Posilování firemní kultury ve společnosti ŠKODA AUTO & projektová práce Miroslav KROUPA Budování firemní kultury ve znalostní organizaci Praha, 13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
ročního hodnocení personálu v Metrostav a.s.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
managementu znalostí podle
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Audit IT procesů ve FNOL
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Referenční rámec pro udržitelná evropská města ____________________________________________________________________________ Seminář Urbánní rozměr regionálního.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Firemní kultura - změna motivační strategie
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
1 Informační strategie Zlínského kraje a první etapa její realizace Hynek Steska David Melichar
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
PŘI ZALOŽENÍ MAS MOST VYSOČINY, o.p.s.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zkušenosti s činností ROPu Střední Morava a náhled na implementaci v příštím programovém období aneb od administrace k řízení EU fondů Roztoky.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Společenská odpovědnost a školy
Osobní management – modul č.4
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Posilování firemní kultury ve společnosti ŠKODA AUTO & projektová práce Miroslav KROUPA Budování firemní kultury ve znalostní organizaci Praha, 13. září 2007 mailto: miroslav.kroupa@skoda-auto.cz

Firemní kultura firemní kultura je soubor vlastností, kompetencí, postojů, vnímání firmy, který pozitivním způsobem oslovuje zákazníky externí partnery zaměstnance a umožňuje firmě být úspěšná ve všech směrech

Význam firemní kultury úspěšný podnik – můj zaměstnavatel …McDonald, NOKIA, TOYOTA, A.T.Kearney, IKEA, Microsoft, Bang & Olufsen, Coca & Cola, Porsche… Čím se vyznačují tyto firmy? dlouhá léta působení na trhu, soustavně se zlepšují, mají vlastní kulturu většinou danou zakladetelem a prostřednictvím této kultury vlastní image vybrali jsme si ŠKODU AUTO  naši firmu

Přednosti x nedostatky silné firemní kultury Jasný a přehledný pohled na firmu Tendence k uzavřenosti firemního systému Přímá a jednoznačná komunikace Trvání na tradicích a nedostatek flexibility Rychlé nalezení řešení a rozhodnutí Blokace nových strategií Rychlá implementace inovací Vynucování konformity za každou cenu Málo formálních kontrolních postupů; nižší nároky na kontrolu Složitá adaptace nových spolupracovníků Vysoká jistota a důvěra spolupracovníků Vysoká motivace Nízká fluktuace Značná identifikace s firmou a loajalita

Řízení firemní kultury Řízení kultury se týká: (Armstrong, 1999) Změny kultury – vytváření postojů, přesvědčení a hodnot, které budou odpovídat poslání, strategiím, prostředí a technologiím organizace. Cílem je dosáhnout významných změn v klimatu organizace, ve stylu řízení a chování, které pozitivně podpoří splnění cílů organizace. Posilování kultury – jeho cílem je zachovat a posílit to, co je v současné kultuře dobré nebo funkční. Dosažení oddanosti – což se týká oddanosti členů organizace jejímu poslání, strategiím a hodnotám.

Vstřícnost k zákazníkovi Koncernové hodnoty Vstřícnost k zákazníkovi Maximální výkonnost Tvorba hodnot Inovativnost Respekt Odpovědnost Trvalá udržitelnost

Anketa ke koncernovým hodnotám Setkání managementu 18. prosince 2003 B C velmi dobře uspokojivě příliš málo VSTŘÍCNOST K ZÁKAZNÍKOVI MAXIMÁLNÍ VÝKONNOST TVORBA HODNOT INOVATIVNOST RESPEKT ODPOVĚDNOST TRVALÁ UDRŽITELNOST 14% 44% 42% 26% 44% 30% 22% 49% 29% 23% 34% 43% 11% 35% 54% 19% 38% 43% 16% 48% 36%

Časová osa (I) Prosinec 2003 Usnesení představenstva ke změně firemní kultury a založení hlavního týmu Květen 2004 Dotazníková akce

kandidáti do managementu Hlavní tým ŠKODA oblast management kandidáti do managementu G p. Kroupa (vedení) p. Kubišta E p. Taege pí. Bázlerová P p. Utermarck pí. Přikrylová T p. Machan p. Brůžek V p. Nanáši p. Jirutka Z p. Chadt pí. Vlková-Kilianyová

