Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Advertisements

Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Chapter 5 vocabulary. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Commands: Imperatives & aby Change the following direct commands to indirect commands using aby, and vice versa. Vzor: Martin mi řekl, „Podívej se na toho.
Nová slova Chapter 6. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Svůj vs. jeho, její, jejich Fill in the blanks with the correct form of svůj or jeho/její/jejich, depending on whether the subject of the clause is the.
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
Napište srovnání Join the following pairs of sentences into one, using a comparative form. Several variants may be possible. Vzor: Miloš může nosit 10.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_590_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Slovesné tvary Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Kdybych uměl(a) polapit duhu, udělal(a) bych to.
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Podmínkové věty – typ 0, 1, 2, 3.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Opakujeme Slovesa.
SLOVESA Slovesný způsob a čas 6. ročník.
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Polite Commands Soften the commands according to the following pattern (that is, use the perfective future and conditional instead of the imperative forms.
Konverzace Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Opakujeme Slovesa Přísudek.
Mít rád Fill in the blanks with the appropriate forms of mít rád in both the present and past. Vzor: Radek ____ hudbu. Radek má rád hudbu. Radek měl rád.
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Nová slova: Lekce 8 Fill in the blanks with the vocabulary words from Lesson 8 of Contemporary Czech by Michael Heim.
Kdybych uměl polapit duhu, udělal bych to
IF-clauses: jestli and counterfactuals Create sentences based on the following pattern. Vzor: udělám to/ zavolám vám Jestli to udělám, zavolám vám. Kdybych.
Third Conditional – tvar a použití
Poslechněme píseň: Buď na mě hodná. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
na psí život si většinou stěžují jen Ti ,
Nová slova: Lekce 7 Fill in the blanks with the appropriate vocabulary words from Lesson 7 of Contemporary Czech by Michael Heim. Remember to decline nouns.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Possessive Pronouns In each of the following sentences, change the possessive pronouns from singular to plural and vice versa. Vzor: Mám jeho sešity. Mám.
BEZ LÁSKY KDYBYS MLUVIL CIZÍ ŘEČÍ, ANDĚLSKOU ŘEČ ZNAL,
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense Rewrite the following sentences in the non- past conditional. Vzor: Kdybych to byl věděl, byl.
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Declension Practice II In the following sentences, translate the word in parentheses into Czech. Use the appropriate case. Vzor: Mnoho lidí nerozumí modernímu.
Declension Practice Insert the words in parentheses into the following sentences, using the correct case. Vzor: Ten antikvariát musí být kdesi na hlavním.
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs In each of the following sentences, change all masculine animate nouns into their feminine counterparts,
Všechen Fill in the blanks with the appropriate form of všechen, using the correct number, gender, and case. Vzor: Já vím ___, co víš ty. Já vím všechno,
TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU
SECOND CONDITIONAL. Kdybych byl bohatý, cestoval bych po celém světě. Kdyby Jane měla auto, navštěvovala by mě častěji. Kdybychom neměli klimatizaci,
Líbit se In the following sentences, translate the English in parentheses into Czech, using the correct form of líbit se. Vzor: Jak (do you like) ta kniha?
Povídka II In the following short story, fill in the blanks with the appropriate Czech translation of the English pronoun given in parentheses.
Povídka In the following short story, fill in the blanks with the correct Czech form of the English pronoun given in parentheses.
Konverzace: Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Interrogatives with ně- and ni-
Statistika aut v domácnostech
SLOVESNÝ ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
Kdybych uměl(a) polapit duhu, udělal(a) bych to.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Rád by: Softening chtít sentences
Practice with the Conditional
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gender Bender! Changing Gender of Nouns & Verbs
Possessive Pronouns Vzor: Mám jeho sešity. Mám jejich sešity.
Kondicionál v minulém času: Conditional in the Pat Tense
Connecting Sentences with který II
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych měla peníze, mohla bych si koupit auto.

