Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Příklady způsobu stanovení ceny
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Financování stavební zakázky
Kalkulační třídění nákladů Technická univerzita v Liberci
Ing. Jana Korytárová, Ph.D.
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Úvod do podnikových financí
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Cenová strategie Eduard Andráši.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Koncepce marketingového řízení
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Kalkulace – základní pojmy, metoda kalkulace
Kalkulace nákladů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Oceňování DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autor: Ing.Holenda Jiří
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Úvod do podnikových financí
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
10 Cena. Cena  je vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek.
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Kalkulace - učitel.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Spotřební daň Ekonomika podniku 2. ročník Spotřební daň - je nepřímá daň, tzn. je součástí ceny výrobku - je placena jednorázově při prvním prodeji od.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Manažerské účetnictví a řízení po linii výrobků, prací a služeb
Transkript prezentace:

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

Metody stanovení ceny

1. Nákladově orientovaná metoda jejím cílem je dosahování určité míry zisku jejím cílem je dosahování určité míry zisku podnik si stanoví náklady na výrobu a k nim připočítá určitou míru zisku (kalkulační vzorec) podnik si stanoví náklady na výrobu a k nim připočítá určitou míru zisku (kalkulační vzorec)

Výhody - jasná pravidla pro stanovení vyšší ceny Výhody - jasná pravidla pro stanovení vyšší ceny zaručuje firmě dosahovat určitou míru zisku z každého prodaného výrobku zaručuje firmě dosahovat určitou míru zisku z každého prodaného výrobku

Nevýhody - neodráží reálnou situaci na trhu, jakou částku jsou zákazníci skutečně ochotni za výrobek v daném okamžiku zaplatit Nevýhody - neodráží reálnou situaci na trhu, jakou částku jsou zákazníci skutečně ochotni za výrobek v daném okamžiku zaplatit

Kalkulace cílem je zajistit správnou cenu cílem je zajistit správnou cenu zkoumá a stanovuje ceny z nákladového hlediska zkoumá a stanovuje ceny z nákladového hlediska

Kalkulační jednice - je konkrétní výkon, vymezený měrnou jednotkou, na kterou se kalkulují náklady Kalkulační jednice - je konkrétní výkon, vymezený měrnou jednotkou, na kterou se kalkulují náklady např. 1 kus, 1 pár bot, 1 litr např. 1 kus, 1 pár bot, 1 litr

Kalkulace nákladů Přímé náklady - lze je stanovit na kalkulační jednici Přímé náklady - lze je stanovit na kalkulační jednici zahrnují přímý materiál a mzdy výrobních dělníků zahrnují přímý materiál a mzdy výrobních dělníků

Nepřímé náklady - zahrnují režijní náklady Nepřímé náklady - zahrnují režijní náklady mzdy správních pracovníků, odpisy, energie… mzdy správních pracovníků, odpisy, energie… rozvrhují se podle různých metod rozvrhují se podle různých metod nejčastější je přirážková kalkulace nejčastější je přirážková kalkulace

Příklad kalkulace ceny: Výrobní náklady ,- Kč Výrobní náklady ,- Kč Zisk výrobce 25% 5 000,- Kč Zisk výrobce 25% 5 000,- Kč Marže obchodu 10% 2 500,- Kč Marže obchodu 10% 2 500,- Kč DPH 19% 5 225,- Kč DPH 19% 5 225,- Kč Cena pro zákazníka ,- Kč Cena pro zákazníka ,- Kč

2. Cena orientovaná na poptávku Podstatou stanovení této ceny je, že se stanovuje na základě odhadu prodeje a vychází z elasticity poptávky Podstatou stanovení této ceny je, že se stanovuje na základě odhadu prodeje a vychází z elasticity poptávky

Cenová elasticita poptávky: Je schopnost poptávky rychle reagovat na cenový pohyb Je schopnost poptávky rychle reagovat na cenový pohyb Vyjadřuje citlivost poptávky na změny cen Vyjadřuje citlivost poptávky na změny cen Značí se Značí se E DP = % změna poptávaného množství E DP = % změna poptávaného množství % změna ceny % změna ceny

Grafické vyjádření: A. Pružná poptávka

B. Velmi pružná poptávka B. Velmi pružná poptávka

Nepružná poptávka Nepružná poptávka

3. Cena orientovaná na konkurenci Jedná se o nejjednodušší metodu stanovení ceny Jedná se o nejjednodušší metodu stanovení ceny Vychází z tržní ceny a respektuje cenu konkurence Vychází z tržní ceny a respektuje cenu konkurence

Firma může volit cenu: Firma může volit cenu: Vyšší než konkurence - u značkového a kvalitního zboží Vyšší než konkurence - u značkového a kvalitního zboží Nižší než konkurence - u neznačkového zboží Nižší než konkurence - u neznačkového zboží Stejnou jako konkurence – spoléhá na jinou výhodu (reklama, propagace…) Stejnou jako konkurence – spoléhá na jinou výhodu (reklama, propagace…)

4. Cena orientovaná na zákazníka Cena se určuje na základě hodnoty vnímané zákazníkem Cena se určuje na základě hodnoty vnímané zákazníkem Důležitou roli zde má prestiž, kvalita, exkluzivnost nebo móda Důležitou roli zde má prestiž, kvalita, exkluzivnost nebo móda

Zdroje: Marek Moudrý, Marketing, základy marketingu, Computermedia 2008 Marek Moudrý, Marketing, základy marketingu, Computermedia 2008 Jena Švarcová, Ekonomie, stručný přehled, CEED Zlín 2008 Jena Švarcová, Ekonomie, stručný přehled, CEED Zlín jpeg jpeg stranek.png stranek.png /graf_plyn.jpg /graf_plyn.jpg