Účast v anketě Míra úspěšnosti Cíl 50% SKUTEČNOST 93%   Forma: Anketa mezi zaměstnanci (duben-květen 2004) Očekávané maximum: 7 300 odpovědí SKUTEČNOST Odpovědí celkem: 7 601 z toho úplných: 6 758 podle oblastí: G: 502 E: 659 P: 600 T: 479 V: 3 870 Z: 648 Míra úspěšnosti Cíl 50% SKUTEČNOST 93%

Odpovědi - tematické oblasti Hlavní tým shrnul odpovědi na volně položené anketní otázky do následujících tematických oblastí (cca 6000 odpovědí) Nerespektování podřízených Zaměřit audit více na kvalitu produktu pro zákazníka Zlepšit dostupnost informací (prostřednictvím externích zákazníků) Kladné hodnocení koncernových zásad ze strany zaměstnanců Využít motivaci zaměstnanců k úspěšné realizaci projektů Zavést v naší firmě procedury zpětné vazby Posilovat v zaměstnancích hrdost na značku Zlepšovat komunikaci v rámci naší firmy Začít se zlepšováním firemní kultury podle koncernových zásad odshora (hierarchicky) Prověřovat procesy a optimalizovat schvalovací procesy – transparentnost, zjednodušení

Časová osa (II) Prosinec 2003 Usnesení představenstva ke změně firemní kultury a založení hlavního týmu Květen 2004 Dotazníková akce Červenec 2004 Definice 10 projektů ke zlepšování procesů a firemní kultury ve společnosti ŠKODA Říjen 2004 Tržiště projektů pro kandidáty do managementu, trainee a dobrovolníky  získání členů projektových týmů Listopad 2004  Formování projektových týmů Říjen 2005 Projektové fórum se zaměstnanci, kandidáty do managementu, manažery a představenstvem k ukončení projektů Prosinec 2005 Workshopy k projektům na setkání managementu

Projekty ke koncernovým hodnotám (I) Vstřícnost k zákazníkovi Efektivní a tržní procesy díky snadné dostupnosti informací prostřednictvím externích zákazníků Funkční a dlouhodobá kvalita s orientací na zákazníka Zlepšit spokojenost interních zákazníků / zákaznický princip mezi jednotlivými oblastmi Maximální výkonnost Hodnocení výkonnosti, která se řídí koncernovými hodnotami Tvorba hodnot Vytvořit pool stěžejních procesů a optimalizovat je Řízení projektů se systémovou podporou

Projekty ke koncernovým hodnotám (II) Inovativnost Portál pro zaměstnance Respekt Další rozvíjení vzájemného respektu Odpovědnost Zavádění nových plánovacích a rozhodovacích procesů Udržitelný rozvoj Další rozvíjení nástrojů řízení

Proč práce v projektovém týmu? vlastní iniciativa / další osobní rozvoj vnitřní síla k poznávání a tvorbě nového vůle změnit status quo dokázat, že nejsem nějaký X.Y., ale osobnost s vůlí a potenciálem posouvat hranice ŠKODY AUTO dál  děkujeme, tvoříte firemní kulturu a jste její součástí

Koncernové hodnoty v číslech 10 projektů a projektových týmů v projektových týmech a v hlavním týmu KLL je přímo zapojeno celkem 123 zaměstnanců 3 informační akce s odbory OS KOVO 6 hlavních příloh a 9 příspěvků jednotlivých projektových týmů pro firemní časopis ŠKODA Mobil 8 společných schůzek všech projektových týmů 57 pracovních porad hlavního týmu KLL nespočetné množství zasedání projektového týmu a tisíce hodin práce a tvůrčích nápadů