Practice with the Conditional 1.Karel neumí rusky a nemůže mluvit s Rusy.

Practice with the Conditional 1.Karel neumí rusky a nemůže mluvit s Rusy. Kdyby Karel uměl rusky, mohl by mluvit s Rusy. 2. Studenti neznají odpovědi a neodpovědí.

Practice with the Conditional 1.Karel neumí rusky a nemůže mluvit s Rusy. Kdyby Karel uměl rusky, mohl by mluvit s Rusy. 2.Studenti neznají odpovědi a neodpovědí. Kdyby studenti znali odpovědi, odpověděli by. 3. Moje sestry pracují celý den a nemohou se dívat na televizi.

Practice with the Conditional 3.Moje sestry pracují celý den a nemohou se dívat na televizi. Kdyby moje sestry nepracovaly celý den, mohly by se dívat na televizi. 4. Ty jsi student a studuješ češtinu.

Practice with the Conditional 3.Moje sestry pracují celý den a nemohou se dívat na televizi. Kdyby moje sestry nepracovaly celý den, mohly by se dívat na televizi. 4. Ty jsi student a studuješ češtinu. Kdybys nebyl student, nestudoval bys češtinu. 5. Dej mi ten slovník a já ti dám sto dolarů.

Practice with the Conditional 5. Dej mi ten slovník a já ti dám sto dolarů. Kdybys mi nedal ten slovník, já bych ti nedal sto dolarů. 6.Nebyli jsme v LA a neviděli jsme ten film.

Practice with the Conditional 5. Dej mi ten slovník a já ti dám sto dolarů. Kdybys mi nedal ten slovník, já bych ti nedal sto dolarů. 6.Nebyli jsme v LA a neviděli jsme ten film. Kdybychom byli v LA, viděli bychom ten film. 7. Mám čas a mohu vám pomoci.

Practice with the Conditional 7. Mám čas a mohu vám pomoci. Kdybych neměla čas, nemohla bych vám pomoci. 8. Neposloucháte rozhlas a nevíte, kdo je president.

Practice with the Conditional 8.Neposloucháte rozhlas a nevíte, kdo je president. Kdybyste poslouchal rozhlas, věděl byste, kdo je president. 9.Studenti profesorovi nekoupili knihu a on jim dal špatné známky.

Practice with the Conditional 9.Studenti profesorovi nekoupili knihu a on jim dal špatné známky. Kdyby studenti profesorovi koupili knihu, on by jim nedal špatné známky. 10. Václav studoval nová slova a dostal dobrou známku.

Practice with the Conditional 10.Václav studoval nová slova a dostal dobrou známku. Kdyby Václav nestudoval nová slova, nedostal by dobrou známku. 11. Nevěděli jste, že Vladimír má problémy a nepomohli jste mu.

Practice with the Conditional 11. Nevěděli jste, že Vladimír má problémy a nepomohli jste mu. Kdybyste věděli, že Vladimír má problémy, pomohli byste mu.

Practice with the Conditional Now, make the following sentences more polite by using the conditional. Vzor: Chci s vámi mluvit. Chtěl bych s vámi mluvit.

Practice with the Conditional 1.Chceme si koupit tu motorku.

Practice with the Conditional 1.Chceme si koupit tu motorku. Chtěli bychom si koupit tu motorku. 2.Můžeš mi odpovědět na otázku?

Practice with the Conditional 1.Chceme si koupit tu motorku. Chtěli bychom si koupit tu motorku. 2.Můžeš mi odpovědět na otázku? Mohl bys mi odpovědět na otázku? 3. Mohu se podívat na vaši knihu?

Practice with the Conditional 1.Chceme si koupit tu motorku. Chtěli bychom si koupit tu motorku. 2.Můžeš mi odpovědět na otázku? Mohl bys mi odpovědět na otázku? 3. Mohu se podívat na vaši knihu? Mohla bych se podívat na vaši knihu?