankovnictví.
Finanční trh. finanční trh nabídka a poptávka peněz, cenných papírů a dalších forem kapitálu nabídka a poptávka peněz, cenných papírů a dalších forem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
 Centrální banka  Komerční / obchodní/ banky  Specializované finanční instituce.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Finanční trh Peníze. PENÍZE  PROSTŘEDEK SMĚNY  MÍRA HODNOT  UCHOVATEL HODNOT  MÍRA INFLACE.
Obchodní banky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN: ,
Charakteristika finančních účtů Členění finančních účtů 1)Aktivní účty 211 pokladna 213 ceniny 221 bankovní účet 251 majetkové cenné papíry k obchodování.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Anotace Vysvětlit žákům pojem peníze, jak peníze vznikly a jakou mají podobu. Zjistit, kdo peníze vydává a jak se dají zabezpečit před paděláním. Výukový.
Občanská výchova Formy placení. Platby a platební styk  Za zakoupené zboží nebo službu je vždy nutné zaplatit.  Mezi plátcem a příjemcem peněžní částky.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Bankovnictví Téma 2: Centrální bankovnictví 1.Soudobé funkce centrální banky 2.Centrální banka jako subjekt monetární politiky 3.Centrální banka jako zdroj.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
ZPŮSOBY PLACENÍ – platební styk
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_62_INOVACE_ – Vedení účtů a platební styk Autor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
MONETÁRNÍ POLITIKA.
Peníze a měnová politika
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary,
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_30 - 08 Finanční trh

Finanční trh je trh, na kterém se střetává nabídka peněz, cenných papírů a dalších forem s poptávkou po nich střetávají se na něm subjekty, které mají dočasně volné prostředky, se subjekty, které jich mají nedostatek

Instituce na finančním trhu 1) CENTRÁLNÍ BANKA (ČNB) 2) OBCHODNÍ BANKY (KB, ČSOB, ČS, GE Money Bank…) 3) DALŠÍ INSTITUCE (stavební spořitelny, pojišťovny, penzijní fondy…)

Peníze jsou prostředek směny, který je všeobecně přijímán při placení za zboží a služby nebo při úhradě dluhu mince a bankovky depozity (vklady na účtech bankách) cenné papíry

Funkce peněz prostředek směny (směňují se za statky a služby) míra hodnot (zúčtovací jednotka, která vyjadřuje hodnotu statků a služeb) uchovatel hodnot (udržují hodnoty v čase)

Formy placení hotovostní bezhotovostní platební karty platba v cizí měně

Hotovostní placení „z ruky do ruky“ poštovní poukázkou (A, B, C) doklady bank (pokladní složenky, výběrní lístky) šeky (cenný papír)

Bezhotovostní placení písemně (příkaz k úhradě, souhlas s inkasem) přímé bankovnictví (phonebanking, GSM banking, internetbanking) ústně u přepážky (vyšší poplatek)

Platební karty debetní karty umožňují vybírat hotovost (nejčastěji v bankomatu) a platit v obchodech kreditní karty umožňují čerpat peníze z úvěrového účtu (jde tedy o nástroj čerpání úvěru)

Platba v cizí měně kurzovní lístky: poměry, v kterých směňují cizí měnu za české koruny směnný kurz (je základem pro stanovení kurzů v obchodních bankách, stanovuje ČNB) cizí měna se označuje termínem valuta, pokud jde o hotovostní styk termínem deviza kurzovní lístek obsahuje položku nákup (banka nakupuje cizí měnu) a prodej (banka prodává cizí měnu) kurz nákupu je vždy nižší než kurz prodeje (banka tak tvoří zisk)

Bankovní soustava v čele ČNB, ta kontroluje činnost všech finančních institucí CB plní tyto funkce: 1) emisní politika 2) diskontní politika 3) operace na volném trhu 4) přímá regulace

Činnost obchodních bank aktivní (půjčují peníze) pasivní (umožňují uložení peněz) zprostředkovatelská (např. bezhotovostní platba) cílem činnosti je maximalizace zisku, který vznikne rozdílem mezi úroky půjčených a uložených peněz = bankovní rozpětí úrok „odměna“ banky za půjčku a „odměna střadateli“