Časová osa (III) Říjen 2005 Projektové fórum se zaměstnanci, kandidáty do managementu, manažery a představenstvem k ukončení projektu Leden 2006 Založení nového týmu pro posílení firemní kultury a potvrzení v představenstvu Březen 2006 Analýza aktuálního stavu a výsledků inicializačního projektu ke zlepšení firemní kultury Květen 2006 Definice nových projektů Prosinec 2007 Realizace projektů a ustanovení kontinuálního principu činnosti týmu pro zlepšení podnikové kultury

Vstřícnost k zákazníkovi Hodnoty - přeskupení Udržitelný rozvoj Inovativnost Tvorba hodnot Odpovědnost Vstřícnost k zákazníkovi Maximální výkonnost Respekt 2007, 2008 MANAGEMENT JAKO NOSITEL HODNOT

Priorizovaná opatření 2006-07 Etický kodex Zkušenost z výrobní linky pro nové zaměstnance Rotace mezi oblastmi 360°- feedback – pro management a zjednodušeně pro všechny zaměstnance v intranetu Platforma pro dialog vas.nazor.se.pocita@skoda-auto.cz Podpora interní komunikace a rozšíření motivačních programů RESPEKT MAXIMÁLNÍ VÝKON

Koncernové hodnoty - příspěvky Změny a zlepšení v procesech (feedback 360º, databanka k plánovacím procesům, workshopy na téma respekt…) vše nad rámec běžných pracovních úkolů zjištění a řešení úzkých profilů obohacení o poznatky z jiných oblastí zkušenosti s projektovou prací to pro naši firemní kulturu znamená krok vpřed ale …  hmatatelné přínosy hodnotí zaměstnanci, čas a úspěch firmy

Změna firemní kultury dlouhodobost změny kultury každodenní proces (podobně jako kvalita na počátku 90.let – „naše náboženství“) důraz na kontinuitu nezastupitelnost a nepřenositelnost role managementu nedopustit rozmělnění projektů individualismus jednotlivých útvarů / jednotlivců

Firemní kultura ŠKODA Auto odkaz zakladatelů podniku „Jen to nejlepší, co můžeme udělat, jest pro naše zákazníky dosti dobré.“ Laurin & Klement, 1914)

- SPOLEČNÉ ODHALENÍ VOZU - Vážené dámy a pánové, to by bylo krátce k základním cílům a pozici nové Octavie. Jsme si vědomi faktu, že v současné době na automobilovém trhu nebude situace pro naši novou Octavii snadná. I konkurenční značky v nižší střední třídě připravují na tento rok své novinky. Např. Opel Astra III. generace (jaro 2004), Ford Focus (podzim 2004). Dovolte mi několik osobních postřehů právě k novému vozu Opel Astra, který byl veřejnosti představen na loňském IAA ve Frankfurtu. Jedná se o velice dobrý vůz, udávající trendy segmentu A. Přesto si myslím, že se naše nová Octavia srovnání s ním nemusí obávat, a má co nabídnout. Hlavní výhody nové Octavie v tomto srovnání spatřuji především ve tvaru karoserie nabízejícím větší funkcionalitu, vnějších rozměrech vozu a z toho vyplývajících výhodách jako je robustnost, pocit bezpečí, velikost zavazadlového prostoru (560 l x Astra 350 l), důraz na kvalitu zpracování a již tradiční pozice našich modelů na rozhraní dvou segmentů spolu s poměr mezi užitnou hodnotou a cenou. Věřím, že nová Octavia bude na trhu minimálně stejně úspěšná jako její předchůdce. Děkuji Vám za pozornost a přeji Vám příjemné odpoledne. Rád bych teď pozval na pódium pana Dr. Ludanka – Head of Technical Development, který Vás bude infomovat o technickým detailech vozu. - SPOLEČNÉ ODHALENÍ VOZU - www.skoda-auto.cz DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST.

SIMPLY CLEVER

Hodnoty a management podporovat všechny aktivity při zavádění hodnot a zásad seznámit zaměstnance s hodnotami a zásadami vést příkladem („leading by example“) zaměřovat procesy, vystupování, rozhodování a úkoly v souladu s hodnotami a principy aktivně vyžadovat dodržování hodnot / principů vytváření a upevňování hodnot v jednání má dlouhodobý charakter  nikdy nekončí