PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Výňatek ze socio-psychologického průzkumu postojů občanů ČR k možnému vzniku nové politické strany.
PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu.
„Test“ schopnosti imaginace
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
PSYCHICKÉ JEVY.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
VY_52_INOVACE_PRV.3.30_Živočichové_pracovní list
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Testování obalu přednáška.
Výzkumné přístupy k marketingovému mixu
Schopnosti, nadání a talent
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Marketingový výzkum.
v pedagogické diagnostice
Motivace Miroslava Fuksová.
KVALITATIVNÍ VÝZKUM.
Základy pedagogické metodologie
Rodinné prostředí žáka
Obrazotvornost či představivost
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Metody pedagogické diagnostiky
Metody psychologie Rorschachův test
P LÁN ( PROJEKT ) MARKETINGOVÉHO PRŮZKUMU = seminární práce do MAVY1 Odevzdání SP v termíny zápočtu před zkouškou, tj do 11:30 h nebo 8.
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Přehled výzkumných metod
B.
Ekologické problémy Petr Machala.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Výzkumné metody v psychologiI
Život v rodině Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
Přírodovědná gramotnost aktuální téma současnosti Ladislav Podroužek.
Metody psychologie III.část – testy Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele SŠ k tématu – METODY PSYCHOLOGIE - testy. V prezentaci je uvedeno –
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Mgr. Vilibald Schlapák ZÁKLADY KÓTOVÁNÍ Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
KALIGRAMY Tematická oblast
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Déjà - vu Tematická oblast
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2012 Ročník
Statistika aut v domácnostech
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Sociologie pro SPP/SPR
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Sebepoznání a sebepojetí
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_04_07_mapy.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociální psychologie.
Nevědomí.
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Dějiny psychologie současná psychologie.
Značky.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V marketingu - stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu V psychologii osobnostní test, ve kterém má osoba reagovat na dvouznačný stimul, s cílem odkrýt skryté emoce a vnitřní konflikty Vyvolávají velký počet různých odpovědí

Jiná klasifikace PT TESTY DOPLŇOVÁNÍ – doplnit asociační řetězec, větu nebo příběh TESTY INTERPRETAČNÍ – interpretovat nebo vyprávět příběh TESTY PRODUKČNÍ – nakreslit, napsat nebo vyrobit konstrukci TESTY POZOROVÁNÍ – pozorování jedince v nějaké situaci

Projektivní techniky - klasifikace 1) Doplňování – doplnit asociační řetězec, větu nebo příběh slovní asociace (Jungův test), indukční slovo – následně osoba poví první, co se mu vybaví Dokončování vět Dokončování příběhů – ptáci na stromě Čínský portrét – abstraktní zobrazení osoby pomocí doplňování vět o sobě

Projektivní techniky - klasifikace 2) Interpretace – interpretovat příběh Roschachův test Test tematického osvojování si představ 3) Produkce – nakreslit, napsat, Test „nakresli osobu (dům, strom a osobu) Bubble testy Hraní rolí Technika třetí osoby

Použití v MAV Identifikovat asociaci mezi značkou (brand image) a pocity, které vyvolává Asociace Personifikace Technika třetí osoby, hraní rolí Imaginace Epitaf, nekrolog, Marketing team game Planeta – jak by vypadala planeta, jak mimozemšťani, jak by nás uvítali, jak vypadá příroda/auto/zvíře Bubliny Koláže emoce, a výraz tváře (FaceTrace by Brain Juicer) – 7 typů emocí k vyjádření např. pocitu z reklamy, jak byste pocit pojmenovala, co se za ním skrývá Archetypy – může sloužit k analýze příležitostí, značek, segmentů osob - Needscope inspiroval se řeckou mytologií.

Zadání Vytvořte koláž – planetu, svět značky ……., ze které bude zřejmé, kdo tam žije, v jakém prostředí apod. Koláž interpretujte Personifikace – kdyby značky ….. Byla člověk, kdo by to byl, kde a jak by žil, napište jeho životopis až do současnosti Nápis na náhrobní kámen značky …., kdyby zemřela